Hoi, Zal me eerst even voorstellen: Mijn naam is Gig, ik heb sinds een jaar een Z3 1.8 montreal blue na een aantal jaren met veel plezier in een MX5 gereden te hebben (ja BMW mensen, die Mazda is ook echt een leuke probleemloze cabrio) Maar eerlijk is eerlijk de Z3 is toch 'wat meer auto' dan de MX5, zeker op de langere stukken. (vakantie en tourritjes) Ik heb de auto just for fun en hij staat in de winter gestald mijn schuur waar ik gelukkig over voldoende ruimte beschik om ook fatsoenlijk te kunnen klussen aan de auto. Dat is voor mij een onderdeel van de hobby. Zo heb ik afgelopen winter een midden armleuning gemaakt en een elektrische kapbediening ingebouwd. Mazzeltje van een sloopauto via marktplaats. Complete set; pomp, switches, schakelaar etc. voor € 50,- leek me niet te duur. Inbouwen is goed te doen overigens, helemaal omdat ik m zelf uit de sloper kon halen. Een grotere uitdaging was het inbouwen van een cruise control van VDO afgelopen weekend. (soms een voordeel als het niet echt cabrioweer is...) Gelukkig voorzien van een goede inbouwhandleiding, maar het is al met al toch een aardig klusje om alle draden en kabels goed en juist aangesloten te krijgen. (aansluitingen remlichtschakelaar maken, koppelingschakelaar inbouwen, extra bowdenkabel, enz.) Met name de draad van de speed sensor kon ik onder het dashboard nergens vinden (zwart/wit volgens de boekjes), dus heb ik m maar rechtstreeks uit de kofferbak gehaald. Ook het instellen van de switches is even uitzoeken, zijn er nl 12 die in de goede stand moeten staan. Afijn, na al het draden trekken en solderen (ja solderen, geen gepruts met kroonsteentjes ofzo) tijd voor een proefritje en het wonder geschiedde; de rechtervoet kon van het gaspedaal blijven........