Mannen, OptiMotor bestaat uit aluminiumoxide, siliciumoxide en grafiet. Ons aluminium is sterk geladen en wil niet anders dan zich hechten aan de wanden. Oftewel, het verdringt het vuil. Dit vuil komt in je filter en daarom moet die effe gewisseld worden. Aan het aluminium hecht zich de silicium. Deze laag is netvormig en flexibel. Hier bovenop komt grafiet in kogelvorm. Eigenlijk maken we van glijweerstand rolweerstand. De reinigingsfase wordt door veel andere aanbieders overgeslagen. Wij zijn ook de enige waarbij het filter gewisseld moet worden. Een extra handeling, maar ons product hecht zich aan een schone wand ipv bovenop vuil. Hierdoor is de hechting zo krachtig, dat de laag langdurig blijft zitten. TUV heeft tot 150.000km getest, maar in principe blijft de laag langer zitten. Door de flexibiliteit van de laag heb je altijd een goede afdichting, met alle voordelen die daarbij horen. Minder wrijving zorgt voor minder verbruik van energie. Brandstof dus... De mannen van JP's Tuningshop gebruiken het in twee BMW's en zijn laaiend enthousiast. De blokken lopen hoorbaar soepeler. Ik wil voor dit forum twee sets aanbieden. Zeg maar wie wil. Tim.