SlowCo
Member-
Items
24 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Persoonlijke Informatie
-
Auto(s):
Z3 2.8
-
Geslacht
Male
-
Locatie
Groene Hart
Recente bezoekers van dit profiel
759 profielweergaven
SlowCo's prestaties
1.8 member (1/12)
3
Reputatie
-
Mooi dat je het zelf hebt kunnen oplossen! En fijn dat je het zo duidelijk omschreven hebt zodat anderen er wellicht ook hun startprobleem mee zouden kunnen oplossen. Naar aanleiding van je tip over de voltmeter voor in de sigarettenaansteker aansluiting, heb ik ook even op AliExpress gekeken: Link 1 Link 2 Link 3 Link 4 Link 5 Ik moet nog even de reviews bekijken maar er is veel leuks te koop voor weinig blijkbaar.
-
Mazda MX-5 RF Geen echte roadster/cabrio maar toch het dakje "open" kunnen doen voor de dagen dat het weer het toelaat maar je de Z4 binnen wil laten staan.
-
Als zoiets je droom is, zou je moeten beginnen met zoveel mogelijk technische kennis opdoen omtrent zo'n swap. Het meest haalbaar is het namelijk als je zoveel mogelijk zelf kunt doen. Op basis van die kennis kun je dan een zo gedetailleerd mogelijke "boodschappenlijst" aanleggen voor alle benodigde onderdelen. En ondertussen geduld hebben en zoveel mogelijk alle auto- en onderdelensites in de gaten houden voor mooie deals. Maar ik vermoed dat het je halverwege dat proces al duidelijk zal worden dat het een erg duur project is, ook al doe je veel zelf. Een mooie droom, dat wel.
-
Ik heb echt veel velgen de revue laten passeren voor ik deze koos. Op een of andere manier vind ik de Style 72 gewoon erg mooi bij het Z3 lijnenspel passen. Eigenlijk beter dan op de 3 serie waar ze onder vandaan komen 😉 Als ze 17 inch en iets smaller geweest waren, was het helemaal perfect. Maar het blijft een erg persoonlijke keuze en het blijft me verbazen dat velgen zo veel invloed hebben op de het totaal plaatje van de Z3. Zet er meerdere in exact dezelfde uitvoering bij elkaar met alleen andere velgen eronder en het is meteen een groot verschil in aanblik.
-
Klopt, staat ook in het verhaal. Er zit voor 225/40-18 op en achter 255/35-18. Zoals ik al schreef, vind ik de vorm van de spaken erg goed bij de lijnen van de Z3 passen. Voor het mooie zou de voorvelg nog wel ruim een halve inch smaller mogen zijn.
-
Dankje, Scorpion. Dat is inderdaad ook een mooie. Wel een halve ton meer op de teller en "geen oordeel" op de RDW site over die stand. Waarschijnlijk omdat hij pas in 2006 geïmporteerd is naar Nederland. En al 4 particuliere en 1 zakelijke eigenaar in die relatief korte tijd. Geen idee of het totale aantal eigenaren in het buitenland van voor de invoer ook bekend is. Maar als je juist een handgeschakelde versie zoekt, lijkt dat me geen slechte keuze op het eerste gezicht. Het autobedrijf waar hij te koop staat, heeft wel meer leuke wagens staan trouwens. Wat je al schrijft, lijken de vraagprijzen erg sterk te variëren. Ik weet ook niet of het aanbod in het voorjaar nog toe gaat nemen en wat voor exemplaren daar bij zullen zitten.
-
Ja, maak het maar weer moeilijker om er afstand van te doen...😄 Heb je een link naar die Z3 en hoe vergelijkbaar is hij? Dat lijkt me namelijk een vrij scherpe (te lage?) prijs voor dit type auto met deze achtergrond.
