Ga naar inhoud

Tom

Member
  • Items

    343
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

1,245 profielweergaven

Tom's prestaties

2.2 member

2.2 member (4/12)

0

Reputatie

  1. Ook weer thuis. Mooie rit! Was lekker toeren :notok: Wat fototjes.
  2. Tom

    Xenons uitbouwen maar!

    Grote kans dat zoiets ingaat voor auto's die op kenteken gezet zijn sinds de invoering van die regel. Is meestal zo namelijk. Voor xenon zijn de regels eerder al verscherpt, maar dat ook per ingang van een bepaalde datum.
  3. De 350Z is al een erg mooie auto, alleen het gewicht was daarvan behoorlijk hoog (1545kg). De 350Z Roadster was helemaal zwaar (1610kg). Ik meen dat de 370Z wel iets lichter is geworden (ben niet kapot van de looks, scoort de 350Z hoger). Toch vind ik meer dan 1400kg maar niets voor een tweezits roadster. Dat ie uit Japan komt boeit toch niet. Over een paar jaar, als ik uitgekeken raak op de Z4, kijk ik liever naar een gebruikte Porsche Boxster. Nieuwe Z4 vind ik een afknapper vanwege CC dak. Zo'n Boxster heeft een softtop, vrij laag gewicht (zoals Z4), lekker puur en wat vermogen en is van prima kwaliteit. Alleen onderhoudskosten zullen aardig hoger zijn, een Z4 is grotendeels E46 3 serie onderdelen en standaard BMW motoren. Roadsterliefhebbers die een sportieve/redelijk pure kar willen krijgen het wel steeds moeilijker. Z4 gaat hardtop toer op, SLK is hardtop, MR2 is er niet meer, Nissan 3x0Z te zwaar, MX5 heeft te weinig vermogen, MG is er niet meer, S2000 heeft geen opvolger, Alfa Brera Spider is zwaargewicht (en awd), Audi TT ben ik niet kapot van (aandrijving/VAG gedoe). Alleen de Lotus Elise en Porsche Boxster blijft dan over. Echte exoten uitgezonderd natuurlijk.
  4. F5 even in dat DF topic.. staat linkje+login
  5. Van mij mogen ze em houden.
  6. Femme zei dat ie vandaag online kwam. Zie ook dit topic: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic...?f=3&t=5618
  7. Zojuist de video gezien die Femme in elkaar heeft gezet. Is gemaakt naar aanleiding van het ophalen van zijn Alpina Roadster S bij ESS (in Noorwegen) na de montage van een supercharger (nu 450pk). Ik ben toen meegeweest en we hebben een paar dagen uitgetrokken om de auto (die helemaal 'af' was, na dik een jaar modificaties!) eens knap op video te zetten (een uit de hand gelopen hobby van Femme). Voor mij de vervelende taak om die dagen in zijn auto te rijden, af en toe een mooi plekje aan te wijzen of ideetje op te doen en daarna terug in zijn andere Alpina. Na maanden monteren en knippen door Femme is het eindelijk af. En het is echt GEWELDIG!!!! :fiew: Morgen gaat ie live voor het grote publiek dus dan post ik wel een link. En echt... videotjes van Top Gear stellen weinig voor vergeleken met deze video!! :ok: ;) Nogmaals een fantastische ervaring die prachtig in beeld is gebracht! (en nee, ik overdrijf niet!)
  8. Dan moeten ze maar een powerdome op de kap gooien zoals bij de E90 M3
  9. Wat kost die grap incl. montage dan? Niet dat ik het nodig heb maar vrij grote verbeteringen die (relatief) goedkoop zijn zijn altijd meegenomen. is het overwegen wel waard dan
  10. M is ook een bedrijf dat geld moet verdienen en dus kritisch kijken of er ergens geld op te besparen is. Zo vallen de remmen van een M vrij door de mand als je op circuit gaat knallen. Op de Nurburgring zie je genoeg M3's (en CSL's) die langs Brembo, AP of Mov'it zijn geweest Natuurlijk is het M onderstel beter dan een standaard onderstel, maar aftermarketspullen zijn al snel een stuk beter. Onder mijn Z4 zit ook een M onderstel (optie aangevinkt door vorige eigenaar) en voor mijn gebruik is het dikke prima. Maar als je je onderstel nog moet aanpakken (en toch montagekosten moet betalen) dan zou ik eerder gaan shoppen bij KW, Bilstein, enz.
  11. Geinig filmpje en met die mevrouw (sorry, ken nog geen namen ) die halverwege komt ben ik het helemaal mee eens. Geen softtop is geen roadster meer.
  12. Ruud bedankt! Was mooi geregeld. Ook door BMW zelf. Veel gezichten bij de nicknames gezien (al ben ik slecht in namen onthouden) :D Nieuwe Z4 vind ik wel mooi (vooral interieur is hele verbetering). Vind alleen de hardtop niks, op zo'n auto hoort een softtop. Is nog praktischer ook want met dak open kan er amper iets in de kofferbak. Gewicht is ook hoger door die constructie. Pure gaat er steeds meer af. M'n camera kapte er weer mee (maarja wat mag je verwachten voor het geld he ). Slechts 1 foto van de nieuwe Z4 dus.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.