Ga naar inhoud

timewa

>>Donateur 2023<<
  • Items

    627
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    41

timewa won de laatste dag op 17 augustus

timewa had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    BMW Z4M, BMW 640i Gran Coupe, Peug 107, Mercedes SL500...
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Enschede

Recente bezoekers van dit profiel

2,511 profielweergaven

timewa's prestaties

2.8 member

2.8 member (5/12)

137

Reputatie

  1. Check ook nog even de microswitch van de bagagevergroter.
  2. Haha, ja hij schrikt inderdaad. Moet je Rob z'n telefoon eens zien, die loopt direct vast als er een Benz in beeld is. We zijn net terug van een klein weekje Zwitserland & Dolomieten met de SL500, zo'n 3000km getourd. En eerlijk is eerlijk, het is ook een heerlijke roadster. Net als de Z4M een open tweezitter, maar het rijdt totaal anders, veel meer op comfort afgestemd en voelt echt groter en meer solide aan. Het voordeel van de R230 SL is dat het binnen in de auto nog veel rustiger is op de snelweg, dus bij hogere autobahnkruissnelheden blijft het veel langer comfortabel met dak open. En de V8... lekker hoor. Maar goed, de E85 is juist weer veel scherper en sportiever, en veel meer een gooi & smijt auto. Puurder en directer. Ik vond het wel leuk om zo'n vergelijkend onderzoek te doen met beide auto's in bezit. Maar als er t.z.t. een keuze gemaakt moet worden om er 1 te houden (voorlopig nog niet), dan blijft de Z4M uiteraard!
  3. Prachtwagen. Ik heb er ook een en rijd er ook heel weinig mee, maar de keren dat ik 'm uitlaat is er altijd weer zo'n grote grijns op mijn gezicht dat ik er geen moment aan denk om hem weg te doen. Denk er goed over na. Ik ken diverse mensen die hun E46 M3 of Z4M wegdeden en spijt kregen. En er weer eentje terugkochten, vaak voor veel meer want ze worden ook niet bepaald goedkoper. Ik denk dat je op basis van wat ik zo kan zien met 35K een redelijke vraagprijs hanteert, maar ik zou de presentatie qua foto's wel wat verbeteren in deze prijsklasse. Succes met de overwegingen en/of verkoop!
  4. 20240331_111038.mp4 Wat een prachtige auto's allemaal! De enige dissonant was een verschrikkelijke Mercedes, die viel echt uit de toon. Gelukkig trad Rob kordaat op en diskwalificeerde de berijders van die SL500, ze mogen de volgende rit niet meer mee.
  5. Het was inderdaad een prachtige rit vandaag, erg van genoten. Super georganiseerd, prachtig cabrioweertje en leuk gezelschap. Bedankt!
  6. De opmerking over dat de raampjes het dan ook niet meer doen geeft wel een duidelijke richting aan. Als je accu meer dan 5 jaar oud is zou ik hem per definitie vervangen in deze situatie. Dus niet op basis van een simpele (spannings)meting concluderen dat als er 12V op staat, hij misschien nog wel goed is. Dat is niet zo, die spanning zegt niks zonder belasting. Vervolgstap: Alle dikke stroomvoerende kabels controleren, eventueel losdraaien, contactsprayen en weer stevig vastdraaien. Want het klinkt als een slechte accu en/of een te hoge overgangsweerstand. Andere oorzaken zoals startmotor, ECU, startonderbreker e.d. zijn veel minder waarschijnlijk want dan zouden je raampjes het nog wel moeten doen. Succes!
  7. Bedankt voor de organisatie Rob. Johan en ik rijden graag mee met deze klassieker, dus 2x incl lunch.
  8. Ik heb het ook zelf gedaan, en zou je toch aanraden om het gewoon te proberen. Het is niet moeilijk, maar wel vrij veel werk. Gewoon een keer de tijd voor nemen en rustig stapje voor stapje doen. De lijsten op het dashboard zijn vrij makkelijk, de middenconsole is een stuk meer werk want er moet veel los en er zijn veel schroeven, toch is het niet moeilijk. Als je het per se wilt uitbesteden: Elke degelijke monteur kan dit, en al helemaal als je hem vooraf de instructies meegeeft. Maar ook een handige monteur kan er zo 2 a 3 uur mee bezig zijn omdat er gewoon veel handelingen zijn. En by the way, mijn Z4M had exclusief hout, maar ik heb het bewust omgezet naar "ordinair" aluminium omdat ik dat mooier vind, en omdat het m.i. bij de E85 hoort. Heb uiteraard de Walnut lijsten wel bewaard om hem weer terug in originele staat te kunnen brengen.
  9. Heb ook al 300dkm op een E85 staan zonder enig groot probleem. Deze auto's, met name de pre-LCIs met M54, zijn superdegelijk. De dakmotor en sticky steering zijn de enige puntjes en die zijn redelijk eenvoudig te fixen. Volgens mij zijn al onze opmerkingen in lijn: Geen enkel probleem als daily. De volgende stap is proefritten maken met de puurdere E85 of de meer comfortabele E89 om te kijken wat beter bij je past.
