Ga naar inhoud

leonardo

Member
  • Items

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 19i/ Z4 2,5 i smg/Lancia grand voyager 2,8 crd
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    schijndel
  • Interesse(s)
    op vakantie met de z4.
    geluid verhuren via mijn bedrijf 4-sound.
    bonsai bomen.
    mijn vrouw.

Recente bezoekers van dit profiel

398 profielweergaven

leonardo's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Hallo liefhebbers, Ik heb een probleem met het openen van de cabriodak. Hij gaat zeer traag en zonder veel kracht open. Zelf zo dat ik deze moet helpen. Maar als deze dicht moet dan gaat deze zoals het hoort. Er is een nieuwe hydrauliek pomp geplaatst achter in de kofferbak. De vorige was geheel verrot door water. Maar wat zou het euvel kunnen zijn van het disfunctioneren van de kap. Ik hoor het graag van jullie. En alvast bedankt. Groetjes Leonardo.
  2. Hoi z4Driver, Ik heb ook het probleem. Op welke manier kun je mij hierbij helpen? Ik hoor het graag van je. Groetjes Leon
  3. leonardo

    Sticky Steering

    Hé Bofkont, Klopt het dat de link is afgesloten door BMW. Betreffende sticky steering. Is er ook nog een andere link? Alvast bedankt Groetjes Leon
  4. thank you. I will follow your story. it sounds plausible what you say. As soon as I go check this with someone I will get back to you with what it has become. Greetings Leon. Dank je Timewa, Ik zal dit in het zoeken naar het euvel zeker ook mee nemen. Groetjes Leon
  5. Hoi Horus, Thanks voor de reactie. We hebben bij het wisselen van de motor het olie vat weer op pijl gebracht. Maar als er lucht in de leiding zit, moet de kap toch ook moeilijk dicht gaan. het is toch een gesloten systeem voor open en dicht. of zijn het er 2 een voor open en een voor dicht?
  6. Liefhebbers, Nadat ik 2 maanden geleden heb geconstateerd dat mijn Hydro pomp van de kap het niet meer deed ( een blok roest) heb ik een nieuw motortje besteld en deze met een kennis van achteruit de kofferbak de defecte pomp tevoorschijn gehaald. Wel een hele onderneming ppfff. daarbij ook met de gedachten deze na vernieuwen van de motor deze achter in de kofferbak te gaan plaatsen. na diverse uren later is dat ook gebuurt. Na alles goed te hebben gecheckt en weer het olie op peil gebracht te hebben, een proef draai gedaan de eerste keren van open en dicht liep niet helemaal gesmeerd, hij had er moeite mee met open en dicht te gaan. Maar na diverse malen het ritueel te herhalen was het toch zoals het behoorde te zijn. Tot dat ik de afgelopen week de auto aan het cleanen was wilde ik de kap open doen om overal goed bij te komen met poetsen. De kap had het moeilijk en ik hoorde de hydrauliekpomp gewoon draaien ik heb de kap met de hand moeten helpen om open te gaan. was niet prettig om te doen nadat eigenlijk alles goed werkte 2 weken geleden. ik heb daarna deze ook maar weer dicht gedaan maar dat liep als een trein deze ging dicht zoals het hoort te gaan. Dus met dit lang verhaal zit ik met iets wat ik niet weet wat ik hier aan zou kunnen doen. ik wil toch graag zonder ergernis de kap open willen doen. Ik hoor graag alle input van de Z4 Liefhebbers of techneuten. Alvast bedankt groetjes Leon
  7. Hoi Horus en andere Forum leden, ik heb het geprobeerd om jou advies op te volgen, maar zonder succes. aangezien het embleem goed met dubbele tape vast zit , zit deze ook nog vast met 2 borgpinnen die er zo vast inzaten dat ik met zaag gereedschap(multitool) aan de slag moest gaan. deze voorzichtig van links naar rechts doorgezaagd zodat ik 2 helften had die ik nu makkelijk per deel kon verwijderen. het deel met de borg pinnen heb ik afgebroken want deze zaten van binnenuit geklemd, daarna de gaatjes vrij gemaakt zodat ik van het nieuwe embleem de borg pinnen er weer fatsoenlijk in kon drukken. weer iets bij geleerd.
  8. Thanks Horus, Een goede tip, wellicht met visdraad een mogelijkheid is. Ik laat weten als dit daadwerkelijk heeft geholpen.
  9. Dank je SH75, Maar van binnenuit is het niet mogelijk om deze los te krijgen. Er zit dan niets anders op om wat brute kracht toe te passen.
  10. Thanks Gentry, Ik heb geprobeerd om er tussen te komen met diverse tools, maar geen loskomen aan. Klopt er zijn er ook met 2 pootjes aan de achterkant maar bmw heeft zoveel maten en modellen dat ik ook niet kan achterhalen welke er nou precies op moet komen. Wellicht iemand die hier al eerder mee te maken heeft gehad.
  11. Hallo, Ik wil graag mijn bmw achter embleem van de kofferbak vervangen. Maar dat valt niet mee. Dacht eerst er van binnenuit bij te kunnen om deze los te krijgen. Maar zonder succes. Zijn er nog andere opties om deze los te krijgen? Alvast bedankt voor de tips. Groetjes leon.
  12. Thanks, natuurlijk altijd de moeite om te proberen. Kom hier op terug na het te hebben geprobeerd.
  13. Beste forum members, Hallo, Sinds een tijdje heb ik problemen met het openen van de deur van de bestuurderskant. Ik moet best wel wat kracht uitoefenen om deze vrij te krijgen. Maar wat zou het probleem kunnen zijn? Van binnenuit gaat deze soepel open dus het zou niet aan de bodenkabel kunnen liggen(denk ik). Na zelf wat te hebben onderzocht lijkt mij dit geen makkelijke klus om intern iets te moeten gaan vervangen, maar wat zou het probleem kunnen zijn? Graag hoor ik van jullie wat de makkelijkste optie is om er achter te komen waar het aan ligt. En hoe ik het beste dit zou kunnen oplossen. wellicht iemand kan aangeven op het schema( zie bestand) om welk kabeltje of dergelijke het gaat en wat ik het beste zou kunnen doen. Alvast hartelijk bedankt voor de reacties. Groetjes Leon.
  14. Linker koplamp z4 stuk door aanrijding Hallo forum leden, Ik heb een vraag over een merk SONAR linker koplamp met type nummer SK3302-103Z03. Ik weet dat dit niet origineel is. Maar omdat ik een half jaar geleden deze heb vervangen i.p.v.de originele. En nu daar aan de linkerzijde schade heb gehad waarbij de koplamp stuk is zou ik graag willen weten of er bij iemand van jullie de kennis is waar ik een losse linker zou kunnen kopen,. Wat ik zie is dat ze alleen maar per 2 verkocht worden. Maar er zullen er toch wel enkel stuk verkocht worden. Wellicht iemand begrijpt wat ik bedoel. Ik hoor graag van jullie welke opties ik hierin heb. Alvast bedankt voor het mee denken. Groetjes Leon Een gebruikte is geen optie. Mocht iemand meer info willen dan hoor ik dat graag
  15. Hoi Fan, Een duidelijk verhaal van je. Vanaf het moment dat ik het probleem heb gedeeld met dit forum, heb ik zo goed als geen last meer gehad van sticky steering en zelfs bij echt warm weer niet. Alleen een keer op de snelweg heeft hij een keer keuren gehad. Maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat het probleem nu weg is. Maar vindt het vooralsnog raar. Ik zal er toch een keer aan moeten om het te laten vervangen. Maar bedankt voor je reactie. Groetjes Leon
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.