Ga naar inhoud

Loek

Member
  • Items

    53
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Brabant

Recente bezoekers van dit profiel

1,046 profielweergaven

Loek's prestaties

1.9 member

1.9 member (2/12)

0

Reputatie

  1. Ik kocht mijn Z3 3.0i bouwjaar 2001 in 2005 met M-velgen. Van het kunststof van de wielkasten was een deel verdwenen, het deel dat je ziet bij geopende motorkap. Bij elk bultje in het wegdek ging het krak. Ik heb eerst het randje van de wielkasten laten wegkloppen en dat hielp een beetje. Uitrollen gaf het risico van vouwen in het plaatwerk. Daarna heb ik de ET waarde laten veranderen door de velgen af te draaien, circa 5 mm er af. Dat was weer een stuk beter. Later is mijn Z3 geheel overgespoten en toen kon ik het risico wel nemen van vouwen bij het uitrollen van de wielkasten. Sindsdien een Z3 3.0i met M-velgen zonder problemen!
  2. Je kunt in mijn Z3 3.0i automaat een ritje beleven als je wilt. Ik woon tussen Den Bosch en Oss. Groet, Loek.
  3. Het keramische plaatje van de brandstofmeter breekt steeds (zie ander topic hierover, vacuum op de tank). Ik hoor van verschillende BMW dealers dat er verschillende typen tankdoppen zouden zijn voor de Z3. Er zou een gemodificeerd exemplaar zijn met tankbeluchting. Ik heb een tankdop op mijn Z3 3.0i uit 2001 zonder slot. Het klepje gaat tegelijk met de portieren op slot. Ik lees op dit forum dat er tankdoppen bestaan met een slot. Iemand bekend met het fenomeen tankdop met beluchting?
  4. Ik heb hetzelfde probleem met de benzinemeter, zie topic benzinemeter.
  5. Loek

    Benzinemeter

    De benzinemeter is weer eens kapot gegaan. De pompunit hen ik al vaak vervangen en ook het vacuumklepje is tweemaal, vernieuwd. Onlangs is door mijn garage het klepje getest en het blijkt te werken (het trilt bij aansturing). Een tijd terug heb ik in de rubber ring in de tankdop twee openingen gesneden zodat de tank voldoende van buitenlucht wordt voorzien en een vacuüm in de tank wordt voorkomen. Dat leidde echter tot benzinegeur in de bochten. Ook gaf de boordcomputer soms een storing aan in de mengverhouding. Ik heb toen een nieuwe complete rubberring in de tankdop gezet en een gaatje (1,5 mm) geboord in de tankdop. Na enkele malen tanken was de meter weer kapot. Blijkbaar wordt er soms zo hard aan de tank gezogen dat de luchttoevoer via het gaatje onvoldoende is om een vacuüm te voorkomen. Er zal ergens een beluchting naar de tank moeten zijn, zou die verstopt kunnen zitten? Dat er soms vacuüm op de tank komt hoort natuurlijk niet maar het opsporen van de oorzaak heb ik opgegeven. Ik wil nu aan symptoombestrijding gaan doen door in de zuigslang een restrictie (blokkade met klein gaatje van 1,5 mm) op te nemen en daarnaast te zorgen dat de tank belucht wordt via een grotere opening (ik denk aan 6 mm). Dan zou er nooit meer een grote onderdruk in de tank kunnen zijn. De doorlaat van de toevoer is dan 16x groter dan de doorvoer in de zuigleiding. Nu moet ik er achter komen hoe het zit met deze leidingen. En daar heb ik graag hulp bij van dit deskundige forum. Het volgende heb ik al gevonden maar ik weet niet zeker of het klopt. Vanaf het vacuumklepje op de motor loopt een slang die onder de motorkap overgaat in een blauwe plastic slang van circa 10 mm. Deze loopt door naar het koolstoffilter, slang 3 in figuur 2? Aan het koolstoffilter (een cilinder bij het linker achterwiel) zitten drie slangen. Aan een kant zitten twee blauwe slangen (circa 10 mm). Eentje loop naar voren en de andere loopt naar boven (richting bovenkant tank). Aan de andere kant van het koolfilter zit een zwarte plastic slang van circa 12 mm die ook naar boven loopt, slang 4 in figuur 2?. Hoe zit het nu met de lucht/dampstromen? Zou het zijn dat de dikke zwarte slang de tank afzuigt via het filter naar de vacuümklep? De tweede blauwe slang die naar boven loopt is voor buitenlucht? Figuur 1: tank Figuur 2: koolfilter Figuur 3: vacuümklep Ik had drie plaatjes, maar...
  6. Loek Z3 3.0i automaat op 28-12-2006 128.310 km, nieuwe teller er in. Stand vandaag 12-01-2012: 80.349. Totaal: 208.659 km. En hij doet t nog...
  7. Lijkt me wel wat voor mij. Het is een bekleding voor alleen de kofferklep? Maar: ik heb ook een kofferset, past die niet meer samen met de binnenbekleding?
  8. Mijn bijrijdersstoel gaat niet meer voor- of achteruit. Het elektromotortje (de voorste onder de stoel) blijkt defect. Heeft iemand een werkend motortje voor mij?
  9. Oud topic gevonden! Mijn bijrijdersstoel is niet meer horizontaal te verstellen, staat nu in de achterste stand. De hoogteverstelling werkt nog wel. Ik denk dat het motortje kapot is. Ik heb de plug losgemaakt en de weerstand over de aansluitingen is oneindig. Op de plug die van de scakelaar komt, komt +12 volt bij bediening van de schakelaar naar achter en -12 volt bij bediening naar voren. Omdat de stoel in de achterste stand staat, kan ik hem niet uitbouwen. Het motortje is echter wel redelijk bereikbaar vanaf de voorkant van de stoel. Mijn vraag (3 vragen eigenlijk) aan de deskundigen hier: kan ik het motortje zelf vervangen en zo ja hoe en is er iemand die misschien nog een sloopstoel heeft met een werkend motortje? Groet, Loek.
  10. Ik had ook een kapot plaatje. Na vijf keer vervangen (alle sloopbenzinepomen in de omgeving opgekocht): vijf kapotte plaatjes binnen korte tijd. Kootrapje heeft het toen gevonden en opgelost: een klepje bij de motor werkte niet waardoor er vol vacuum op de tank kwam waardoor de tankwand het systeem een beetje platplet...
  11. Op mn Z3 3.0i heb ik ook een veerpootbrug laten monteren en tegelijk die rubbers laten vervangen bij de heer KootRapje. Voordien was t dweilen en nu ist rijden...
  12. Loek

    Concert topic

    heb ook kaartjes voor The wall in Glerodome!!!
  13. Loek

    Concert topic

    De heer Roger W. gaat The Wall nog s doen. (Deze R. is niet n Fries.) Ergens in september in Toronto. Moet ik bij zijn dus! Komt volgend jaar waarschijnlijk ook wel in Europa, maar dan kan ik altijsd nog n tweede keer!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.