  10. Voor de looks en het pure autorijden, de E85 anytime 🙂 Maar als daily zou ik ook eerder voor de E89 gaan, dan neem je het uiterlijk en het feit dat het wat minder beleving is maar voor lief 😛 Maar om je vraag in iets meer detail te beantwoorden: Met zowel een E85 als een E89 kun je goed 25dkm per jaar rijden, het zijn best fijn rijdende auto's op de goede wegen van Nederland. Echt heel oncomfortabel wordt het m.i. nooit. Wel heb je weinig interieurruimte, ik merk met mijn lengte dat ik in mijn E85 liever niet te lang dicht wil rijden omdat het wel heel krap is - dat is persoonlijk. Open rijdend kan ik uren met de E85 cruisen, heerlijk, en dan heb ik de wat stuggere Z4M, een gewone is zeker niet spijkerhard.. Infotainment is gedateerd etc maar dat geldt voor beide Z4s. Natuurlijk zijn ze wat lawaaiiger dan een 5, 6 of 7 serie, onvermijdelijk. Als ik mijn E85 als daily zou gebruiken zou ik dat bij regenachtig weer wel minder vinden, luister graag veel muziek in de auto en dan vind ik de luisterbeleving in de E85 matig, terwijl ik wel de high end DSP audio heb - niet heel slecht, maar met B&O in mijn daily valt de audio in de Z4 wel echt tegen. Een vroege E85 met M54 motor is best zuinig, en de motoren zijn fenomenaal sterk, echt beter dan de veel nieuwere motoren. De 3.0 heeft een zesbak dus voor een daily zou ik die verkiezen boven de 2.2 of 2.5 als je veel snelweg rijdt. Zeker geen 4 cyl nemen, niet alleen omdat het minder rijdt en minder klinkt, maar de motoren zijn ook duidelijk minder sterk en niet echt veel zuiniger. De eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat als ik een Z4 als daily zou nemen met 25dkm/j, ik toch ook - ondanks het feit dat ik de E85 veel leuker vind - serieus naar een E89 zou kijken. Stalen klapdak, iets meer ruimte, wat moderner interieur en wat meer comfort bij dicht rijden. Ook voor de E89 geldt dat dagelijkse kilometers geen enkel probleem zijn, ook vrij weinig echt zwakke punten, maar hoog over zijn de motoren wel minder robuust dan die van de pre-LCI E85s. Succes met de overwegingen!
  11. Inderdaad wel fascinerend dat de vergelijking met een 911 opgaat... in mijn beleving toch een andere prijsklasse auto, maar de "gewone 911" 996/997 en de ultieme E85 uitvoeringen zijn qua investering aardig naar elkaar toe gegroeid.
  12. Klopt, old school analoog, bakken meer rijplezier dan nieuwe auto's, vrij licht, betrouwbaar, roestongevoelig, tijdloos en fraai uiterlijk, zeer redelijke kosten... what's not to like? Misschien het ietwat krappe interieur dat kwalitatief wat minder is... maar verder zie ik nog niet zo snel een leukere/beter roadster voor me. Wellicht een 911 cabrio of een Italiaanse exoot zonder dak, maar dat is een totaal andere prijsklasse.
  13. Ik heb zelf ook zowel een Z3 als diverse Z4s gehad en voor mij de 1e generatie Z4 (E85) echt wel de leukste auto. Heb je al eentje gekocht? Zo ja welke?
  14. Voor zowel de Alpina Roadster S alsook de Z4M geldt dat het vrij zeldzame auto's zijn, waarbij we op een punt zijn aangeland dat vrijwel niemand die er eentje heeft, hem wegdoet. Het zijn immers heerlijke auto's waarbij er vrijwel niks nieuwers te koop is volgens vergelijkbaar recept. Ik zou zelf niet weten wat ik zou moeten kopen als "upgrade" voor mijn Z4M. Ik vind juist het analoge karakter, de directheid van de S54 in een klein koetsje, en het enigszins ruwe karakter van de E85 echt heerlijk. Een nieuwer type Z4 of Boxster kan technisch de betere auto zijn, en is objectief beschouwd zeker beter als je 'm als daily gebruikt, maar biedt toch minder van wat ik zoek in een pure roadster. Ik denk dat veel meer eigenaren van een roadster S of Z4M er zo over denken en dat om die reden vrijwel niemand hem weg doet. Dus erg weinig aanbod, gestaag stijgende prijzen, en snelle verkoop als er een mooie te koop komt.
  15. Dacht ik ook aan, gewoon met je VIN kijken welke 3 cijferige velgencode naar voren komt. Ik zou MDECODER gebruiken, dan kun je meteen een PDFje genereren met plaatjes met de originele wielen (weet niet of de Z3 niet te oud is overigens), en anders heb je de optiecode aan de hand waarvan je de "Style 123 BMW" kunt opzoeken, en de wielen kopen op MP of de Duitse ebay/kleinanzeigen. Bijvoorbeeld: "S2NZ BMW LA Wheel, M Double Spoke 343", dan google je daarna op "BMW 343"
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.