Ga naar inhoud

Robertoz4

Member
  • Items

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4, mx-5
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Groningen

Recente bezoekers van dit profiel

489 profielweergaven

Robertoz4's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

1

Reputatie

  1. Hier ook geen lampje maar voor mij was dat juist een geweldige verassing! Bij andere auto vaak: 1 CC aanzetten met een knopje/ schakelaar, gevolgd door een lampje 2 CC gebruiken met een knopje/ schakelaar, nog een lampje 3 dan nog een lampje voor de 'geheugen' functie en de kermis is compleet Dan maar liever zo, scheelt weer een hoop afleiding
  2. Ik heb vergelijkbare problemen gehad, bij mij was het de startmotor (volgens mij zelfs een van de Z4 kwaaltjes). Verklaring voor het af en toe wel/ dan weer niet starten was bij mij: de collector binnen in de startmotor was beschadigd doordat er kortsluiting op bepaalde punten is ontstaan door grote hoeveelheden 'stof' uit de koolborstels. Als de collector en koolborstel toevallig op het juiste punt contact maakten draaide de motor goed rond. Zat de koolborstel echter boven een beschadigd punt dan was er geen contact en draaide de motor dus niet... (Inderdaad een tikkend geluid te horen.) Hoop dat het een begrijpelijk verhaal is, een verklaring voor eventuele lekstroom mist uiteraard in mijn verhaal/ situatie (al lees ik dat ook niet duidelijk bij jou, alles werkt immers?). Succes
  3. Vanmiddag weer even zitten prutsen maar helaas niet veel verder gekomen. Wacht helaas nog steeds op de bluetooth module. Deze week maar even naar de garage (of een forum lid?), dit duurt me namelijk te lang. Al vraag ik me af hoeveel inpa er echt specifiek over zou kunnen zeggen. Het is helaas niet de switch in de kofferbak, dan zou ik inderdaad een oranje lampje moet zien branden maar dat is niet het geval. Daarnaast had ik deze al preventief doorverbonden. -Meet nu gedurende ongeveer een seconde stroom bij de motor bij de raamstijl wanneer ik de knop openen indruk. -Als ik de kap open gaat het lampje naast de knop rood knipperen (lijkt me goed). Vreemd genoeg ging het rode lampje ook 2x op voor mijn gevoel willekeurige momenten rood knipperen. > Iemand enig idee waar de sensoren of relais zitten die de 'status' van het dak doorgeven aan de computer? Heb het gevoel dat hier de fout moet zitten(?) Alvast bedankt voor eventuele reacties.
  4. De motor in de kap is los aan de stroom geweest, lijkt prima te reageren. De motor bij de raam-stijl is iets moeilijker te testen. Heb inderdaad een OBD-bluetooth module besteld, is even wachten tot die binnen komt. (Wil morgen de module ook loshalen en eens kritisch bekijken.) Bedankt voor de tips!
  5. Heb hetzelfde gehad toen bij mij eenmaal het 'hoekje' afgebroken was. Is inderdaad niet/ nauwelijks meer los te halen als de zwarte 'behuizing' eenmaal in je kofferklep blijft hangen. Toen ik hem los haalde is er bij mij een stukje kunststof tussen de plaatdelen van de klep gevallen, die hoor ik nog wel eens ratelen
  6. Update na een periode van stilte. Er zijn foto's gemaakt van de pomp e.d. maar deze ben ik vergeten te plaatsen in dit topic. Dit zal ik binnenkort even doen. Helaas is afgelopen vrijdag mijn dakje opnieuw overleden. Ditmaal krijg ik helemaal geen reactie na het indrukken van de knoppen. -Zekeringen zijn allemaal gecontroleerd. -Dak pomp moet haast wel in orde zijn, deze heb ik immers gereviseerd. -Er branden geen lampjes naast de knoppen. (Deze gaan wél branden na handmatig openen van het dak, de 'hall' sensoren lijken dus ook in orde te zijn.) > Na het indrukken van de knoppen om het dak te openen meet ik nergens stroom. Niet bij de motor in de kofferbak en niet bij de motor die de raamstijl moet losdraaien. Ben benieuwd of iemand hier iets over kan zeggen, ben redelijk 'lost' momenteel...
