Ga naar inhoud

Bob01

Member
  • Items

    95
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    1.9

Bob01's prestaties

1.9 member

1.9 member (2/12)

0

Reputatie

  1. Bedankt voor de reacties. Ik ga medio april met de Z4 naar Zwitserland. Daarna kan ik jullie vertellen wat mijn ervaringen zijn met het gebruik van 2 verschillende banden. Aan de velg mankeerde niets maar de band of wellicht de staalgordel was beschadigd. Dit op wel een hele rare plek zou ik zeggen. Om mijn leaseauto heb ik ook weleens verschillende banden gehad maar ik merkte weinig verschil. Zou dit bij de Z4 anders, wellicht gevoeliger, zijn? Gr Bob
  2. Beste forumleden, Enige dagen geleden brandde het bandendruk-lampje op het dashboard van mijn Z4. Bij controle bleek de druk in de voorband laag te zijn. Toch maar even naar een bandencentrum. Hier bleek dat aan de binnenkant van de velg terhoogte waar de band de velg raakt gewoon stuk te zijn. Monteur vroeg mij of ik een stoeprand had geraakt wat niet het geval was. Maar goed moest een nieuwe band. Dit is gelukkig wel een reden om van die vreselijke RFT banden af te komen. Dus ik heb 2 nieuwe (geen RFT) banden gekocht. Het rijdt nu al een stuk prettiger. Tevens heb ik een busje met reparatievloeistof gekocht voor het geval ik lek zal rijden. Ik heb nog wel gevraagd of ik de band kan weggooien als ik de band heb volgespoten met dit spul. De beste man gaf aan dat de vloeistof als het ware geneutraliseerd kan worden met een andere stof zodat je band kan plakken en weer gebruiken. Maar ik vraag me toch af of ik niet beter een thuiskomertje in de achterbak kan leggen.... Wie heeft er ervaring mee en wat zouden jullie doen? Dank Bob
  3. Bedankt voor de adviezen, ik ga het allemaal proberen. Ook inmiddels contact gezocht met de persoon op marktplaats. Ik moet dan wel eea demonteren en opsturen. Is het makkelijk om de wisselaar die dus tussen de voorstoelen in het opbergvakje zit, te demonteren? Bedankt Bob
  4. Hoi, Ben net terug van een ritje met mijn Z4. In de auto heb ik in het opberkvak tussen de stoelen in een CD lader. Hier zitten een stuk of 5 cd's in. Opeens krijg ik de melding; No discs in het display van de radio weergegeven. Dit terwijl er dus 5 cd's in zitten. Het zijn geen kopieen maar originele CD's. Vroeg me af of iemand weet wat dit zou kunnen zijn? Dank en groet Bob
  5. Bij mij ontkende ze dat er sprake was van sticky steering maar de kolom moest wel vervangen worden. Bob
  6. Behalve de auto op de brug zetten, hoe kun je er op een andere manier achterkomen? Als ik onder de auto ga liggen zou je het dan kunnen zien of moet de cabrio echt de brug op? Bob
  7. Is je probleem te vergelijken met een fiets die enkel rechtuit wil rijden? En als je een bochtje wil maken moet je een rukje aan het stuur geven? Dan lijkt dit probleem op sticky steering. Ik heb ook een Z4 uit 2004. Er is een nieuw stuurhuis in gezet en nu is het weg. Hiervoor is wel degelijk een terugroep actie geweest. BMW Duitsland heeft 50% van de reparatie betaald. Sterkte Bob
  8. Bob01

