Berent-Beau
Member-
Items
51 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Persoonlijke Informatie
-
Auto(s):
Z4 3.0i
-
Geslacht
Male
-
Locatie
Nijmegen
Recente bezoekers van dit profiel
686 profielweergaven
Berent-Beau's prestaties
1.9 member (2/12)
0
Reputatie
-
Hoi Peter, Dit is een bekend probleem, zie mijn post Overigens heb ik de sensor nooit laten vervangen. Dit seizoen de melding niet meer gehad (afklop, klop, klop). Groeten, berent-beau
-
Leuk topic! Dak open en airco op de voetjes! Heb paar jaren terug the big west gedaan, had vooraf discussie met mijn broertje over de te huren auto. Hij wilde een SUV, ik een cabrio. Het werd een cabrio, op de voorwaarde altijd dak open. Bij temperaturen boven de 40c geen pretje... Dit bijna de hele trip volgehouden. Veel bekijks gehad met onze Mustang. Kwamen onderweg een koppel tegen met een camaro SS, Engelsen, hadden speciaal die auto gehuurd. Maar met dak dicht. Vraagt die gozer, hoe doen jullie dat met deze temperaturen met het dak open.... Simpel... Airco aan. Die gozer kijkt op dat moment zijn vriendin aan, met een blik van "ik zei het je toch, maar jij wilde dat niet". Ik hoop dat ze nog een mooie vakantie hebben gehad :-)
-
Het probleem doet zich alleen voor bij een bocht naar links. Specifieker, als de weg iets naar beneden loopt en de bocht een beetje in een kommetje ligt, of komt het dan omdat het de ideale bocht is om flink hard doorheen te gaan... Enfin, in een bocht naar links grijpt de esp te snel in, daarbij voel ik het rechterwiel blokkeren, als ik gas geef om de bocht uit te rijden, blokkeert het wiel schokkend (pulserend) en lijkt het alsof je over blokjes rijdt. Mijn stuurgevoel zegt me het het probleem in het rechterwiel zit.
-
Hallo allen, In een andere post over esp probleem na vervangen draagarmen had ik onderstaand probleem al gemeld, maar dat ging uiteindelijk over toch een iets ander probleem. Ik heb afgelopen weekend ook last gehad van een overijverige esp. Bij mij zit het probleem in het rechtervoorwiel. Als ik hard een bocht door jaag, grijpt de esp in bij accelereren, heel irritant. Ik heb niets vervangen aan mijn auto. Wel hoor ik de auto inderdaad zoemen, dacht eerst dat dit door de achterbanden kwam (compleet versleten en wellicht gecupt), maar helaas met nieuw rubber nog steeds een zoem. Zou dus wellicht een wiellager kunnen zijn of een fuseekogel. Vandaag even naar een garage gegaan, die de auto heeft onderzocht. Mechanisch niets aan de hand (wiellagers, draagarm, alles wat je op de brug kan zien prima), maar in de computer de volgende foutmeldingen: 5DB3 wielsnelheidssensor linksachter 5DA3 wielsnelheidssensor rechtsvoor 5D93 wielsnelheidssensor linksvoor De enige sensor die ontbreekt is rechtsachter. Is die dan stuk, omdat de rest een foutmelding geeft? Ik heb geen storingsmelding op het dashboard. Alleen een esp die te vroeg ingrijpt. Alvast dank voor jullie reacties! Groeten, Berent-Beau
-
Draagarmen vervangen, nu grijpt ESP veel te vroeg in!?
Berent-Beau reageerde op haroldv's topic in Techniek
Ik heb afgelopen weekend ook last gehad van een overijverige esp. Bij mij zit het probleem in het rechtervoorwiel. Als ik hard een bocht door jaag, grijpt de esp in bij accelereren, heel irritant. Ik heb niets vervangen aan mijn auto. Wel hoor ik de auto inderdaad zoemen, dacht eerst dat dit door de achterbanden kwam (compleet versleten en wellicht gecupt), maar helaas met nieuw rubber nog steeds een zoem. Zou dus wellicht een wiellager kunnen zijn of een fuseekogel. Ik wacht de APK even af of ze daar iets vinden. Hopelijk vind je snel een oplossing, ik ben benieuwd wat het is. Succes! -
Professionele auto detailing/cleaning/reiniging omg Nijmegen gezocht
Berent-Beau reageerde op joostvdl's topic in Vragen staat vrij
Ik heb een paar jaar geleden mijn daily een WaxGuard behandeling laten geven bij Harold. Die had super goed werk geleverd. Ik had hem destijds gevonden op marktplaats, helaas is hij nu onvindbaar. Schijnbaar heeft hij vroeger ook een site gehad http://www.pietersz-carcleaning.nl maar ook die werkt niet meer. Als je hem kunt opsporen en dan heb je een goede gevonden, zit net over de grens in Millingen aan de Rijn. -
Super!!!! Dank je wel! Ga ik binnenkort eens goed voor zitten, kan ik 's winters toch nog een beetje van de zzzz genieten!
-
Shit, net te laat. Mag ie nog 1x online? Alsje alsje alsje alsjeblieft????
