Ga naar inhoud

lorenzo_7905

Member
  • Items

    22
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

lorenzo_7905 won de laatste dag op 24 april 2012

lorenzo_7905 had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    bmw z3 2.8
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Zwolle
  • Interesse(s)
    Auto's, krav maga, hardlopen

lorenzo_7905's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

1

Reputatie

  1. bedankt.. ik check het bij de volgende onderhoudsbeurt.. ps. dit betreft ook een 6 cilinder.
  2. een update -> het volgende is gedaan; - boubine van cilinder 1 naar cilinder 2 gewisseld (foutcode bleef) - verstuiver van cilinder 4 naar cilinder 2 gewisseld (foutcode bleef) - bougie van cilinder 1 naar cilinder 2 gewisseld (foutcode bleef) daarna flink proefgereden, foutcodes weg en de auto loopt weer zoals het hoort (voor hoelang nog) de garage zei eerlijk dat men niet wist wat het probleem precies was en dat ik nu moest gaan rijden met de auto om te checken of het terugkwam, na 200 km en 3 dagen nog geen problemen gehad en het lijkt opgelost.. wel vreemd.. heeft het misschien met de combinatie te maken van verwisselen of zo?
  3. het probleem is iets duidelijker geworden, tijdens het uitlezen van de foutcodes kwam naar voren "overslag cilinder 2" toen hebben we boubines omgewisseld en verstuivers, beide handelingen mochten niet baten dus het probleem bestaat nog steeds. :-(
  4. lekker.. ik laat mijn huisgarage het uitlezen.. hopen dat er nu wel wat te vinden is.. geen plezier van de zzzz op dit moment.. ik zal de voortgang posten.. bedankt voor de reactie..
  5. yep, gasklephuis is schoongemaakt en valse lucht is (i.i.g.) bij de inlaattoevoer is er niet (geheel vervangen) zou het de beruchte krukas/nokkenas sensor kunnen zijn?
  6. hallo allemaal, even een update op dit probleem.. ik heb alle inlaat luchtslangen vervangen en de LMM, helaas lost dit het probleem niet op.. nu heb ik het volgende probleem erbij gekregen (volgens mij de één het gevolg van de ander) Zodra de motor vanaf koude start op normale temperatuur is gekomen (na ongeveer 10 minuten) voel ik een hik/stotter in de motor daarna loopt deze gewoon door. Als ik dan stop (stoplicht) en de auto stationair laat draaien begint hij iets onregelmatiger te lopen, als ik dan weer door rij dan hoor ik een reutelend/ploffend geluid onder de auto vandaan komen (volgens mij dicht bij het motor compartiment) en ik heb vermogen verlies. Als ik dan opnieuw start kan ik probleemloos wegrijden en is er de rest van de rit niets aan de hand. Komt dit bij iemand op het forum bekend voor? het lijkt mij sterk dat ik de enige ben :-( bedankt!
  7. ik rijd in de winter niet, wat ik wel doe; -ik vul de tank helemaal af -pomp de banden hard op (4 bar), -accu haal ik eruit en zet die op de druppellader -ramen een klein stukje open (stalling) -kap dicht -was de auto grondig incl. bodemwassen 3 winters gedaan, nooit problemen gehad..
  8. helaas loopt hij altijd onregelmatig.. weet je wat de kosten voor een krukkenassensor ongeveer zijn?
  9. bedankt voor het verwijderen van de andere topic, ik wist niet hoe dat moest
  10. hallo, mijn Z heeft een motorisch probleem en mijn garage kan er niet achterkomen wat het probleem is. ik heb een Z roadster 2.8 uit 99, op een normale dag reed ik een afrit op en hij begon te sputteren en stotteren, ik kon nog net naar de garage komen. Deze garage heeft de auto nagekeken en de foutcodes uitgelezen, hier kwam niks uit; - bougies waren goed - boubines waren goed - geen foutcodes De Z heeft normaal vermogen alleen tijdens stationair schokt de auto wat en loopt niet zoals een 6 cilinder hoort te lopen. een dag later heeft de waterpomp en de mulitriem het begeven, deze zijn vervangen daarnaast is de gasklep schoongemaakt maar stationair loopt hij nog steeds onregelmatig, weet iemand wat het probleem is? ik dacht zelf krukas/nokkenas sensor, luchtmassameter of lambda sonde, maar als deze kapot zijn dan moet dat toch aangegeven worden als je de auto uitleest?? De garage heeft nu brandstofcleaner in de tank gegooid en mij het advies gegeven om er mee door te rijden, maar volgens mij is dit niet de oplossing..
  11. zzzzz lekker flauw maar ok ok ik zal mezelf voorstellen..
  12. het probleem is opgelost!!! het was een gescheurde slang en een kapotte injector de CO waarde is gedaald naar 0.08 of zo allemaal bedankt
  13. een update, een scheur gevonden in de vacuumslang en de injector ws. kaduuk.. wordt vervolgt
  14. I know, zal ik cker nog doen.. maar zit nu ff met een probleem..
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.