Hallo, Z3 rijders Ben gister wel thuis gekomen maar de ellende begon 3km ervoor. Bij het stoplicht viel de motor stil, raar..?.. starten en wegrijden. Weer afslag bij het volgende stoplicht. En daarna kon ik moeilijk rijden in de 1ste en 2de versnelling. Steeds afslaan van de motor. Thuis nog een keer gestart. Toerental stationair was ineens behoorlijk laag ± 500 toeren ipv ±900. Na 5, a 6 seconde sloeg de motor weer af. Nog even een proefrondje gereden weinig koppel onderin, en natuurlijk steeds het doodvallen van de motor. mmmmm Gisteravond met een koude motor geprobeerd te starten. Maar hij sloeg na een 1/2 sec. al weer af. Heb net naar het starten geprobeerd de motor levend te houden door met het gas te spelen. Dat lukte wel maar met veel moeite. Vanochtend naar de garage gereden, met slippende koppeling en veel gascorrecties, ik leek wel z'n aso sjonnie. Wat ook opviel was dat de motor tijden het rijden in de 2 en 3 versnelling niet lekker liep (leek wel of hij op 4 cilinders ipv 6 liep), de motor trilde en had ook op rare plekken vermogensverlies. Naar aankomst bij de BMW garage en het uitlezen van de computer kwam de volgende diagnose eruit. 29 foutmelding van de Luchtmassa meter. In de garage de coupe gestart en niks hoor, meneertje liep weer alsof er niks gebeurd was. Paar keer gas geven en geen symptomen meer. Nu is er een luchtmassa-meter besteld (geen op voorraad in Nederland natuurlijk!!!) deze komt uit Munchen. Maar ik heb ook sterk het vermoeden dat het ook aan de nokkenas-sensor ligt. Omdat ik een soort gelijk symptoom ook op dit en het Duitse Z3 forum gelezen heb. Wie weet raad en heeft ongeveer het zelfde meegemaakt met een 2.8 M52 motor? grtz, Eric Z3 coupe 2.8 / 1999 / enkele Vanos