Ga naar inhoud

Billie

Member
  • Items

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Billie won de laatste dag op 25 september 2014

Billie had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    z3 2.2i sportline, Volvo v60,, Ducati s2r 1000, Harley Davidson Street Bob
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    zundert
  • Interesse(s)
    leuke speeldingetjes met 2 of 4 wielen, metal en hardcore, bull mastiff

Recente bezoekers van dit profiel

572 profielweergaven

Billie's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

1

Reputatie

  1. Hey techneuten, 2 weken geleden met de z3 2.2 bj 2001 en 87000 km naar zeeland getourd. Onderweg floepte inneens het controlelampje met het uitroepteken aan samen met het tractiecontrole-lampje. Heb me onmiddellijk op een parking gezet. Ik had niets abnormaals gevoeld tijdens het rijden. Terug gestart, controlelampjes bleven uit.en motor klonk normaal. Ook de rest van de dag geen controlelampjes die gingen branden en een soepel draaiende 6-pitter. Reageerde goed op het gas en alles voelde volkomen normaal. Vandaag start ik de z en voelde en hoorde ik meteen dat er iets niet ok was. Liep precies niet op alle cilinders en schokte en trilde. Na een minuutje ofzo liep, de motor terug normaal. Heb hem uit de garage gereden en nog ff laten draaien. Toen ik echter wat gas bijgaf begon het schokken opnieuw en ging het motorstoringslampje aan.Heb de motor dan maar uitgezet en de z terug in de garage geduwd. Ik heb al veel gelezen over vanosproblemen enzo maar ik hoor geen ratel en heb geen idee wat dit kan zijn. .
  2. Waarschijnlijk de nokkenassensors. Heb dit ook voorgehad met mijn Z3. Net dezelfde symptomen, Had dit altijd voor aan een stoplicht en is behoorlijk irritant want je hebt de neiging om stationair te gaan gasgeven als een idioot om het toerental op peil te houden...Roodkapje heeft toen de sensors vervangen en sindsdien geen enkel probleem meer.
  3. Billie

    Accu vervangen

    Heb in mijn 2.2 onlangs een varta silver dynamic e44 12v 77ah gestoken en idd alleen maar de radiocode opnieuw moeten ingeven en het klokje moeten instellen.
  4. Billie

    Z3 start niet meer

    Blijkt dat de huidige accu er nog maar 3 jaar inzit. Is een anwb accu, Staat geen merk op. Kleeft alleen een anwb sticker op met november 11 en 3 jaar garantie...3 jaar is wel een erg korte levensduur maar langs de andere kant echt veel wordt er natuurlijk ook niet mee gereden...
  5. Billie

    Z3 start niet meer

    Net even de accuspanning gemeten. Geeft 11.4 v aan. Als ik contact aanzet zakt de spanning tot even boven de 10 v en als ik vervolgens probeer te starten zakt ze even onder de 10 v. Zodra contact uitgezet is gaat het terug naar 11.4 V. Zijn deze waardes hoog genoeg of is de accu stuk? Heb om te vergelijken even de accu van mijn motor opgemeten en deze gaf 12.84 v aan wat mij een gezondere waarde lijkt.
  6. Billie

    Z3 start niet meer

    ok. bedankt voor de replys. Ik vrees dat het dan een nieuwe accu zal worden. Zal dit wel pas zaterdag kunnen checken.
  7. Billie

    Z3 start niet meer

    Denk dat ik idd de accu eens ga doormeten en eens opzoeken hoe lang die er al inzit. Wordt wel elke week mee gereden en altijd ritten van meer dan 100 km dus zou ik denken dat die dan voldoende kan opladen.
  8. Billie

    Z3 start niet meer

    Hey techneuten, mss herkent iemand deze symptomen want er zijn tal van redenen waarom ze niet zou starten maar ben zelf niet technisch genoeg... Staat een weekje stil dus vorige week nog probleemloos gereden. Vanmorgen wil ik starten en krijg alleen een tikkend geluid te horen en een zoemend geluid dat blijft duren zolang het contact opstaat. Bij het opzetten van het contact lijkt alles ook normaal. Alle controlelampjes branden even maar gaan daarna gewoon uit behalve de lampjes die horen uit te gaan na het starten. Bij de vorige beurt zijn de bougies vervangen en de beurt daarvoor zijn er nieuwe in-en uitlaatsensoren geplaatst. Gaat om een z3 2.2 uit 2001 met een kleine 84000 km op de teller.Iemand een idee wat dit kan zijn?
  9. Billie

    Veerpootbrug

    Ik heb er onlangs bij Roodkapje ook 1 laten monteren en je voelt het verschil echt wel. Stuurt veel strakker en minder spoorgevoelig, Zelfs met de goedkope shitbanden van 2 verschillende merken die nog onder mijn zedje staan is het een hele verbetering qua wegligging. De draagarmrubbers zijn toen ook vervangen door m-rubbers want die hadden hun beste tijd ook gehad.
  10. Was uiteindelijk niet nodig om de accu op te laden. Stond een maand stil in een onverwarmde garage en met de vriestemperaturen van de voorbije weken dacht ik dat de accu leeg zou zijn, maar de zzz startte meteen zonder probleem. Staat wel geen alarm op, alleen een stil alarm of hoe dat ook mag heten. Is gewoon een startonderbreker veronderstel ik. In ieder zal er niet teveel stroom afgepakt worden want als ik hier lees dat sommige accu's op 3 weken tijd leeg getrokken zijn...De zzz komt meestal alleen in't weekend buiten als het weer het toelaat maar ik rij wel steeds een paar uur door. Dus nooit korte stukken. Blijkbaar kan zo'n accu dan toch wat kou verdragen.
  11. Maakt het eigenlijk iets uit of je de lader rechtstreeks op de accu aansluit of via de 2 voorziene punten bij de motor?
  12. Heeft nog maar 72000 km gelopen? Is natuurlijk al wel 12 jaar oud. Ik moet binnenkort toch voor een nieuwe apk gaan dan zal ik alles eens laten checken.
  13. Heb eerst ff rondgekeken op het forum en kwam bij deze topic uit. Mijn zzz 2.2 heeft hier dus ook soms last van. Alleen bij warme motor en ook niet altijd. Heb dit ook al voorgehad aan een warenhuis waar ik na een 20 tal min terug wou vertrekken. Ook als ik de zzz uit de garage rij en hem laat draaien omdat ik nog ff op mijn vriendin moet wachten en dan wil vertrekken valt de motor stil en is alleen door met de gas te spelen aan de praat te houden. Als ik direct vertrek is er niets aan de hand, ook niet als ik voor een stoplicht moet wachten. Motor is vlug op temperatuur en bromt er lustig op los zonder een tik verkeerd te geven. Starten doet hij zonder problemen en dan valt het stationair toerental terug, geef je dan gas bij valt ie stil. Laat ik er een langere pauze tussen bv langer dan 30 min is er ook geen probleem. Als ik hier zo lees kunnen er dus verschillende oorzaken zijn
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.