Ga naar inhoud

Carbonschwarz

Member
  • Items

    72
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Carbonschwarz won de laatste dag op 24 februari 2013

Carbonschwarz had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 2.5i
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Eindhoven

Recente bezoekers van dit profiel

639 profielweergaven

Carbonschwarz's prestaties

1.9 member

1.9 member (2/12)

4

Reputatie

  1. Heb voor niet al te veel geld een gebruikte set van de tweedelige styling 108 velgen gevonden. Bandjes zullen vervangen moeten worden , dus lijkt me mooi moment om de velgen ook op te knappen. Zoals gebruikelijk hebben ze last van corrosie, met name aan de binnenkant. Paar vraagjes aan de kenners hier: 1) Zijn ze zelf goed uit elkaar te halen? Ik lees dat ze lastig uit elkaar te halen zijn en dat er een gasbrander aan te pas zou moeten komen. 2) In verlengde van de eerste vraag, zijn ze zelf goed op te knappen? Had onderstaande al gevonden, maar weinig eerste hands ervaring lijkt het. 3) Zijn de boutjes, die de twee delen aan elkaar houden, los te koop? Ook deze zijn niet zo mooi meer. Lijken geen losse BMW onderdelen te zijn in de parts catalog. 4) Heb al een offerte opgevraagd bij de velgendokter. Als iemand een andere hersteller aan kan bevelen hoor ik het graag. 5) Is (deels) poedercoaten een optie voor deze velgen of zal de afwerking nooit goed worden dan? 6) Is er een bepaalde kleurcode die BMW hanteert voor de style 108 velgen? Zou qua afwerking zo dicht mogelijk bij origineel willen blijven.
  2. http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=253817222&asrc=st|as Prachtige uitvoering.
  3. De optionele CD-wisselaar (tussen de stoelen) van de facelift E85 speelt ook MP3 CD's af. Over de Cd's die je in de CD-speler zelf (dus gewoon in het dashboard) afspeelt kan ik het niet met zekerheid zeggen.
  4. Klinkt het zoals in dit filmpje? http://www.youtube.com/watch?v=EhLP-RkFGXM Dan zijn het tikkende klepstoters. Bekende kwaal van het N52 blok. Het N52 blok is het 6 in lijn blok dat na de facelift is geleverd in de Z4. Het gaat om de volgende modellen van de Z4; 2.5i 177PK, 2.5Si 218PK en de 3.0Si 265PK. Na het warmrijden van de motor kan het tikken tijdelijk verdwijnen, maar waarschijnlijk zal het tikken alleen maar vaker en langduriger terugkomen. Zeker iets om rekening mee te houden bij de aankoop. Het is een bekend probleem bij BMW. De enige echte fix is het plaatsen van een nieuwe cilinderkop. De cilinderkop is aangepast na november 2008 geloof ik, vanwege deze problemen. Dit is natuurlijk een erg kostbare reparatie. Service als het vervangen van de olie of klepstoters is geen duurzame oplossing voor dit probleem. Op dit forum is meer te lezen over dit probleem, of je moet even een uitgebreide reactie van Maurits afwachten. In ieder geval fijn dat je dit voor de aankoop ontdekt hebt! Ik geloof overigens niet dat het tikken heel schadelijk is voor het blok.
  5. Schitterende wagen! Die oranje knippers vind ik niet heel storend, maar witte knippers zouden het wel afmaken. Die ouderwetse antenne is wel een doorn in het oog.
  6. Ook wel leuk is deze http://www.bmwarchiv.de/vin/ Plaatjes uit de configurator van destijds
  7. Dat is een beetje kort door de bocht natuurlijk. Sticky steering kan natuurlijk behoorlijk in de papieren lopen. Echter zijn er ook veel modellen waarbij dit niet aan de orde is of reeds vervangen is. In dat geval heb je een heerlijke auto aan bijvoorbeeld een pre-facelift 3.0. Vergeet niet dat de N52 motoren van na de facelift ook niet zonder meer probleemloos zijn. Technisch gezien valt er voor zowel facelift als pre-facelfit wat te zeggen. Ik zou me echter focussen op uitgebreid vooronderzoek en of een aankoopkeuring.
  8. Carbonschwarz

    Was jij dat?

    Ik reed gister rond het einde van de middag binnendoor richting Valkenburg in een zwarte facelift Z4 met beige interieur.
  9. http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=232216864&cd=635037063990000000&asrc=st Lijkt mij een erg mooie prijs. Of zit hier een addertje onder het gras?
  10. @ 2.5si: Dat je Maora Rot niet mooi vind kan ik nog wel inkomen. Maar Orinoco is toch wel echt een plaatje. Ben zelf in de regel wel een liefhebber van Individual kleuren. Sundown is de uitzondering die die regel bevestigt.
  11. Uniek is Sundown zeker. Als je naast een unieke kleur ook een mooie kleur wilt zou je kunnen kiezen voor Orinoco, Dakar Gelb, Maora Rot of Aegean Blue. Aegean Blue
  12. Bij inruil gaan ze uit van een heel ander afschrijvingsmodel kan ik uit ervaring vertellen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.