Ga naar inhoud

JeWe

Member
  • Items

    115
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    ZZZ 1.8 / 1998
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Den Haag

Recente bezoekers van dit profiel

827 profielweergaven

JeWe's prestaties

2.0 member

2.0 member (3/12)

4

Reputatie

  1. Dank voor jullie reacties. Ben weer een stuk gaan rijden en heb het niet meer gehad. Ook geen onderling verschil in de hitte van remmen. De tip van zetti ga ik zeker uitvoeren. Voor de winter wilde ik hem zoiezo onder handen laten nemen in Reeuwijk. Misschien dat hij tzt nog iets ziet. Groet en dank weer!! Jan Willem
  2. Ik ga zo een stuk rijden en zal het eens gaan voelen
  3. Hallo en goedemorgen, Vanmorgen een stuk gereden op binnenwegen en snelweg. Wat ik altijd heerlijk vind van de Z3 is dat wanneer je het gas tijdens het rijden even loslaat, hij zo lekker soepel uit blijft rollen. Vanmorgen merkte ik ineens dat bij gas los de auto afremt. Het is niet heel erg veel maar toch merkbaar. Ook lijkt het alsof je meer gas moet geven om op snelheid te blijven. Nogmaals het is moeilijk definieerbaar maar zeker anders dan ik gewend ben. Eerst dacht ik aan een rem die blijft hangen ofzo maar dan zou de auto naar 1 kant moeten afwijken en dat gebeurt niet. De auto remt verder ook gewoon goed. Het lijkt me toch in de motor te zitten. En nu ik het weet lijkt het steeds erger te worden maar dat zal wel psychisch zijn:-) Iemand hier ervaring mee?? Groet, JW
  4. Gezien op cruisershop.nl Mequiar products in de aanbieding: http://us5.campaign-archive2.com/?u=8ce6703f3e4f96711499db1fe&id=abc4f1d9e9&e=db41420638
  5. Het is appels met peren vergelijken en daarom is het belangrijk om aspirantkopers naar eigen gebruik en opties te laten kiezen. Maar praat dan niet over 'beter' en laat de zzz passen bij gebruik. Doel van het forum is onder andere om de gehele reeks in een goed daglicht te zetten, lijkt me. De groep tourders (weekendrijders) is groter dan de groep 'racers'. Ik zou me nu niet snel aansluiten bij een mooie tour als ik de snelheidsduivels frusteer omdat ik het niet bij kan, maar belangrijker 'wil' houden. Moeten we nu dan verschillende tourclasses gaan organiseren?? Maar Gsusivo ik begrijp je punt ook wel. Mijn opmerking heeft te maken met het feit dat het hele spectrum van de Z3 in een goed daglicht komt omdat dit forum voor alle (aspirant)zzz berijders is en niet alleen de zescilinders een goede keuze zijn.
  6. Prachtig document waar een aspirantkoper zeker iets aan heeft. Ik heb echter een opmerking Ik merk op (ook op het forum) dat de 1.8 viercilinder nooit gezien wordt als een volwardige zzz in die zin dat het pas 'lekker' begint te rijden vanaf 1.9 en door naar de zes cilinders. Ik ben het daar niet mee ens en je doet de 1.8 tekort. De tekst (in dit document) begint al zodanig dat leken waarschijnlijk niet eens meer kijken naar een 1.8 viercilnder. Ik begrijp dat de 1.8 de 'instapper' is en dat de rest sneller, 'beter', lekkerder rijdt, etc. Maar het is maar net waar je voor kiest, al naar gelang gebruik. Misschien moet de aspirant koper advies krijgen op weggedrag i.p.v. snelheid en dergelijke. Ook het aanraden: 'kopen MET Airco!!'. Tuurlijk airco is heerlijk, maar echt nodig heb je hem maar een paar dagen per jaar. Daar bijten wij gewoon doorheen :-) Moeten wij aircoloze autobezitters bij verkoop daar onder lijden:-)) We moeten de hele reeks hoog in het vaandel zetten en de keuze bij de aspirantkoper houden. Maar da's mijn mening. Het zijn toch allemaal heerlijke autoos?? En er is genoeg keuze voor veel verschillende type berijders! Maar het blijft een goed document!! Groet van een Z3 1.8 viercilinder Fan!!
