Ga naar inhoud

Keijzzzer

Member
  • Items

    148
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 Coupe 3.0 (2000-7)
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Omgeving Arnhem

Recente bezoekers van dit profiel

1,075 profielweergaven

Keijzzzer's prestaties

2.0 member

2.0 member (3/12)

0

Reputatie

  1. Keijzzzer

    Was jij dat?

    Rode Z3M Coupe ??-FV-VZ in de buurt van Velswijk rond 12:00 uur 25-08-2012. JCK
  2. Ik heb die van de Elektuur gebouwd en hij werkt. Is een niet al te lastig bouwpakket en volgens mij is hij er nu ook met Blue tooth. Werkt mooi pas ging het oranje lampje aan met het motor teken;-( Foutcode uitgelezen P0171 en P0174 = bank 1 too lean & bank 2 too lean. Bij de zescilinders zijn, de cilinders, in twee banken verdeeld (hebben ook twee lambda sondes) Beide banken te arm, wijst richting luchtmassa meter of een luchtlek na de luchtmassa meter. De oplossing was simpel, bij de laatste keer olie bijvullen de dop niet goed aangedraaid. Die lag klem tussen de slangen naast het blok en de motor kreeg een deel lucht via de carterventilatie. De lucht massa meter ziet dan weinig lucht, en spuit aan de hand van deze gemeten hoeveelheid lucht brandstof in en ondanks dat er voor deze hoeveelheid lucht veel brandstof wordt ingespoten ziet hij teveel restzuurstof in de uitlaat en geeft een foutmelding. Dop weer aangedraaid en de fout gereset en sindsdien is hij niet meer terug gekomen ;-) JCK
  3. Keijzzzer

    Was jij dat?

    Ben ik een keer met het busje kom ik een QP tegen in het wild. Rond een uur of 20:00 afslag Driebergen/ Zeist op de A12. Kenteken --GTJ- JCK
  4. En als die optie niet geïnstalleerd is hier het verhaal: https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...amp;hl=interval JCK
  5. Och ik parkeer hem altijd bij de RABO, als er vragen komen kan ik altijd zeggen "hij is meer van jullie dan van mij" JCK
  6. Ja, maar niet in de deur zelf. Plaatje knippen (zo groot mogelijk, maar wat nog wel makkelijk te plaatsen is) APP met de smeerlaag naar boven op een paar latjes leggen en dan branden, zodat de smeerlaag vloeibaar wordt. Dan met werkhandschoenen plaatje in de deur plakken. Als er tectyl of was in de deur zit eerst ontvetten, anders hecht het niet, of dondert het naar beneden als het een keer warm wordt ;-) JCK
  7. Binnenbekleding uit de deur en een stuk APP dakleer tegen de buitenplaat kleven. Ooit een keer een deur vervangen van een Mitsubishi Celeste (wie kent ze nog??) die werd kaal geleverd en klonk ook nogal blikkerig, met een stuk dakleer werd het meer het echte kluis geluid. JCK
  8. Denk dat ik ze nog heb helpen maken. De codering HSH staat voor Nijmegen (productie), Singapore (afmontage), Nijmegen (testfabriek) Nummers is bouwjaar en week. JCK
  9. Keijzzzer

    Differentieel

    3.15 is volgens mij voor de M uitvoeringen, 3.25 is standaard voor een 2.8 (zowel roadster als QP) JCK
  10. Is normaal bij de QP. Het mechanisme in de deur is hetzelfde, echter de daklijn van de QP is hoger. De QP heeft een hogere ruit en die kan daardoor niet helemaal in de deur verzinken. JCK
  11. Jawel de zoek functie. https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...hl=ruitenwisser JCK
  12. Klopt, maar waarschijnlijk zal hij al iets open staan, dan krijg je de problemen zo als jij beschrijft. Alléén zou ik verwachten dat de meter in de situatie stadsverkeer (weinig rijwind) wel verder op zal lopen. JCK
  13. Kleppen gaan echt wel dicht, daar doet dikke olie weinig aan. Ga er maar vanuit dat als er een klep open blijft staan deze door de zuiger geraakt wordt, of door z'n maatje. En dan heb je heel andere problemen. Verzuipen lijkt me een aannemelijker oorzaak. Vapourlock komt ook voor echter niet zo gauw bij injectie auto's, de tankinhoud wordt een aantal keren per uur rondgepompt. Met andere woorden in de inspuitrail zit altijd relatief koude brandstof. Vapourlock zou je kunnen krijgen op een snikhete dag, bij een echt warme motor in de file met heel weinig brandstof in de tank. Bij carburatie auto's zonder retour naar de tank is de kans op vapourlock veel groter. JCK
  14. Vanaf ca. 1992 I.v.m. met de bijtelling zijn we maar met een 530 Touring gaan rijden van dec 1992. Als familie auto, die niet al te veel kilometers maakt in een jaar, zeer geschikt. Verder zijn de 8 cilinders mooie blokken, beetje dorstig rond de 1 op 8. JCK
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.