Ga naar inhoud

TeeDee

Member
  • Items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 coupé 2.8; E30 325i type I
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Amsterdam

TeeDee's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Komt me bekend voor dit! Doen je ruitenwissertje en 3e remlicht het wel nog? Bij mij deed de wisser het niet meer en heb toen (begin vorig jaar, nog onder aankoopgarantie) de kabelboom laten fixen. Toen bleken vervolgens van de achterruitverwarming slechts 2 draadjes te werken. Heb anderhalve maand geleden de achterruit laten vervangen en nu werkt alles aan de achterklep weer. Ruit kost ongeveer 180 euro ex. Kreng moet wel los gezaagd worden, kost even tijd. Bonus bij nieuwe ruit: geen lijmresten meer onder de achterruit en geen reflecterende krasjes meer van koplampen van auto's achter me. Succes! Groeten Tabe
  2. Bij jammerlijk ontbreken van een kat (of ander huisdier) bij mij thuis is het verleidelijk dan maar een foto van mijn vriendin te plaatsen, maar iets zegt me dat ik dat maar beter kan laten...
  3. Thanks, nuttige info. Weer een hoop geleerd!
  4. Als je een kennis hebt in de VS die het voor je kopen wil en het vervolgens aan jou wil sturen, kun je volgens mij flink besparen. Pakketjes tussen privépersonen worden als geschenken gezien en zijn daarom vrij van BTW en importheffingen. Moet het pakketje natuurlijk niet nog in de doos van het bedrijf met bijbehorende logo's zitten, just to be sure. Groeten
  5. Beste Zenner, Mocht je nog op zoek zijn en een beetje Frans spreken / kunnen lezen, kijk eens op www.leboncoin.fr. Daar staan ook de nodige QP's op, onder andere een M AC Schnitzer uit Toulouse en een mooie zwarte uit 2000 net buiten Lille. Vooral die laatste lijkt me een goed onderhouden, origineel exemplaar. Import uit Frankrijk is trouwens veel makkelijker dan uit Duitsland. Papiertje tekenen die de verkoper moet opsturen naar de prefectuur, dagverzekering of auto-ambulance regelen en rijden maar. Veel succes met de zoektocht. Groeten
  6. Beste allemaal, Afgelopen zomer heb ik ook wat bodywork laten uitvoeren bij mijn Z3 QP, nadat de verf op de rand van de rechter dorpel, vlak achter het voorwiel, losliet. Ook zat er een oppervlakkig roestplekje in de hoek van de linker dorpel waar de plastic beschermkap een hoek van 90 gr maakt. En dan ga je je hele auto eens inspecteren en vind je van allerlei lelijks dat wel strak getrokken zou mogen worden. Dit was het ex btw lijstje van mijn specialist in Amsterdam Business Park: spuiten van de motorkap ; 325.- ex spuiten van de v-bumper ; 225.- ex spuiten van de a-klep ; 175.- ex bijspuiten van dorpel ; 100.- ex spuiten van r-dorpel/rv-scherm ; 75.- ex demontagewerkzaamheden ; 180.- ex restylen van ra-scherm ; 75.- ex Heb uiteindelijk alleen de dorpels en twee deukjes zonder lakschade in het rechter achterscherm laten doen. Had ondertussen ook nog mijn E30'je die wat crispy was her en der. En dan gaat het snel met de pecunia. Groeten
  7. Om nog even iets bij te dragen aan het oorspronkelijk onderwerp, het benzineverbruik: mijn boordcomputer hangt meestal tussen de 7.7 (uitzonderlijk) en 9.7, maar dat is vaak wel optimistischer dan de werkelijkheid die tussen 8,5 en 10 schommelt. De benzinemeter daarentegen is juist een uiterst pessimistisch geval: vaak na 300 km en dus met nog zo'n 20 liter in de tank zit meneer al te jammeren om een nieuwe plens benzine. En bij lange ritten wil een volle tank dan nog steeds het lampje niet uit krijgen en de meter naar rechts. Maar de Z3 benzinemeter heeft onlangs zijn imago van onbetrouwbaarheid bij mij weer naar nieuwe hoogten getild. Reed dinsdagmiddag uit Parijs weg met een halve tank en na de files van een in het water badende peripherique te hebben doorstaan kwam ik uiteindelijk Lille voorbij gereden met... de benzinemeter nog steeds op half en een BC die een actieradius van 260 aangeeft. Yeah right. Vlak voor de grens met België toch maar even een getankt - de dagteller stond al over de 500km - en ja hoor, 49 liter in die 51-litertank staan pompen. Eens en te meer bevestiging dat de dagteller de enige juiste indicator voor je benzinevoorraad is. En voor je pokerface tegenover vrouwlief wel zo handig om bij lange ritten een reservetankje mee te hebben!
  8. Mooie foto, heb zelf ook al meermaals Ikea bezocht met mijn coupe. Heb me tot nog toe beperkt tot simpele stellagekasten die ik op het dashboard en het tussenschot tussen de stoelen kon leggen - lang leve Ikea's efficiënte packaging. Heb wel eens mijn oude wasmachine weggebracht met de coupe - helaas geen foto van. Mooi exemplaar trouwens Jan-Jaap, meen hem een week of twee geleden bij Ruud gezien te hebben toen mijn eigen zwarte coupé'tje wat verse oliën en M-rubbers kreeg (erg van genoten in de Dordogne afgelopen week!).
  9. Het zal idd niet goedkoop zijn om er een 6-bak in te hangen. De bak alleen al kost € 1000. Om de brandstofbesparing hoef je het sowieso niet te doen ;) ! Je betaalt enkel voor het comfort op de snelweg. En okee, ook voor het uniek maken van je auto. Je zou waarschijnlijk de enige in NL en verder zijn die een Z3 met een 6-bak heeft . Voor wat betreft de remmen-upgrade; is dit de set-up die Roodkapje aanbiedt? Zag daar al eens eerdere posts over, moest ik ook maar eens overwegen. Mijn stuur trilt bij het remmen boven de 80 en het kan sowieso wat bijteriger.
  10. Hallo allemaal, Voor wat betreft 6e versnelling: zou ik ook graag in mijn qp hebben. Ik maak voornamelijk snelwegkilometers en 3500 toeren bij 130 op de teller (wat dan 121 in het echie is aldus de TomTom) vind ik veel voor een lichte auto met zo'n klein frontaal oppervlak als de z3 (qp). Zou zo 500 toeren af mogen als je het mij vraagt. Ik heb niet opgezocht waar de begrenzer er in komt, maar zou bijna denken dat je daar nog behoorlijk bij in de buurt kan komen in z'n 5. Ik geloof trouwens dat de 3.0 een net iets langere eindoverbrenging heeft dan de 2.8. Ik heb weleens zitten googlen op het hijsen van een 6-bak in de z3, zag op wat Amerikaanse fora dat het mogelijk is, maar weet niet zeker of dat pure circuitauto's waren of (op die 6-bak na) originalo's. Het ging hier om de E36 m3 3.2 6-bak, die zo op de m52/m54 motor past. Maar of dat verder aanpassingen vergt aan de aandrijfas (inkorten?) wegens de (grotere?) bak weet ik niet. Iemand ervaring mee? Groet, Tabe
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.