  7. Da's zeker beter, heb net via marktplaats een hoes gekocht met ophangmogelijkheid. Toch heeft mijn 'tip' altijd goed gewerkt
  8. Ik heb hele mooie gespoten hardtops gezien. geen probleem. 100% dezelfde kleur wordt wel lastig (in bepaalde lichtval) omdat de carroserie een andere ondergrond heeft dan de hardtop. Gewoon op zoek naar een goede spuiterij. Wellicht dat zij iets kunnen verzinnen om de kleuren wel 100% gelijk te krijgen
  9. Voor diegene (die net als ik ) nog geen beschermhoes / trolley hebben aangeschaft om netjes en veilig je hardtop te stallen heb ik misschien een tip! Bevestig de (Thermische) buisisolatie om de randen (boven en onder) van je hardtop en je hardtop is beter beschermt op de delen die vloer en wand raken. Over het geheel trek ik een oude dekbed overtrek. Ik heb de grootst mogelijke maat aangeschaft (2 of 4 keer een meter). Te koop bij elke doe het zelf zaak. Goede en goedkope oplossing!! Je kunt een kleinere doorsnede maat ook gebruiken om tussen je ruitje te leggen (met een handdoekje eromheen gewikkelt) wanneer je open gaat rijden. Op deze manier voorkom je het 'vouwen' van je ruit. Groetjes, Jan Willem
  10. Hoi Pimgmx, bij de code S710A staat bij mij ook M Sports steering wheel multifunction!! Maar ik heb de standaard drie-spaak met airbag en claxon. In eerste instantie dacht ik aan de mogelijkheid dat in het verleden het stuur gestolen zou kunnen zijn ivm de airbag ofzo. Maar als jij zegt dat die sturen nooit geleverd zijn is het toch vreemd dat ze het zo in de optielijst noteren. Maakt mij verder niet uit hoor, maar het blijft raar. Groetjes, JW
  11. Het kan ook zijn dat de vorige eigenaar het stuur los heeft gehad en hem er scheef op terug gezet heeft. Ik heb vorig jaar een probleem gehad met mijn sleepring (zit in het stuurhuis) die had ik per ongeluk kapot getrokken. Blackwwz heeft dit perfect gerepareeerd. Onderweg naar huis merktte ik op dat het stuur net niet recht stond. Dit heb ik toen direct verholpen bij thuiskomst. Fluitje van een cent!!
  12. Hoi Gsusivo, staat dat een beetje die kachelringen? Past dat ook op een 1.8 / 1998?
  13. Dat mijn voor -en achterruit vanmorgen aan de binnenkant bevroren waren:-(
  14. Grappig die reacties over mijn naakte kat:-) van 'mooi' naar lelijk tot zelfs: 'Gatver' Ook de visite heeft er altijd een mening over. Ik denk dan altijd waar maak je je 'druk' om. Ik heb dit (oude en zeer sterke, gezonde, niet door gefokte ras) bewust gekozen. Ze zijn intelligent, speels, lief, etc. Wel is het zo dat ze heel intens zijn in gedrag ze 'eisen de aandacht op en zijn enorm aanwezig. Daar moet je tegen kunnen. Ik kan dat goed hebben en als je dat even niet wil snappen ze dat ook (na een paar keer wegduwen:-) Ieder z'n meug en de boer neu.... zijn varken, zullen we maar zeggen:-)
  15. Henkie Mijn Sphynx 1: Henkie Mijn Sphynx 2: En hier wordt Henkie gewassen door Harrie:
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.