Ga naar inhoud

jack bauer

Member
  • Items

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3M Roadster
  • Locatie
    Antwerpen
  • Interesse(s)
    Snelle wagens

Contact Informatie

Recente bezoekers van dit profiel

884 profielweergaven

jack bauer's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. jack bauer

    Motorolie

    Olielampje gaat direct uit bij het starten. Mijn oliefilterdeksel is eentje uit 1 stuk met een grote schoefdop bovenop(36 of 38 mm denk ik),dit ding was met geen enkele sleutel los te krijgen,gelukkig had ik nog ergens een "Spin" waarmee het wel lukte. Pingelen , krijg je dit niet wanneer je motor op een te laag octaangehalte draait? Heb er nu wel toevallig eens 95-Ron in gegoten,maar dit mag normaal geen probleem zijn aangezien deze motor op octaangehaltes draait tussen 91-98 ron volgens het boekje. Zou het kunnen zijn dat "Castrol RS 10W60 " een te dunne olie is voor deze motor???
  2. jack bauer

    Motorolie

    Wat bedoelt u met :"filter goed gemonteerd met nieuwe O ring de kleinste ?" Is volgens mij maar 1 manier om deze filter te monteren,heb het dekseltje van het oliefilterelement losgedraaid,oude filter eraf geschoven en de nieuwe erop geduwd,dan deksel met filterelement teruggeplaatst en aangedraaid. Het geluid hoor je enkel wanneer hij warm staat en nadat hij bijvoorbeeld een half uur heeft stil gestaan.
  3. jack bauer

    Motorolie

    Graag had ik van jullie vernomen welke motorolie jullie in de wagen gebruiken en wat de algemene ervaringen ermee zijn. Reden van de vraag:heb hier een 328i cabrio staan die echt geruisloos liep totdat ik een oliewissel had doorgevoerd. Oliewissel is gebeurd met "CASTROL RS 10W60",oliefilter eveneens vervangen. Bij echt heel warme motor hoor ik soms een getik,ook het ratelen van de "Vanos" is nu hoorbaar wanneer het toerental tussen de 1200-2000 toeren zit. Deze geluiden waren voor de oliewissel NIET aanwezig en begin mij hier nu toch wel vragen bij te stellen. Spijtig genoeg weet ik niet welke olie er voor de oliewissel inzat,daarom dat ik maar voor "RS" gekozen heb(ik dacht dat dit toch 1 van de betere olieen is die momenteel verkrijgbaar zijn op de markt) Moet ik bij de volgende oliewissel dan overschakelen op andere olie, zoja dewelke? Moet ik mij zorgen maken om deze geluiden? Graag jullie mening.
  4. Probleem opgelost dankzij de deskundige hulp van Roodkapje Nieuwe drukgroep en schijf erin , z-tje rijdt en schakeld beter als ooit tevoren :banaan:
  5. jack bauer

    afstellen deur

    Is niet moeilijk, zal waarschijnlijk aan slechte positie van de striker( deurhaak: daar waar het slot zich in vasthaakt als je de deur dichtslaat) liggen. Doe je deur open en je ziet aan de binnenkant van de deuropening een zwarte of metalen "oog"(striker) dat vastzit met 2 bouten. Zet deze 2 bouten een beetje los en trek de striker een beetje(begin met max.1mm)naar de buitenkant toe,zet bouten terug vast en kijk of het sluiten van de deur nu makkelijker gaat. Indien niet deze handeling herhalen. Let wel op het aansluiten van de ruit tegen de dakrubber want doordat je de deur een beetje naar buiten haalt zou je kans kunnen hebben op waterlekken. De bedoeling hier is om naar het beste compromis te zoeken en als het niet anders kan de bekleding van de deur af te halen en de kantelstand van de ruit te verbeteren. Hopelijk kan je hier je probleem mee oplossen ;)
  6. jack bauer

    Luie z*k

    :D :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:
  7. Lijkt me wel wat afhankelijk van de regio (persoonlijke favo's zijn ISLAY'S en SPEYSIDE'S), kost en duur van de reis.
  8. jack bauer

    Luie z*k

    Wil je van al die zever en last die IE7 meebrengt verlost zijn,probeer "Firefox" dan eens,zoveel meer mogelijkheden en veel gebruiksvriendelijker!!!!
  9. Ook vanuit Antwerpen voor iedereen de beste wensen voor 2007 :) :party: ;) :D ;)
  10. Graag de mening van enkele experts hier op het forum. Ik ondervindt de laatste dagen problemen met schakelen en dan in het bijzonder wanneer ik bv stilsta aan een verkeerslicht als ik wil vertrekken. Als ik de koppeling snel induw en bv 1of 2 seconden wacht voordat ik hem in eerste wil zetten dan lukt dit soms niet. Als ik terug ontkoppel en de koppelingspedaal terug induw dan lukt dit 7 van de 10 keer wel of moet ik eerst naar tweede schakelen en dan naar eerste. Het valt mij ook op dat het probleem erger is wanneer de wagen volledig op bedrijfstemperatuur is. Als ik bv de koppeling induw en meer dan 4 seconden wacht alvorens de wagen in versnelling te zetten dan kan ik hem zelfs in geen enkele versnelling meer zetten. Ik heb de 2 hydrolische pompjes al laten nakijken op lekkages en deze bleken in orde te zijn. Nu begin ik te denken dat er een nieuwe koppeling+drukgroep en lager moet inkomen? Zou hiermee het probleem dan opgelost zijn? Moet ik de versnellingsbakolie laten vervangen? Of zou het aan iets anders te wijten zijn? Graag jullie mening voordat ik kosten begin te maken die misschien niet nodig zijn.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.