-
Ik moet bekennen dat het voor mijzelf ook een beetje moeilijk is om een vraagprijs te bedenken. En ik merk ook dat ik nog niet weet wat ik hierna zou willen gaan rijden. Dus de kans is groot dat, na de beurt en klusjes in het voorjaar, er geen verkooptopic komt. Als ik dan, na een aantal maanden niet gereden te hebben, weer instap in de Z3 houd ik hem waarschijnlijk weer minstens een jaar. Ik had, voor ik hem kocht, ook niet verwacht dat hij zo goed zou bevallen en ik er zoveel kilometers mee zou gaan rijden. Dat was in ieder geval niet mijn bedoeling. Helaas kan ik door mijn fysieke beperking niet met een gerust hart inschrijven op de ritten die jullie hier vaak organiseren. Het is meestal pas vlak van tevoren duidelijk of ik weer een paar (redelijk) goede dagen heb. En dan moeten die goede dagen vaak ook nog besteed worden aan de normale dagelijkse dingen. Anders had ik graag eens meegereden. Wellicht volgend jaar als ik toch besluit om hem te houden.
-
Hoi Ruud, Bedankt voor je reactie. Het was niet mijn bedoeling om tegen de regels in te gaan. Ik kom niet veel op dit forum en wist niet dat je donateur moest zijn om een auto te verkopen. Op dit moment is dat ook nog niet de bedoeling. Ik ga er van uit dat het daadwerkelijk verkopen pas verstandig is in het voorjaar. En ik heb de afgelopen jaren niet in de gaten gehouden hoe "de markt" voor dit soort auto's is. Hopelijk willen sommigen hier, die in de afgelopen twee jaar een soortgelijke Z3 verkocht hebben, een prijsindicatie geven van de werkelijke verkoopwaarde. Ik zie op internet grote prijsverschillen en vraag me oprecht af wat hij waard zou moeten zijn. Vandaar ook dit topic in "vragen staat vrij". Zodra ik hem werkelijk ga verkopen, zal ik zeker donateur worden om hier een echt verkooptopic te mogen openen. Ik hoop dat dit topic nog even mag blijven staan. Vriendelijke groet, Marco
-
Welke vraagprijs Z3 2.8 Autom. '98 orig. NL 3e eig. 112dkm? Beste kenners en liefhebbers, Ik zit er over te denken om mijn BMW Z3 te gaan verkopen. Na 4,5 jaar wordt het misschien eens tijd voor wat anders. Ik heb echter geen idee wat de vraagprijs moet gaan worden. Vandaar dit topic hier zodat jullie hopelijk een serieuze indicatie kunnen en willen geven. Het gaat om een origineel nieuw in Nederland geleverde BMW Z3 2.8 automaat met bouwjaar 1998 in arctic silver metallic met Oregon leather in Taninred en fine wood trim. Ik hem, met veel plezier, van de 86 duizend waarmee ik hem kocht naar de huidige 112 duizend kilometer gereden. Waarvan 99% met het dak open aangezien ik de auto enkel voor mooi weer ritten heb gebruikt. Hij staat bij mij altijd in de garage en zo te zien was dat ook zo bij de vorige eigenaren. De spiegels klappen namelijk soepel in en uit, iets wat bij de meeste Z3's die veel buiten hebben gestaan, niet meer schijnt te lukken. Hij heeft het originele dak er nog op dat in prima, waterdichte conditie is. Kortom de staat van de wagen is dus keurig te noemen voor z'n leeftijd en kilometers en helemaal origineel. De bijbehorende persenning en oorspronkelijke Style 35 wielen heb ik namelijk ook nog in bezit. Er zitten nu origineel BMW Style 72 (=mijn eigen bouwjaar) breedset wielen met Michelin Pilot sport 4 banden onder, in de maten 225/40-18 (voor) en 255/35-18 (achter). De prachtige, vloeiende vorm van de spaken vind ik perfect bij de lijnen van de Z3 passen en ik wilde er zeker niet de afgezaagde, 13 in een dozijn, style 32 wielen onder hebben...;-) De laatste servicebeurt is bij Z3 specialist Ruud van Vuuren in Reeuwijk geweest en inmiddels is hij weer toe aan de volgende. Ook zijn er een paar minpuntjes die nog aangepakt moeten worden voor de verkoop. Zo werkt de centrale deurvergrendeling aan de bestuurderskant niet meer. Ik heb inmiddels wel een nieuwe module klaar liggen voor inbouw. En voor het mooie zouden de