Ga naar inhoud

Zzzz(4) nr1

Member
  • Items

    113
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 2.2 aut5 rip / Z4 E89 2.0i aut8
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Laarbeek
  • Interesse(s)
    Techniek en motoren...oh ja, een biertje gaat er meestal ook wel in.

Recente bezoekers van dit profiel

1,257 profielweergaven

Zzzz(4) nr1's prestaties

2.0 member

2.0 member (3/12)

4

Reputatie

  1. De motor in de achterklep is voorzien van 2 kleine microswitches met dunne draadjes die de neiging hebben te breken. deze zijn prima zelf te solderen of desnoods te vervangen. Bmw vervangt zelf de complete unit a 850,- ex....het solderen kostte mij 4,- en houd al jaren. (e89/2012/100.000km) waarom deze draadjes breken(ze bewegen niet) is mij onbekend?
  2. Goedemorgen, de "hall"sensors, zijn bewegingssensors, dus tijdens het rijden kunnen die elke beweging registreren, tot en met het sturen toe. En dat kan het signaleringslampje of het even onderbreken van de dakbeweging veroorzaken. Dat is tenminste bij mij de oorzaak. Het niet juist sluiten van de achterklep, waar de dure electromotor in licht kan veroorzaakt worden door draadbreuk bij de 2 kleine microswitches. Een vaker voorkomend probleem. Deze is tamelijk goed zelf te demonteren en solderen, dit heeft bij mij al jaren het probleem opgelost
  3. Ik heb tot nu toe bij 256 op de teller mijn gas los moeten laten.....de mapping van de 2.8 is onder de sportknop van mijn 2.0 gezet. Hij gaat er lekker van gillen en toeren maken... ze hebben me blij gemaakt met allerlei (theoretische?) waardes en rollenbank uitdraaien. ach, leuk gadget voor 450,- incl dyno run. bij unlimmited in Amersfoort
  4. Ik werd aangeschreven door Martin die met dezelfde storing zit. P-lampje licht oranje op en als dat al voor t starten gebeurt werkt je cruisecontrol niet. Ik dacht dat er een afzonderlijke remschijftemperatuur / remdruk sensor op zou zitten maar BMW vertelt mij dat dit allemaal in de abs computer zit. De mijne stoort vooral met koud/vochtig weer. Met dit weer geen probleem. Als het lampje na het starten aanspringt heb ik wel cruisecontrol. Maar als het al aan is als ik het contact aanzet heb ik geen cruisecontrol Ik had nog niet geschreven dat het alleen met slecht weer gebeurde. Helaas, gister 2 keer, allebei nadat mijn auto een minuut of 10 liep. WIE OH WIE kent de oorzaak, of beter nog de oplossing
  5. Nou, zojuist mijn linkerschakelaar gedaan, wederom 2 van de 3 draadjes gebroken, jezus BMW toch
  6. Hopelijk wordt deze discussie na 3 jaar vanaf de laatste inbreng nog gelezen, ik wil dit forum niet vervuilen. Bij mij springt regelmatig mijn "brake" waarschuwingslamp aan (oranje) de electrische Handrem blijft prima werken. Als dit lampje aanspringt enkele seconden of langer nadat de auto is gestart, geen probleem . dan werkt mijn cruise control prima. Maar als het al aanspringt tegelijk met het starten, dan werkt mijn cruisecontroll niet. Ik las een verhaal over de schijfremtemperatuur die de electrische handrem controleert en vermoede een sensor. De bmw dealer zegt dat er slechts abs druksensoren en remschoenslijtagesensoren opzitten. Wie kent dit probleem, en nog liever, wie kent de oplossing? Gr Bert
  7. Ik heb deze ook via Alieexpress , maar dan als 3 delige M set. Betaalbaarder, goed te monteren , en ook de linkervoetsteun zit erbij. ziet er erg origineel uit Ik heb ervoor gekozen om ze met de nieuwe transparante Bison polymax te lijmen, absoluut super spul
  8. Idem bij mij, met een universele OBD kast kon ik " override" mijn kofferbak servomotoren bedienen. En kon ik dus op zoek naar....inderdaad gebroken rechtermicroswitch kabeltjes...solderen...klaar.
  9. Ik heb in mijn E89, de Kufatec Fiscon, deze reageert ook op mijn display, stuurwielbediening en Idrive. Lijkt erg origineel en laat ook Muziek streamen toe. Weet niet of deze er ook voor de E85 is. ZWENNES in den haag heeft deze
