De 350Z is al een erg mooie auto, alleen het gewicht was daarvan behoorlijk hoog (1545kg). De 350Z Roadster was helemaal zwaar (1610kg). Ik meen dat de 370Z wel iets lichter is geworden (ben niet kapot van de looks, scoort de 350Z hoger). Toch vind ik meer dan 1400kg maar niets voor een tweezits roadster. Dat ie uit Japan komt boeit toch niet. Over een paar jaar, als ik uitgekeken raak op de Z4, kijk ik liever naar een gebruikte Porsche Boxster. Nieuwe Z4 vind ik een afknapper vanwege CC dak. Zo'n Boxster heeft een softtop, vrij laag gewicht (zoals Z4), lekker puur en wat vermogen en is van prima kwaliteit. Alleen onderhoudskosten zullen aardig hoger zijn, een Z4 is grotendeels E46 3 serie onderdelen en standaard BMW motoren. Roadsterliefhebbers die een sportieve/redelijk pure kar willen krijgen het wel steeds moeilijker. Z4 gaat hardtop toer op, SLK is hardtop, MR2 is er niet meer, Nissan 3x0Z te zwaar, MX5 heeft te weinig vermogen, MG is er niet meer, S2000 heeft geen opvolger, Alfa Brera Spider is zwaargewicht (en awd), Audi TT ben ik niet kapot van (aandrijving/VAG gedoe). Alleen de Lotus Elise en Porsche Boxster blijft dan over. Echte exoten uitgezonderd natuurlijk.