Ga naar inhoud

Martijn93

Member
  • Items

    30
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    z3
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Nederland

Martijn93's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

2

Reputatie

  1. Toppie! Heel erg bedankt, ik ga morgen gelijk aan de slag. Had inderdaad al dingen over Ruud_19 gelezen. Die koplampen met witte knipperlichten zijn echt prachtig
  2. Z3 2.8 gekocht toen ik 18 was. Nu ben ik bijna 20 en heb ik een Z4 3.0 gekocht
  3. bedankt voor je reactie Ruud. ik heb snel even een fototje gemaakt ter verduidelijking. Is pijl nummer 2 het "grote" aansluitblok waar je het over hebt? Ik zie daar inderdaad hetzelfde soort stekker zitten als ook op de nieuwe stelmotor zit. Alleen zijn de draadjes zie eraan zitten wel van een andere kleur, dan de draaitjes die naar de orginele stelmotor lopen (deze zijn 4x blauw). Ik kan niet goed zien waar die kabel heen loopt, omdat ie achter een behuizing verdwijnt.
  4. Heb die versterker inmiddels binnen en alles werkt naar behoren :D
  5. Hallo allemaal, De rechter stelmotor van mijn Z4 is kapot. Nu heb ik een andere gekocht, maar ik zit met een probleem. Zoals te zien op deze foto is de stekker anders dan die van de orginele. (boven is orgineel): De verkoper en de leverancier van het product verzekeren mij wel dat dit een stelmotor is voor een Z4 met xenon. op deze link van RealOEM zie ik dat orginele stelmotor een soort verloop kabeltje heeft: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BT51&mospid=47797&btnr=63_0758&hg=63&fg=05 Dat is nr.3 op de tekening. Het kabeltje ziet er zo uit: http://realoem.com/bmw/showphoto.do?id=61138373573 Ik kan alleen niet goed zien/vinden waar deze kabel precies heen gaat. Kan iemand mij dit uitleggen? Ik neem aan dat ik die kabel ertussenuit kan halen en daarvoor in de plaats de kabel van de nieuwe stelmotor kan plaatsen. Alvast bedankt!
  6. Die site kende ik inderdaad al. Staat dus bij dat mijn versterker "beeindigd" is. Op de volgende site kom ik onder anderen deze versterker tegen: http://teile.com.de/original_bmw_ersatzteile,798,verstarker-tophifisystem,produkt,6938189,Nachr%C3%BCsten%20combox%20cic%20bluetooth%20hi%20fi%20audio%20professional%20,lang,de.html Dit is precies dezelfde versterker, zelfde typenummer en de hardware&software nummers komen overeen. Is de versteker dan alsnog niet plug-and-play?
  7. Goedenavond, De versterker in mijn auto heeft het begeven. Had de versterker daarom ook opgestuurd na een bedrijf, na 4 weken werd het duidelijk dat ze hem niet meer konden maken. Er zit dus niks anders op dan een nieuwe (of tweedehands) versterker aan te schaffen. In mijn auto zit het HIFI professional DSP geluidssysteem. De versterker heeft type/serienummer: 65126938189. Op diverse internet sites zie ik veel DSP versterkers voor een z4 staan, maar allemaal met andere serie nummers. Mijn vraag is dus: Past elke DSP versterker voor een z4 op mijn auto, of moet het een specifiek type zijn? Mijn auto komt uit september 2004 en het gaat om een 3.0i. Alvast bedankt!
  8. Hoe kan ik het makkelijkst bij de sleepring komen? (ben zelf niet zo heel technisch) Of de schakelaar oorspronkelijk op de z4 hoort weet ik niet. Ik ga er eigenlijk wel vanuit. Hoort dit niet bij het "Aussenspiegelpaket"?
  9. Hoe scherp de bocht is maakt niet uit, je hoort hem klikken op het punt dat hij normaal zou terug schieten, maar doet dit niet
  10. Beste forumleden, Ik heb de volgende twee vragen over een z4 van bouwjaar eind 2004: 1. Ik vraag me af hoe je de spiegels van een z4 elektrisch kan inklappen. Op Z4 zit de optie "Aussenspiegelpaket" en er zit knopje nr. 3 op: Volgens het boekje zou dit knopje ervoor moeten zorgen dat de spiegels inklappen, maar als ik er een paar keer op druk gebeurt er niks. Doe ik iets fout? 2. Als de richtingaanwijzer naar beneden wordt geduwd voor links afslaan dan slaat de richtingaanwijzer na de bocht niet terug, je hoort wel een klikje maar er gebeurt verder niks. Handmatig kan de richtingaanwijzer wel gewoon naar neutraal gezet worden. Als de richtingaanwijzer naar boven wordt geduwd voor rechts afslaan, dan schiet hij na een bocht wel vanzelf terug. Heeft dit te maken met een veertje o.i.d. die vervangen kan worden? Alvast bedankt! Martijn
  11. Allereerst bedankt voor de reacties/ Motor loopt inderdaad ongeveer 700 rpm (gewoon normaal stationair dus). Als de motor koud is en ik start hem vervolgens weer, dan hoor ik het geluid ook niet. Het geluid is dermate hard dat ik er wel wat aangedaan wil hebben. Het eerste wat ik dus ga doen is deze olie laten verversen door goede olie, heeft iemand daar een tip voor (misschien iets dikkere olie i.v.m. kilometers?)? EDIT: Probleem lag inderdaad bij de olie. Onder de 10 graden is de olie te dik/te dun en dit veroorzaakt het tikken van een klepstoter
  12. Hallo beste z3 liefhebbers, Twee weken geleden hoorde ik na een stuk rijden een tik/ratel toen hij stationair liep. Toen ik hem een paar dagen daarna weer startte was er niks aan de hand, en ik hoopte dan ook dat er niks ergs aan de hand was. Helaas hoorde ik bij het thuiskomen vandaag weer een tik/ratel. Dit viel op omdat ik toevallig de radio uitzette. Hij het inparkeren kon ik goed horen dat het geluid van de ratel/tik harder/sneller werd bij meer toeren. Ik heb maar snel mijn telefoon gebruikt om het te filmen, in de hoop dat jullie mij kunnen helpen bij de oorzaak van dit probleem. Het gaat om een Z3. Heb pas de olie laten vervangen (geen idee of dat er iets mee te maken heeft). Na even op internet gezocht te hebben, lijkt kapotte klepstoter in de buurt te komen... Toeval is wel dat ik het geluid beide keer gehoord heb na een beetje sportief rijden (4500-5000 toeren schakelen in 3-4e versnelling). Afgelopen dagen heb ik rustig gereden en toen niks gehoord. Alvast heel erg bedankt, Martijn
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.