uitlaatsierstukken vervangen moeten worden omdat ze ooit te ver op de (originele) uitlaat gemept zijn. Daarbij zijn ze "gebutst" en te vast komen zitten om nog netjes te maken. Dit zijn allemaal klusjes die ik al jaren aan het uitstellen ben en waar ik waarschijnlijk ook niet meer aan ga beginnen. Ik denk af en toe wel dat ik nauwelijks gehandicapt ben en nog best wat kan. Maar de realiteit is dat ik me in een rolstoel moet verplaatsen en maar korte stukken kan lopen op krukken. Met steeds meer pijn aan en last van mijn lijf, wordt de drempel om er aan te beginnen helaas steeds hoger. Het idee is dus om begin volgend jaar de klusjes aan mijn Z3 uit te besteden in combinatie met een grote beurt en hem dan rond april in de verkoop te zetten. Maar dan de vraag waarvoor ik dit topic getypt heb: wat is jullie inschatting qua vraagprijs die ik er dan aan moet gaan hangen? En wat zou de realistische verkoopprijs kunnen zijn? Ik heb zelf de markt voor deze wagens niet bijgehouden dus heb er nog niet echt een beeld bij. En hieronder nog de optielijst: Type code: CJ31 Model: Z3 (EUR) E-F-R series: E36 7 Series: 3 Type: ROADST Steering: LL Doors: 2 Engine: M52 Displacement: 2.80 Power: 142 (193 hp) Drive: HECK Transmission: AUT Paint code: 309 - ARKTISSILBER METALLIC Upholstery code: Q4TD - LEDER OREGON/TANINRED Prod.date: 1998-04-22 S205 Automatic transmission S209 Differential lock 25% S214 Automatic stability control (ASC+T) S243 Airbag for front passenger S272 BMW LA wheel Z Star S314 Door mirror, driver lock, heated S345 Chrome Line Interieur S380 Hardtop-preparation S388 Softtop, black S395 Rollover protection system S398 Softtop, electromech. semiautom. S410 Window lifts, electric, front S423 Floor mats, velours S438 Fine wood trim S441 Smoker package S494 Seat heating driver/passenger S502 Headlight cleaning system S510 Headlight vertical aim control S520 Fog lights S530 Air conditioning S540 Cruise control S548 Kilometre speedo S550 On-board computer S687 Radio preparation S710 M sports steering wheel, multifunction S818 Battery master switch S863 Dealer List Europe S886 Operating instructions, Dutch S925 Dispatch protection pack Alvast bedankt voor het lezen en ik ben benieuwd wat jullie oordeel is. Vriendelijke groet, SlowCo
-
Is het repareren uiteindelijk gelukt Jack? Mijn Z3 is vandaag afgekeurd omdat het dimlicht te laag stond en de garage hem niet hoger kon stellen. Volgens de monteur is de stelschroef kapot. Dus als je een oplossing gevonden hebt, hoop ik dat je het hier nog wil delen.
-
Ik ben ook benieuwd wat er mogelijk is op dit gebied. Helaas is mijn Z3 ook net afgekeurd op een vaag lichtbeeld en de hoogteverstelling zou niet werken. Het linker dimlicht staat te laag en was volgens de garage niet handmatig te verstellen. Hun advies is om twee nieuwe koplampen te bestellen...
-
Ik weet niet of er hier nog iemand op zoek is naar een Z3 Coupé 2.8 (Belgisch kenteken), maar ik kwam er een tegen op een ander forum: http://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?f=55&t=33628 Ik ken de eigenaar en de auto niet dus: "don't shoot the messenger"...
-
Ik weet niet of er hier nog iemand op zoek is naar een Z3 Coupé 2.8 (Belgisch kenteken), maar ik kwam er een tegen op een ander forum: http://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?f=55&t=33628 Ik ken de eigenaar en de auto niet dus: "don't shoot the messenger"...
-
`t is te mooi weer voor een hardtop of de winterstalling...
SlowCo reageerde op SlowCo's topic in Foto's en Links
Voor mij is het echt een hobby auto om mezelf af en toe even "uit te laten". Dus ik rij enkel voor mijn plezier met droog weer en als er niet gestrooid is. Mijn eerste winterrit van dit jaar was eergisteren, zaterdag 23 december. En ook vandaag is het hier heerlijk weer voor een rondje. Maar ik moet zo naar mijn schoonfamilie....