Ga naar inhoud

NilsP

Member
  • Items

    58
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 2,8 roadster, 1966 Mustang 351, 2011 Triumph Speed Triple, 2013 Triumph Thruxton
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Temse, Belgie
  • Interesse(s)
    a

Recente bezoekers van dit profiel

657 profielweergaven

NilsP's prestaties

1.9 member

1.9 member (2/12)

1

Reputatie

  1. Dat er vandaag 50000 op mijn dashboard stond
  2. OZ Alleggerita HLT's zijn heel licht 1 Velg van 17x8 zit net onder de 7kg.
  3. Hier is er een topic over. https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/11509-foto-gezocht/
  4. 700 € incl plaatsing. Ze zijn het op mijn werk komen doen. heel gemakkelijk dat ze tot in belgie komen.
  5. Hoi JGA, Gisteren heeft Speelman het bij mij komen vervangen. Heel mooi kwaliteitsdakje, vriendelijke kerels en op anderhalf uur was het klaar. Kan ze alleen maar aanraden!
  6. kocht mijn Z3 2,8 als ik 23 was. Gebruik hem als daily maar enkel bij slecht weer... de zonnige dagen zijn gereserveerd voor andere dingen
  7. Voila mooie strakke kap. Kunnen we eindelijk weer lekvrij rijden en weer door de achterruit kijken Op nog geen anderhalf uur was het gefixt! nog een onderhoud en een strut brace en we zijn er weer klaar voor
  8. vandaag nieuwe velgen & Pirelli rubber eronder en morgen een nieuw dakje!
  9. NilsP

    Z3 V12

    Ja een supercharger beter dan een turbo. daar heb ik minder een probleem mee. Maar 6 of 7 liter hoeft voor mijn part geen supercharger meer
  10. NilsP

    Z3 V12

    Ja klopt en er zijn er geen hoop van dus ik denk dat die motoren later nog gaan klimmen in waarde Ja wanneer hij koud staat hoor je de kleppen heel goed rammelen. En het is natuurlijk wel super uniek en de 6-in-lijn is mooi in balans en een minder complexe opbouw dus betere flow. Maar ik ben altijd verloren voor een V8. Zeker omwille van het geluid. En turbo's hebben we niet nodig dan heb ik er liever wat extra liters bij Ik heb ondanks op mijn leeftijd toch wel al met wat verschillende dingen gereden. En tot nu toe vind ik oude dingen die extreem waren (of nog zijn) het allerleukst. Niks van elektronica dat je helpt, enkel een motor, stuur en wiel met er rond wat metaal. Super
  11. NilsP

    Z3 V12

    Dat was hun eigen motor. De AJP8 noemde die. De flat plane V8 heeft inderdaad enkel in de Cerbera gezeten. En was toen ook even het snelste op de markt (op youtube staat een dragracefilmpje van top gear met de Cerbera in. en dat was maar een 4.2, die had 60 pk minder dan de 4.5) Alles erna was met de Speed Six (3.6 en 4.0 6-in-lijn) en de oudere hadden de Rover-blok van 4 tot 5 liter. Wat ongeveer hetzelfde gedrag heeft als de Corvette blok. Persoonlijk vind ik een crossplane leuker rijden dan een flatplane. Ik hou van het enorme koppel en dat je normaal lijkt te rijden tot je op je pedaal drukt en je in je stoel wordt gedrukt. Die flatplane geeft ALTIJD ALLES of je nu wil of niet
  12. NilsP

    Z3 V12

    ja klopt maar die TopCats (van die Cerbera) hebben er nu ondertussen enkele gedaan. Dus het gaat intussen waarschijnlijk wel wat vlotter. Ja een 4,5 V8 (of een 4,2 V8 of 4,0 6 in lijn). Wat absoluut de meest hoogstaande motor ooit is (de hele blok weegt incl vloeistoffen slechts 125kg!) Maar die flatplane racetechnologie is onbetrouwbaar. en een rebuild kost een £6000 (zonder taks). Er is een geweest op pistonheads die 2 rebuilds moest doen op 13000 mijl. Toen heeft hij er maar een LS in gelegd en geen problemen meer. (En ik denk dat die LS leefbaarder is om elke dag met te rijden tov zo'n nerveus agressieve motor) Dus super motor maar niet echt leuk als je je elke dag moet afvragen of hij vandaag zal ontploffen of misschien morgen
  13. NilsP

    Z3 V12

    ja maar dat ging over die RX-7 denk ik, die 680. En inderdaad dat verlies is te groot op de aandrijflijn. Kan nie kloppen denk ik Maar recent wat opgezocht om een LS3 in een Cerbera te leggen. En daar doen ze het voor £10-12k. Incl motor en bak Ook met custom headers en alles. Dat is wel zonder rem upgrade. maar dat is toch een groot verschil Zo'n Cerbera dat zal het volgende worden. Aaaaaltijd gewild.
  14. NilsP

    Z3 V12

    Heb de thread wat verder gelezen en valt redelijk tegen. 20-25k onderdelen en uren samen.
  15. NilsP

    Z3 V12

    ja Het is een ls3 uit de huidige Corvette C6 6,2l V8 en dacht dat ik daar ergens zag beschreven dat er een andere diff inzat en een volledig verstevigde kofferruimte. Mooi werk die mannen, en naart schijnt niet duur
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.