Ga naar inhoud

jeffrey23

Member
  • Items

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    z3
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    hoofddorp

Recente bezoekers van dit profiel

371 profielweergaven

jeffrey23's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Klaar voor de winter: Hardtop er op -motorruimte reinigen met al purpose cleaner daarna plastik delen weer netjes zwart maken ---------- Rubbers, banden en andere kunstof delen reinigen met all purpose cleaner -Ik ga de Z wassen met : Meguiar's Gold Class Car Wash. -Daarna de lak cleanen met: Dodo Juice - Lime Prime pre-wax cleanser . (moet je dan niet meer kleien?) -------Lak polijsten in 3 stappen (swirls verwijderen eventueel met monello polijstmiddel) -Daarna 3 lagen:Collinite Super DoubleCoat Wax No. 476s. Wintervelgen monteren -Velgen behandelen met: Wolf's Chemicals Deironizer Decon Gel of Iron X. -Velgen 2 lagen : Smartwax Rimwax. - Binnen en buiten? - TIP voor de vervuiling (vogelpoep) tijdens vorst even opwarmen en sprayen: Meguiar's Wash & Wax Anywhere Ruiten -Ruiten kleien met water ontvetten met spiritus en daarna : RainX. (goede tip kleien met water kon ik nog niet) Rubbers -Rubbers,(banden lijsten enz enz) insmeren : Vasaline (Kan je niet beter Mothers Wax - Protectant of zoiets gebruiken) Overig -Scharnieren en sloten met WD-40 sprayen. (reinigen deurvangers met staalwol en opnieuw invetten) -Vorstbeveiliging controleren van koelvloeistof. -Ruitenwisservloeistof vervangen voor antivries variant. Wie voegt er wat aan toe of andere suggesties ?? allemaal welkom. Groet Ad
  2. Ik heb heel goede (lees betere) resultaten met goedkopere wax dan meguiars. Denk er altijd aan dat meguiars voornamelijk veel kost omdat het de naam meguiars draagt en een hoop doet voor een mooie verpakking die jij dan mag betalen. Ik koop liever wat meer en betere spullen voor hetzelfde of minder geld. Merken waar ik mee poets zijn de volgende: -Mothers (product komt uit america en is gewoon erg goede prijs kwaliteit) -Collinite heeft een super goede wax (bijv. voor de winter) deze wax blijft minimaal 6 maanden zitten kost slechts 17,50 voor 255gram. -Dodo juice heeft een super mooi glimmende wax wat wel wat kost maar echt extreem glimt ook een super mooie beeding. -Polijsten doe ik met Monello bevalt prima. Verder heb ik al mijn poetsspullen van deze merken Mothers heeft ook washandschoenen Dodo juice heeft ook een middeltje waar je mee kan kleien zodat je niet met de duure quik detailer aan de gang hoeft. Ik zou zeggen probeer eens wat anders en je zult zien dat dit net zo goed en soms zelfs beter is voor minder geld. Leuke site om eens rond te kijken http://www.carclean.nl/ Na een paar leuke rondjes door de ardennen kan je je hand niet eens meer op de velg houden laat staan op de remklauw Veel poets plezier.
  3. Remklauw wordt niet heet??? Na een paar leuke rondjes door de ardennen kan je je hand niet eens meer op de velg houden laat staan op de remklauw Na een paar keer goed hard remmen zijn je klauwen echt wel heet na heel wat flink door remmen zijn je schijfen blauw en is de boel echt wel goed heet geweest. Maar als je inderdaad rustig rijdt en niet sportief dan wordt de boel niet echt heet.
  4. Leuk topic, Waarom moet de naafmoer los? Of heb ik iets gemist?
  5. Tja Zoiso is een nieuwe band beter. Een prop ben ik geen voorstander van maarja er zijn zat mensen die er mee in de ronte rijden en nooit klachten hebben. Als je dan toch moet reparen doe het dan tenminste van binnenuit met paraplutje maarja dan moet de band eraf en is extra werk. Verder vind ik het ook nog wel van belang of je een prop monteert op een opel corsa van iemand die alleen maar iedere dag normaal naar ze werk rijdt en er verder niks spannends mee doet dan dat je een prop plaats bij een z4 m bijvoorbeeld. Maar goed het kan natuurlijk allebij fout gaan. Ik weet wel dat ze in duitsland geen proppen gebruiken dus zal vast een goede reden voor zijn.
  6. jeffrey23

    koude start

    Tja blijft natuurlijk lastig zo een probleem. Maar simpele vraag is de gasklep misschien vervuild weet dat het bij bmw niet vaak voorkomt in mijn tijd maar bij renault toch heel wat gedaan en bij de e30 ook wel eens gereinigd waardoor die minder bleef plakken. Verder kun je ook eens kijken wat de gaskleppotentio meter doet of het probleem misschien daar in zit. Verder kan het natuurlijk ook nog gewoon een teperatuur sensor zijn er zitten er volgens mij twee op dus je waarden op je dashboard kan wel goed zijn maar dit hoeft dus niet te zeggen dat je dme ook goede signalen krijgt want die krijgt informatie van een andere sensor. (zo is het tenminste bij een m50 325i motor) Dan zal die misschien te ver verrijken omdat hij denk dat de motor kouder is als dat die daadwerkelijk is. Via de dealer is deze temperatuur makkelijk uit te lezen. Thermostaat lijkt me ook een erg onwaarschijnlijk verhaal. Succes verder.
  7. Hey Sophia, Na jou verhaal gelezen te hebben. Lijkt het me toch een beetje slordig van de garage om er vanuit te gaan dat het een wiellager is terwijl er gewoon iets in je band zit en even tussen door kijken lijkt me toch wel moeten kunnen bij zo een probleem of het veilig is om er mee verder te rijden. Het gaat gelukkig bij ons in de garage anders. Het geluid van een wiellager is meer een brom en geen regelmatige tik vind ik ook niet echt op mekaar lijken. Maar buiten dat toch mooi dat het opgelost is.
  8. Hey Cor, Het kan inderdaad ook het stuurhuis zijn maar dan verwacht ik eigenlijk dat je het links en rechts zou hebben. Of de spoorstang kogel (dit is de binnenste kogel in de stuurhuishoes). Wat betreft de apk als het de binnenste kogel is dus de kogel in de stuurhoes kun je deze met de apk niet beoordelen zonder tot demontage over te gaan dus is hier geen eis aan gesteld. Wil dit niet zeggen dat als het echt 2 a 3 cm is dit toch echt tot een afkeur leidt want dan heb je meer dan 15graden speling in het stuur denk ik en dat leidt tot afkeur max 15graden speling. Als het de buitenste spoorstangkogel is mag die niet meer dan 1mm slijtage speling hebben anders is dit meteen een afkeur. Ik zou het zeker vervangen het beinvloed wel degelijk je rijeigenschappen. Controleer ook even of je draagarm rubbers niet erg slap zijn dit wil ook wel eens een probleem zijn. Misschien dat iemand anders nog betere tips heeft. Succes
  9. Hey John, Allereerst ben ik jaloers op je ^_^ Zou inderdaad toch eens beginnen met de bak olie te controleren (ik zou hem meteen verversen weet je meteen dat dat goed zit het is geen oude opel corsa) Misschien dat er nog mensen zijn met betere optie's. Succes en hoop dat het makkelijk te verhelpen is voor je.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.