Ga naar inhoud

Jeroen

Member
  • Items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Amsterdam

Jeroen's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

-1

Reputatie

  1. Bedankt voor het meedenken, domme vragen bestaan niet. Ik heb nog een BMW E90 met volgens mij dezelfde cc, dus ja ik weet hoe hij werkt. Aansluiten lijkt mij niet fout te kunnen gaan het stekkertje past er maar op 1 manier in. Bekabeling is goed.
  2. Leek mij zeker ook een welkome aanvulling. Ik heb een Z4 uit 2003 en inderdaad de bekabeling ligt er al, dus een schakelaar gekocht. Maar helaas hij doet het niet. Bekabeling is goed en de zekering is goed. Toen maar met SSS aangemeld (retrofit) maar geen succes. Ik krijg ook geen foutmeldingen. Iemand een idee? Alle tips zijn welkom.
  3. Jeroen

    vervangen EPS

    Die 1650 euro is inderdaad voor de complete module dus incl de stuurhoeksensor. BMW had geen coulance regeling voor een kapotte steering torque sensor, helaas. Voor zover ik heb begrepen wordt sticky steering veroorzaakt door het te heet worden van de module. Er zit een beveiliging in die boven een bepaalde temperatuur de module uitschakelt. Probleem is opgelost vanaf de facelift in 2006. Ik weet niet precies welke onderdelen dit veroorzaakt. Ik heb nog een servo/ECU over van dit avontuur van na de facelift.
  4. Jeroen

    vervangen EPS

    Nou dat geintje kost 1650 euro, niet mis dus. Inbouwen is niet moeilijk, coderen met SSS Progman beetje spannend, maar ging in 1x goed.
  5. Jeroen

    vervangen EPS

    Wel een tijdje geleden maar om het topic toch af te maken het volgende, wellicht heeft iemand wat aan deze informatie: De steering torque sensor is zeeeer gevoelig en indien niet geborgd voordat de EPS module wordt gedemonteerd zeer kwetsbaar. In mijn geval was hij dus al kapot voordat ik hem ingebouwd had. Ik heb nu een nieuwe gemonteerd en die werkt perfect. Dus als iemand een tweedehands EPS wil aanschaffen, let erop dat hij geborgd is voor demontage. Maar mijn Z4 rijdt precies op tijd voor het mooie weeer!!!!!!
  6. Je bent nu op vakantie maar voor als je terugkomt: Ik heb dit ook gehad en bleek de bowdenkabel te zijn van de handgreep naar het slot. Om de een of andere reden werkt dan ook de greep binnen niet meer. Volgens de dealer een bekend Z4 probleem, begint met deur af en toe niet te openen en na een tijdje helemaal niet meer. Het betreft onderdeelnummer 7 in onderstaande link. Wel even een klusje maar het is te doen. De kosten zijn het niet +/- 10 euro. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BT31&mospid=47796&btnr=41_1477&hg=41&fg=40〈=nl
  7. Jeroen

    vervangen EPS

    jahhh maar zonder stuurbekrachtiging is het geen lolletje hoor
  8. Jeroen

    vervangen EPS

    Bedankt voor je reactie sandere39. Volgens BMW TIS moet je hem inderdaad coderen. Heb ik gedaan dus dat zal het probleem niet zijn. Wat niet volgens het "boekje" is gebeurd is dat je voor het demonteren van de module hem met een clip moet centreren en vastzetten. Het kan dus zijn dat de stuurstang verdraaid is tijdens vervoer. Geen idee of dit verdraaien deze foutmelding kan geven. Inmiddels heb ik een maitje gestuurd naar RAP services en wacht op antwoord. Ruud(?) moet ik nog even opzoeken. Het vervelende is dat de auto geschorst is omdat hij geen APK heeft. Dus moeilijk ergens even langs te gaan.
  9. Jeroen

    vervangen EPS

    Hi, Ik ben in het bezit van een Z4 2.5i uit 2003 met helaas een kapotte EPS (Electronic Power Steering). Control lampje brandt en EPS is volledig uitgeschakeld. Ik heb hem uigelezen met EDIABAS en geeft de foutmelding 611C Steering Torque. Enige remedie hiervoor is het vervangen van de complete EPS. Ik heb nog geprobeerd hem te laten repareren bij een revisie bedrijf maar kreeg hem terug met de mededeling dat hij niet meer te repareren is. Vervolgens heb ik een volledige EPS uit een schadeauto gemonteerd. Deze werkte goed toen hij gedemonteerd werd. Ik heb hem gecodeerd met NCS Expert. Ik neem aan dat dit goed gegaan is omdat ik de melding "coding ended" kreeg. Maar tot mijn verbazing werkt hij niet en krijg ik weer dezelfde foutcode 611C Steering Torque. Geen idee eigenlijk hoe ik nu hiermee verder moet. Iemand ervaring hiermee? Alle tips zijn welkom. Groet Jeroen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.