Ik heb een Z3 1.8 uit 98. Deze is helemaal standaard en ik heb geen plannen daar iets aan te wijzigen. Ik vind het wel leuk om een deel van het onderhoud zelf te doen. Nu is vorige week de uitlaat gaan lekken. (scheur op de las na de katalysator). Via onderdelenlijn voor een prikkie een vervangende uitlaat gekocht en er gister opgezet. Hierna zijn er toch een aantal vragen bij mij waarop ik geen antwoord kan vinden. * Op Realoem staat dat de uitlaat voor dit type uit twee delen moet bestaan. Echter de oude en ook de nieuwe bestaat uit 1 deel? Is dit een aftermarket product of een modificatie van BMW? * Aangezien de uitlaat welke de gescheurde uitlaat heeft vervangen ook al eens is gelast op dezelfde plek vraag ik me af of dit een zwakke plek is? * Als dit een zwakke plek is, wat ik me kan voorstellen door de grote lengte van de uitlaat. Is het dan niet verstandiger de uitlaat tussen demper en katalysator doormidden te zagen en er toch een flexibel tussenstuk tussen te zetten?