-
Herkenbaar, kruipen over die drempels (sowieso stuiter je de ZZZZ uit als je een drempel met hoge snelheid neemt), anders er schuin op en af rijden. Wie mooi wil zijn... Had je maar een Citroen C5 moeten kopen ;-) Overigens, met mijn daily, die aan de voorkant een forse overhang heeft en adaptief onderstel (en op een of andere manier niet adaptief mbt drempels...) moet ik ook kruipen. Scheelt uiteindelijk vervanging van draagarmen. Drempels en auto's zijn simpel geen vrienden.
-
Dank je lightning, eeeeuh, aangezien ik moeite heb om een gekarteld cirkeltje van een tandwieltje te onderscheiden lijkt het me niet verstandig om zelf de positieschakelaar te vervangen... Sandere bedankt voor je tip in Düsseldorf! Dat is voor mij dichtbij en kan mijn auto daar prima een keer droppen. Overigens als olie vervangen wordt aangeraden tussen de 80 en 120 Dkm, dan gaat mijn voorkeur voor de 120Dkm... Kan ik nog even sparen. Bedankt voor jullie tips!
-
Oeps, toch niet helemaal goed gezocht... Via Google gezocht en raad eens waar ik op uitkom? Dit geweldige forum! Rusty dog heeft een vergelijkbaar probleem gehad en bleek de positieschakelaar van de transmissie te zijn: https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/10700-automatische-transmissie/ Ik wacht even af, wanneer de storing zich weer voor doet, ik houd jullie op de hoogte. Tips en ervaringen blijven altijd welkom!
-
Hallo forummers, Vanavond de Z4 weer even gebruikt. Bij het starten ging er een geel lampje branden, rond gekarteld cirkeltje met een uitroepteken erin, tevens was in het schermpje eronder de keuzestand van de automaat niet meer zichtbaar. Boekje erbij gehaald, storing automatische transmissie, u kunt verder rijden, maar uit veiligheid staat de auto in de 4e versnelling (werd niet bedoeld dat auto tot maximaal de 4e versnelling gaat?), raadpleeg een bmw servicepunt. Ik ben de garage uit gereden auto uitgezet, garagedeur dichtgemaakt, auto opnieuw gestart en weg storing :-) Toch ben ik er niet gerust op, voor zover ik weet zijn de automaten betrouwbaar bij BMW, auto heeft slechts 95Dkm gereden, wat kan dit zijn? Misschien vervuiling en nu verstandig om de automaatolie te vervangen of een sensor die niet lekker meedoet? Wellicht dat de storing opgeslagen is, maar de dealer zit niet om de hoek en daarbij ga ik normaliter pas naar een dealer als de storing permanent is (stuk makkelijker zoeken). Ben benieuwd of jullie vanuit jullie ervaring misschien een idee hebben. Met de zoekfunctie heb ik geen automaatstoringen gevonden. Groeten, Berent-Beau
-
Gestolen Z4 3.0 "Eisenmann.- En weer gevonden door oplettende ambtenaar
Berent-Beau reageerde op Driez's topic in Vragen staat vrij
Sterkte Driez, lijkt me een nachtmerrie! -
Hallo MarliesRoy, Leuk dat jullie zo enthousiast zijn. Ik heb ook interesse, maar ben er inmiddels wel achter gekomen dat verzekeringen toch wel heel persoonlijk zijn. Voor mij is belangrijk dat ik de auto bij schorsing (oa in de winter) de verzekering kan stopzetten, maar wel de diefstaldekking door kan laten lopen. Dit is bij veel verzekeraars niet mogelijk. Via dit forum wel eens in contact gekomen met een assurantietussenpersonen, die bovenstaande flexibiliteit wel bood, ik dacht een hobby auto verzekering, had als voorwaarde dat de ZZZZ als 2e auto werd gebruikt, naast een hoofdauto en Max 7500 km/j. Voor mij prima, maar als je je auto moet laten taxeren (zou mooi zijn als we daar ook een inkoopactie voor op kunnen zetten), ad 150 euro elke 3 jaar, dan was de verzekering duurder dan mijn huidige verzekering zonder beperkende voorwaarden. Enfin, ik meld me graag als geïnteresseerde aan! Groeten, BB
-
Oei, ook ik heb mijn dakpomp noodgedwongen moeten vervangen. Ik was in de veronderstelling dat dit eens in de 10 jaar zou moeten. Momenteel gebruik ik de ZZZZ alleen bij mooi weer (en wordt dus nooit nat) en twijfel om de ZZZZ wat vaker in te gaan zetten. Dakpomp is immers vervangen en zou nu toch tegen een regenbuitje moeten kunnen, maar als ik bovenstaande lees, is dat niet het geval. Mag toch niet hopen dag een pomp slechts 3 jaar meegaat bij het Nederlandse klimaat. Leuke link naar de Duitse website, om de pomp in de kofferbak in te bouwen. Als die kerel daar +300 euro voor vraagt en al meer dan 300 klanten heeft, dan heeft ie een mooie business opgebouwd, ik wilde dat ik zo handig was ;-)