Ga naar inhoud

Multiman

Member
  • Items

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3M Roadster, 2011 E92 coupe
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Zuid Holland en Noord Brabant
  • Interesse(s)
    Alles wat snel is. Motorrijden en motorfietsen (italiaans spul). Zeilen. Radiografisch spul. Wijn

Contact Informatie

Recente bezoekers van dit profiel

507 profielweergaven

Multiman's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

1

Reputatie

  1. De vermogenswinst met chiptuning op een atmosferische motor is vrij gering. Voordat mijn ECU defect raakte zat er ook een gechipte versie in. Het is allemaal wat directer. Persoonlijk vond ik het wat zenuwachtiger en onderin wat minder prettig, met name als je rustig aan het toeren bent. Nu zit de standaard M chip er weer in en dat bevalt mij prima. Ik vind m ook mooier lopen. De mannen bij de M-divisie weten echt wel waar ze mee bezig zijn, een chiptuner uit de polder zal dan wel vertellen hoe het echt moet? Uiteraard kan deze wettelijke millieueisen omzeilen die een autofabrikant niet kan maar de fabrikant daarvoor wel enorm veel kennis van in huis heeft en apparatuur. Zoals ook bij motorfietsen fora zal dit wel weer de nodige discussie opleveren :-) Zoals hierboven al is gezegd, ga inderdaad even langs bij Roodkapje in Reeuwijk, de Z3M specialist, hij heeft er veel ervaring mee en kan je aan de juiste chip helpen.
  2. Nee, dat klopt niet. Je moet wel even naar een andere locatie gaan. Klik 'Go to' en vul bijvoorbeeld 'Nurburg' in om een dwarsstraat te noemen en voilá een paar routes. Verder is het ruk...
  3. Ik zie hier af en toe de vraag langskomen voor sportstoelen. Deze zag ik op MP. Geen idee wie ze aanbiedt, etc. Ik ben enkel de spotter..... Doe je voordeel ermee (of niet ) http://link.marktplaats.nl/559865101 http://link.marktplaats.nl/559858516
  4. Leuk Ivo. Leuk om onze minutenlang in beeld te hebben. Een politiefilmpje is nooit zo lang, en die krijg je ook niet mee
  5. De eerste bewegende beelden voor een impressie. Organisatie: bedankt! Klasse! Marco & Monique
  6. Oh ja, we hebben er zin an!!!! Is de weer-medicijnman al weer beter?
  7. Top! Graag erbij vermelden of je de route met 'Kortste' of 'Snelste' routeoptie hebt gemaakt voor de juiste routeberekening. Alvast bedankt! grtz Marco
  8. Op gas moet je koken, niet rijden......
  9. Mag het water heet water zijn voor mijn kopje thee?
  10. Volgens mij zijn de adapters universeel voor de bmw types, de dealer kan je daar vast uitsluitsel over geven. Je hebt echter verschillende adapters voor de iphone4. Afhankelijk wat je wilt. Ik heb zelf in mijn E92 een iphone4 media adapter. Naast bellen kan ik ook mijn mp3 verzameling en video van de iphone afspelen (en bedienen met de idrive). Je moet de media adapter hebben met ingebouwde ventilator (er is er blijkbaar ook 1 zonder). Marco
  11. Ik kan je alleen vertellen over mijn ervaringen met een Z3M niet met een 4 cylinder. Destijds vond ik het ook erg lastig om keuze te maken, ik zocht een diepe sound. Op Youtube staan wel veel filmpjes, soms met goede geluidskwaliteit. En dan afspelen over een setje speakers met wat volume..... Anders hoor je het niet. Uiteindelijk een soundstufe S (sport) Eisenmann gekocht (alleen de einddempers). Niet te hard, niet te zacht. Laag in toeren mooi diep geluid (wat ik ook zocht) Bij het middentoeren gebied wat neutraal, wat prettig is op de snelweg. Hoog in toeren..... Kippevel... Erg tevreden mee met de keus. Sportief geluid maar geen 'Sjonnie & Anita' sound, want dat is zo goedkoop en doet afbreuk aan de auto. Dit is onze zzzm: Succes met de keuze!
  12. Schrijf ons beiden ook maar op aub voor de full monty (start, lunch, diner). Voor ons de eerste rit met het forum dus we zijn reuze benieuwd hoe dat gaat met een optocht van 50+ auto's. Gezien de mooie locaties en de eerste impressie foto's dreigt het erg gezellig te worden! Tot de 8e! Marco & Monique
  13. Ik zie op het forum verschillende topics over vering. Het leek mij handig voor een ieder jouw ervaringen te delen. Er is een keur aan merken en soorten met allen hun voor en nadelen en dat maakt de keuze er vaak niet makkelijker op. KW, Eibach, H&R, Koni, Bilstein, ..... etc. etc. Dus heb je wat aan je onderstel gewijzigd, deel het hier met de andere forum leden. Z3 met KW variant 1 schroefset Kostenindicatie: €1150 - €1250 (afhankelijk montagetijd en benodigde onderdelen als spacers, bouten etc.) Eisen en wensen: Na een aantal maanden met de Z3 te hebben gereden, waaronder een vakantie naar Italië, had ik het gevoel dat de wegligging wel wat strakker mocht. Maar met strakker bedoelde ik dan ook niet dat het gelijk een stug stuiterballetje moest worden.... Ook wilde ik nog normaal over een drempel heen kunnen, met dit wegmeubilair wordt je immers doodgegooid in NL. Dus op naar Reeuwijk om langs Dr. Ruud te gaan! Bij het genot van een beker warme thee en een stroopwafel samen de mogelijkheden doorgenomen. Na verschillende merken te hebben vergeleken ben ik uiteindelijk op een KW variant 1 schroefset uitgekomen. Geen toeters en bellen in verstelmogelijkheden, dat gebruik ik immers toch niet. Daarnaast is de Z3 Specialist dealer van KW en heeft de nodige ervaring hiermee. De variant 1 set werd besteld en een week later was ie binnen. Nadat de Z3 specialist een uurtje of 2 á 3 aan het schroeven was geweest zat het spul eronder. De hoogte was in 1x goed ingesteld wat getuigd van de nodige ervaring. Conclusie: Optisch alleen al een hele verbetering, maar uiteindelijk gaat het om het resultaat. En dat mag er wezen! Inmiddels zo'n 500km mee gereden. Een wereld van verschil. Lange bochten kunnen met hoge snelheid worden genomen zonder enige body-roll. De auto blijft mooi vlak. De sturing is precies en direct. Op de snelweg geen deining meer.Top! Drempels zijn geen probleem en het comfort is ook goed dankzij de gedeelde, progressieve veer voor (zie foto). Qua comfort voelt het iets directer als origineel maar zeker niet stug of hard. Je krijgt beter gevoel met de weg en daar hou ik persoonlijk wel van. Voor de buikschuivers onder ons is verder verlagen van de auto dan wat ik heb laten doen uiteraard mogelijk met deze schroefset. ik heb er echter bewust niet voor gekozen. Ook was er voor een 5mm bredere spacer nodig om mijn voorvelgen beter te laten vrijlopen t.o.v. de demper. Ik kan deze set aanraden. Het eindresultaat:
  14. Erg vet zo'n V8. Blijft een bruut geluid. Ik hou er wel van Helaas ook erg vet qua gewicht op de voorkant. Komt de wegligging niet ten goede.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.