Ga naar inhoud

BerryW

Member
  • Items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 roadster 1.9 wide body 2000
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Limburg
  • Interesse(s)
    Alles wat met de ZZZ te maken heeft. We toeren graag door de Eiffel en de Ardennen.

BerryW's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

-2

Reputatie

  1. Ik heb dit bedrijf aangeschreven maar ook zij reviseren net als alle anderen allen de electronica en niet de mechanica. Ik heb mijn hoop nu (deels) op Roodkapje gevestigd.
  2. @Gsusivo, ik heb laatst met zo'n bedrijf in Almelo gebeld maar die beperking zich tot de ECU revisie. Ik heb het bedrijf dat je voorstelde even een mailtje gestuurd. De uitkomst zal ik hier posten. Ik zal ook even contact opnemen met Roodkapje. Dank voor het meedenken.
  3. Ik heb nu eindelijk duidelijkheid. De conclusie werd bevestigd door een Z3 liefhebber en BWM service dealer bij ons in de buurt. Inderdaad mechanisch probleem. Balen.... Begrijpelijk dat de dealer gewoon volgens protocol van BWM alleen de unit compleet (incl ECU) wil vervangen maar dat gaat mij te ver. De service dealer gaf aan dat deze klacht toch wel vaker voorkomt en dat zij deze dan vervangen door een gebruikte ABS pomp. Dat gaat vaak goed als de herkomst van de pomp betrouwbaar is. Zij hebben daar hun contacten voor en we wachten nu op een betrouwbare ' donor pomp'. Ik hoop dat we dan voor een redelijk bedrag klaar zijn.
  4. Ha gaaf, als newbe op dit forum ontdek ik gelijk een leuke groep mede Limbabwanen die actief zijn ! Misjien kenne we waal plat kalle.....haha Moet ik me ergens aansluiten zodat ik het allemaal kan volgen?
  5. Welke revisie optie? Ik wil graag weten of en waar ik tegen welke prijs (ongeveer) de hydro unit kan laten reviseren. Dan heb ik in ieder geval een keuze tussen nieuw via dealer of revisie van de HYDRO unit (en niet de ECU).
  6. Ook bij mij gaan heel af en toe de lampjes van de ABS branden en moet ik deze melding laten resetten. Ik lees heel veel topics en oplossingen over het vervangen en reviseren van de electronica rondom het ABS/DSC systeem in de Z3 maar mijn BMW dealer geeft na het uitlezen aan dat het bij mijn Z3 1.9 uit 2000 aan de ABS pomp zelf ligt en NIET aan de electronica. De kosten voor een reparatie bedragen ongeveer 1400 euro. Ik kan de diagnose van de dealer dus bijna niet geloven omdat ik helemaal niets kan vinden over ervaringen met een revisie van de hydraulische pomp e.d. want alle oplossingen en problemen gaan over de electronica. Mocht het toch aan de electronica liggen, dan is een revisie natuurlijk veel goedkoper dan een nieuwe hydraulische pomp. Alle oplossingen en klachten die ik vind gaan over wielsensoren en de ECU's. Kan het zijn dat mijn dealer zicht vergist door het verkeerd interpreteren van de uitgelezen codes en is het volgens jullie eigenlijk altijd de electronica of komt het toch wel eens voor dat de pomp zelf defect is? Weet iemand in Limburg een kenner op Z3 gebied die hier misschien wat licht in de duisternis kan gooien want ik word langzaam gek.
  7. Ik lees alleeen maar over storingen in wielsensoren en ECU's maar mijn bmw dealer geeft aan dat het bij mij in de pomp zelf zit. Echter hoe meer ik er over lees des te minder geloof ik deze diagnose van mijn dealer. Komt het eigenlijk wel ooit voor dat de pomp echt zelf defect gaat of kan ik er van uit gaan dat bij mij het ook aan de electronica zal liggen? Voor de lectronica vond ik legio oplossingen maar voor een pomp revisie geen enkele.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.