  10. Nou, de nieuwe varta E39 silver dynamic AGM start/stop plus zit er in (dat t met zo'n naam in de kofferbak past) en is ingelezen. Heeft helaas niets geholpen, zou te mooi zijn geweest. Mijn (overigens nog steeds werkende) handrem geeft een "temperatuur sensor te grote afwijking"storing aan. Er zit een temperatuur sensor die de warmte van de remschijven meet en deze doorgeeft aan de parkeerrem...bedoeld om de remkracht te compenseren van warme schijven die langzaam koud worden, En mijn softclose kofferdeksel wil ook nog niet zelfstandig., daar zitten blijkbaar ook nog wat sensors en microswitches phh Toch nog maar een wat OBD'n en de X-car style module nog eens verwijderen. Tips (plaatsing sensor etc) ...ik hoor t graag. Greetz Bert ps in China nog maar gauw een AGM tester bestelt.
  11. Hallo mede forummers...Kogel is door de kerk, ondanks dat de prijzen tussen varta en exide elkaar niet ontliepen is het een Varta E39 AGM geworden van het originele 70/760 amperage.. Voor 142,50 thuis bezorgd. Viel me op dat de prijzen in Duitsland flink lager zijn...(ik weet nu waar al dat lood voor kogels uit WO-II is gebleven) Deze staat ook als vervanger van de Exide EK700 op de sites. Had hem bij de dealer en bij een knuffel marokkaan nogmaals electronisch getest met een midtronic (12,21 v, 468A) en een bacho tester...beide gaven aan "" vervangen." En de auto start en loopt prima, zelfs afgelopen winter., Heb de spanning nog niet aan de auto (draaiend) gemeten. Hoop dat met het inlezen/resetten mijn problemen zijn opgelost...Als er nog iemand interesse heeft voor een stevige Exide Accu voor zijn brommobiel !! 10 april...gefixt, mijn rechter micro schakelaar in de beschermhuls onvoorstelbaar recht "doorgesneden" Met de bediening via OBD overrule je de switches... Deze storing komt toch vaker voor, maar volgens fora de linkerswitch
  12. Nou resume dan: heb de varta volgens mij inmiddels gevonden voor 143 (de 70 A) en ja dat moet ik wel aandurven tov de exide. Dus knopen doorhakken en bestellen, inprogrammeren zal me komende weken wel ergen lukken. Ben ik nog steeds benieuwd waarom mijn portier niet op de mechanische sleutel reageert...en vandaag (handrem lampje aan) pakte mijn cruise control ook niet... Waar is de tijd dat auto's carbid lampen handen en de enige "electronica"de bobine was met de contactpuntjes Bedankt voor de reacties... (alweer) tijd voor een nieuwe OBD Lezer
  13. Goed, de storing gaat nog steeds om de softclose servo's... maar inderdaad de varta is met 150,- goed betaalbaar. Tis ook n flinke accu vergeleken met een nissan micra of opeltje.. Dealer van Laarhoven in Eindhoven levert overigens ook een exide voor mijn 2012 2.0i Probeerde net de sleutel via mijn portier...doet NIKS...? aaarrrgggghh niet open, en niet dicht...ab doet t wel Was zo dom om net op bimmer portal te kijken...3 pagina's over wel of niet een nieuwe accu programmeren, daar praten ze of alleen ZWARTE accu's AGM zijn, nou de Varta's en mijn Exide zijn gewoon wit...en toch AGM. En er wordt gesproken over een hidden menu wat oa de "start fahigkeit" weergeeft...hellup Bij gelijke capaciteit (niet) programmeren...phhh? Wordt nog een uitdaging...Maar met dit goede weer kap dicht is ook niks
  14. Net met BMW gebeld...inderdaad een nieuwe accu mag wel vervangen worden maar dient ingeprogrammeerd te worden. Een exide AGM van 70/760 A kost 350 bij de dealer en 180 op internet... Is dat verschil niet te gortig? of te mooi om te geloven? overigens liggen meerdere accu's (bosch/varta) allemaal in die 150-180 euro prijsklasse?? Ken exide alleen van Amerikaanse programma's
  15. Ik heb hem na het in en uitschakelen vd dakmodule en het spanningsloos maken door de accu kabel geprobeerd. Dat werkte niet. Vervolgens een ander OBD kast er aan waarmee ik inderdaad de "soft close"module aan kon sturen. Dat werkte. Na 2 x aansturen bleef de klep dan ook dicht en kon ik het dak bedienen. Blijk dat de componenten dus nog goed zijn. De kofferdak vergrendeling werkt uitstekend, maar die 2 softclose motors zijn nog niet zo enthousiast...mmmhh Helaas bleek mijn accu niet optimaal...dus die moet ik eerst een nieuwe plaatsen (zucht...iemand suggesties?) Overigens bleef deze testkast een instrumenten en handrem fout aangeven, maar ondanks dat de dakmodule aan een snelheidssignaal hangt ga ik er van uit dat het kofferdeksel dat niet heeft. Dus eerst een nieuwe accu...en dan weer verder. De kofferdak vergrendeling werkt uitstekend, maar die 2 softclose motors zijn nog niet zo enthousiast...mmmhh Zie op Utube :BMW z4 E89 boot latch mechanism , zo hoort het
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.