  7. Bovenstaande is mij vandaag overkomen! Gelukkig is het mogelijk de deurbekleding te verwijderen (bij mij gelukkig al het geval) en vervolgens handmatig het deurmechanisme zelf te bewegen! Geen kettingzaag nodig dus
  8. Inmiddels het luchtfilter ontvangen! Bedankt voor de service en succes met de verdere verkoop:)
  9. Heb helaas geen belang bij de overige accessoires maar wel nog steeds bij het luchtfilter... Zou je deze willen opsturen? Heb je enige tijd geleden al een PB gestuurd.
  10. Update: Een forum member heeft de relais van de GM5 module vervangen, helaas is er geen verbetering van het probleem (pass. deur niet van buiten te openen, verder werkt alles naar behoren.) Volgende stap is dan toch het vervangen van de bowden kabels vrees ik.
  11. Geen reactie hier of op mijn PM over het luchtfilter, is deze nog beschikbaar? Alvast bedankt
  12. Nog even een update: Na eerder de dakpomp te hebben uitgebouwd (zonder de LPG installatie te verwijderen) heb ik deze inmiddels gereviseerd en in de kofferbak geplaatst. Het dak werkt nu weer naar behoren. Mocht nog iemand foto's nodig hebben dan kan ik deze eventueel wel verstrekken, het zaakje ligt nu nog uit elkaar. De reden dat het dak niet te bewegen was is dat de bypass klep die het rode trek oog zou moeten bewegen vast zat door een lading kalk:/ Het meest vreemde was trouwens dat het afwatering kanaal helemaal schoon en droog was, maar de behuizing van de pomp en dus de pomp zelf vol zat met water....
  13. Update: na een tijdje te hebben rond gezocht ben ik helaas niet verder gekomen. Het dak is handmatig niet te openen (lees: geen beweging in te krijgen). Zou het kunnen dat de 'bypass' die met het rode oog geopend zou moeten worden ook vast zit? Daarnaast zie ik info over een koord in het midden van de kofferbak (tegen schutbord) die ook aangetrokken zou moeten worden, klopt dit? Hier zit helaas een LPG tank in mijn geval Ook las ik namelijk dat het dak het beste half open kan staan als je de pomp wilt demonteren, dat zou voor mij een groot probleem betekenen. Daarnaast ben ik inmiddels begonnen met het uitbouwen van de pomp, het valt me echter op dat er vrijwel nergens een how to met foto's te vinden is. (shipkiller en zpost zijn bv offline momenteel) Volgende verhaal wel gevonden: http://z4diy.blogspot.nl maar mogelijk is er iemand met meer info/ PDF? Alvast bedankt! Samen moeten de z4 kwaaltjes wel te tackelen zijn...
  14. Sorry voor een eventuele dubbel post, ik zit met hetzelfde vraagstuk wat we misschien nog iets kunnen verhelderen? (hoe kom je er achter of de bowden kabel(s) of de relais defect zijn?) In mijn situatie: -deur is van binnen te openen als normaal -de indicator/ pin bovenin de deur gaat normaal naar boven/ onder bij vergrendelen/ ontgrendelen -deur is van buiten niet te ontgrendelen maar wel te 'openen' (wanneer ik van binnen de deur ontgrendel waar hij nog in het slot 'hangt' kan ik van buitenaf de deur verder ontgrendelen. Beweging van de klinkt zorgt dus wel voor beweging in het portier) -temperatuur leek in het verleden een invloed te hebben op het functioneren van de deurklink (dit is vaak een indicatie van aankomende relais problemen) Wat kan men testen/ wat heb ik gedaan: Bowden kabels: Heb de bekleding van de deur gehad en kan duidelijk beweging voelen in een kabel wanneer ik de klinkt beweeg. (Kan geen 2e bowden kabel vinden.) Mis ik nog een (2e) bowden kabel? Zijn er nog andere manieren om de klink te testen? Relais: Heb de relais uit de auto gehaald (auto is dan nog bruikbaar) en kan geen vreemde zaken zien of ruiken (doorgebrand) Toevallig weet ik (correct me if I'm wrong) dat bv bij '2.5si' niets meer functioneerde in de deur> in dat geval zijn het zeker je relais. Zijn de relais bv met de multimeter te meten om te kijken of zo nog functioneren? Zijn er mensen die dit verder kunnen aanvullen? Op deze manier kunnen we het misschien voor iedereen makkelijk maken zelf een diagnose te doen, omdat dit een veelvoorkomend probleem is...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.