Ga naar inhoud

wal

Member
  • Items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 1.9 1997

Recente bezoekers van dit profiel

533 profielweergaven

wal's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. ik heb ook een remus uitlaat en vorig jaar had ik precies hetzelfde. De katalysator houdt het na een aantal jaren voor gezien en moet dan vervangen worden. Geeft dit geluid. Kosten voor vervanging vielen mee. Je hoeft niet perse een remus te herplaatsten. Nadat ik een nieuwe katalysator had is het geluid heel wat zwaarder geworden. Bij open rijden soms storend.
  2. Ja, zo is het mij ook vergaan: dat ding past gewoon niet. Tenslotte heb ik zo hard getrokken, dat de aanhechting van de rits open is gegaan, zodat de hoes er wel om kon. Daarna kon ik de rits weer sluiten. Het is een war rare manier om hem erom te krijgen, maar het werkt wel.
  3. Fantastisch aanbod. Ik doe graag mee voor één exemplaar. Wal.
  4. Goed idee, een zomertocht. Lijkt me mooi om in deze omgeving te rijden. Ik geef me graag op. wal (2)<N> <N> <N>
  5. Vorige week heb ik de veren vervangen door de originele, en de spoorverbreders eraf gemept. Wat een verschil! Hij veert soepel (stuitert niet meer over de weg), raakt geen drempels meer, bijna geen spoorvorming en betere wegligging. Ik snap niet waarom laag en breed... Wal.
  6. Met mijn groene zzz rij ik bijna dagelijks in en om Nijmegen vanuit Berg en Dal. Ik zie bijna nooit andere z-jes. Wal.
  7. wal

    Beenruimte maken.

    Goeie reportage, alleen een beetje veel van het goede. De stoelen hoeven er helemaal niet uit! stoel op voorste stand dorpel losmaken zijflank losmaken (2 schoeven) 5 minuten pulken en trekken, dan komt de bekleding los bult wegsnijden alles terugdoen rijen maar totaal: een hal uur. Wal.
  8. Nou, h et is wèl moeilijk om een foto te uploaden, maar het is gelukt, geloof ik. Je kan zien dat er erg weinig ruimte is tussen wiel en spatord, en dat de wielen buiten de spatborden steken. Op de foto waar het wiel eraf is, kan je zien dat er een groene veer onder zit en een spoorverbredingsring. Hoe moet je die eraf krijgen? Om da wagen weer op de standaardhoogte te krijgen, moet ik dan nieuwe veren monteren? Voor en achter? Ook nieuwe schokbrekers? Ik hoop dat de antwoorden me kunnen helpen zondeer schuren over verkeersdrempels te komen. Wal. http://img177.imageshack.us/img177/989/z3zijpz8.jpg http://img177.imageshack.us/img177/2580/z3veer1fx1.jpg
  9. Op het forum heb ik veel gelezen over verlagen en verbreden. Bij mijn Z3 is dat effe teveel gebeurd en daar wil ik eigenlijk wel vanaf. Hoe moet dat? Miijn Z3 '97 staat op 225/17 wielen die alle 4 iets buiten de wielkasten steken. De spoorbreedte is 3 cm meer dan als maximum in het instructieboekje staat aangegeven. De hoogte van hart van het wiel tot onderkant spatbord is ongeveer 33 cm en de bodemhoogte is ongeveer 12,5 cm. De achterwoelen staan behooorlijk schuin naar binnen. Gevolg van dit alles: bij een béétje verkeersdrempel schuurt de bodem tegen de grond, bij een flinke oneffenheid in de weg schuren de wielen tegen de spatborden aan en de achteranden slijten schuin af. Ik wil dus weer een normale wagenhoogte kijgen, waarmee ik gewoon over drempels en door hobbels kan rijden. Wat moet ik doen om de wielen weer binnen de wielkasten te krijgen en de wagenhoogte weer omhoog te krijgen? Kan een gewone garage dat of moet ik daarvoor veel geld bij de BMW dealer neertellen? Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen. Wal.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.