    Vlakke velg

    Goedemorgen deze morgen, Bij APK is gebleken dat er op beide velgen voor aan de binnenkant een vlakke rand zit. De vraag was dan ook of ik mij kon herinneren dat ik ooit eens vreselijk hard overheen of doorheen gereden was. Ik kan me dat niet herinneren alhoewel me wel bijstaat dat de wegen in Italie niet zo best waren althans waar wij zijn geweest. Wheeltrim gebeld en die wist mij te vertellen dat het vaak voorkomt want zij kunnen van de reparaties leven. Heeft iemand hier ooit wel eens last van gehad? Theorietje: Om de velg heb ik van die RFT banden zitten. Omdat de wang van die banden harder is en dus minder inveert wordt er meer schokgeweld aan de velg en aan de schokbreker doorgegeven. De kans dat de velg beschadigt raakt lijkt mij dan ook iets groter. Wat is jullie mening? Dank en groet Bob
  9. Ik gebruik de Z4 voornamelijk in het weekend en als we met de auto op vakantie gaan dit ondanks dat de tankpas van mijn leaseauto ook in het buitenland mag worden gebruikt. Het gevoel van een nieuwe auto is natuurlijk weg maar ieder weekend is het toch weer apart als je voor het eerst die week weer in je cabriootje stapt en dat gevoel van even wennen wil ik zo lang mogelijk vasthouden. Aangezien ik familie in Zwitserland heb zit ik daar nog wel eens en best vaak rijd ik er in mijn eentje naar toe. Dan vind ik de Z4 veel knusser om in te zitten ipv van de grote 5 serie want dat is net een taxi. De Z rijdt ook nog beter. Bob
  10. Bob01

    stuur

    Goedemorgen, Nee, dit is voor het eerst dat ik het merk. Mijn Z4 heb ik nog niet zo lang. Echt warm kan de auto niet zijn geworden van een ritje naar Amersfoort. Eind vorig jaar nog naar Zwitserland gescheurd en toen merkte ik ook niets. Wel vreemd dus. Wat betekent dat een " no service" onderdeel? Groet Bob
  11. Bob01

    stuur

    Zou je dat eens kunnen / willen toelichten? Dank je wel Bob
  12. Bob01

    stuur

    Geachte forumleden, Na een ritje in de Z4 richting Amersfoort bestaande uit heel veel file helaas viel mij het volgende op. Als ik recht uit stuur is er niets aan de hand maar als ik bv een lange flauwe bocht neem lijkt het erop alsof het stuur in die stand wil blijven staan. Het lijkt net alsof ik even een tikje tegen het stuur aan moet geven en dan is het weer goed. Dus het eerste moment voel ik iets van een hapering of van een weerstand. Begrijpen jullie wat ik bedoel en zo ja wie herkent dit? Groet Bob
  13. Ik zou iets anders willen toevoegen. Recent zag ik op TV ik meen dat het Blik Op De Weg was. In dit programma werden voertuigen aangehouden die te veel lawaai maakten. Ik zag BV dat een Subaru Impreze langs de kant werd gezet. Het geluid wat uit de uitlaat kwam was ongeveer 90 Db terwijl maar 35 DB is toegestaan als ik het allemaal goed heb begrepen. Ik ben in het bezit van een Sebring uitlaat. Maar hoe weet ik nu of het geluid wat wordt geproduceerd binnen de norm blijft? Dus ik heb maar even de politie, afd verkeershandhaving, gebeld. Zij hadden geen pasklaar antwoord. Het antwoord dat kwam lag in de trant van dat als je bij een of andere doe het zelf zaak een uitlaat koopt zal het wel niet kloppen en dat het maar bij controle moet blijken of een en ander binnen de norm blijft of niet. Ik persoonnlijk vind dit een beetje raar. Het is dus een kwestie van afwachten. Dat het een Sebring is maakte geen indruk. Kan iemand hier iets aan toevoegen? Groet Bob
  14. Zag laatst wel bij Ruud een zwarte M staan die hij net had ingekocht. Was een mooie dus misschien is dat het wel. Bob01
  15. Begrijp ik het dus goed; als je een auto koopt in Duitsland en je betaalt voor een exportkenteken, dus je bent ook verzekerd neem ik aan, dat je hiermee eigenlijk tot aan de grens mee mag rijden want in NL ben je strafbaar? Mag je als NL-er dan ook uberhaupt wel met een exportkenteken rondrijden in Duitsland? Bob
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.