Ga naar inhoud

sdebruyn

Member
  • Items

    28
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 1.9
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Denderleeuw, BE

Recente bezoekers van dit profiel

538 profielweergaven

sdebruyn's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. sdebruyn

    lambda foutmelding

    Na een half uurtje of zo gaat het lampje van MIL branden. Foutmelding is lambda 2 sonde. Beide lambda sondes zijn inmiddels vervangen, maar het probleem (en de foutmelding) komt telkens terug. Nu is dit begonnen nadat ik de luchtfilter vervangen had door een K&N open air model. Helaas het foute model, dus dat heb ik inmiddels weer weggehaald en de originele luchtfilter teruggezet. Maar tijdens die aanpassingen ben je natuurlijk bezig met de luchtmassameter. Nu vraag ik me af of het de luchtmassameter zou kunnen zijn die stuk is ? Of heeft iemand nog andere suggesties van wat er fout zou kunnen zijn ?
  2. Na een ritje nog eens de foutcodes uitlgelezen. Ik zie een fout 'P0141' 02 Sensor Heater Circuit Geen MIL lampje hierdoor, maar dus wel ergens nog een fout. Ik open wel een nieuw topic hiervoor.
  3. sdebruyn

    O2 Sensor

    Mijn OBD2 geeft een error code weer 'P0141' 02 Sensor Heater Circuit Een beetje Googlen geeft me dit http://z3-bmw.blogspot.be/2012/02/check-engine-light-on-1996-bmw-z3-part_21.html Zou die O2 sensor stuk zijn ? Het is mij niet direct duidelijk wat dit precies doet, maar blijkbaar gaat dit onderdeel al eens stuk. Iemand enige ervaring met het vervangen van zo'n onderdeel ? Kosten ?
  4. Zoals beloofd, een update : - Het ging inderdaad om een volledige open air konische filter. Ik ben er inmiddels achter dat ik het foute model had, waardoor er waarschijnlijk te weinig luchtaanvoer was. - Mijn OBD2 (Bluetooth ELM327) toestel uit China heb ik vandaag ontvangen http://www.dx.com/p/elm327-bluetooth-odb2-v1-5-car-diagnostic-interface-126921#.VCrKtVfYhNc Kostprijs, $8,81 inclusief verzending - Op Android de gratis app Scanmaster Lite geinstalleerd https://play.google.com/store/apps/details?id=de.wgsoft.scanmaster&hl=en De instelling voor het protocol aangepast naar ISO 9141, in plaats van automatische detectie, want dat werkt voor geen meter. Bluetooth connectie gemaakt (code is 1234) en ik kon de fouten uitlezen. Gelijk ook alle fouten gereset en voila, de MIL is weg Probleem opgelost en nog goedkoper dan die €20 Een aanrader dus. Ik heb ook Torque geprobeerd, dat is een app die veel gebruikt wordt en waar je nog veel meer mee kan. Daarmee kon ik de connectie niet maken, hij bleef maar de verschillende protocols proberen. Ik heb in Torque geen optie gevonden om het protocol manueel in te stellen. ISO 9141 zit er wel tussen, maar het lijkt wel alsof er in de timing iets niet klopt. Met die Scanmaster werkte het direct. Hopelijk heeft iemand anders er ook nog wat aan.
  5. Batterij loskoppelen etc heeft allemaal niet geholpen. De oorzaak zit/zat hem in de die airflow meter. Bij de garage laten resetten, maar ik kreeg wel direct de opmerking dat het probleem zou terugkomen indien ik die K&N zou laten zitten. Hun advies was om terug om te bouwen naar de standaard luchtfilter. Na een uurtje op de baan, jawel, het lampje was terug. Omdat ik in de garage toch €20 betaald heb had ik niet direct zin om terug te keren. Dus heb ik in China maar zelf een OBD2 toestelletje gekocht. Dat was slechts €7, incl levering. Nu wachten op de levering en dan zelf terug proberen te resetten. Ik heb inmiddels de K&N terug weggehaald. Als ik het kan resetten en het blijft weg, dan weet ik 100% zeker dat de luchtfilter de oorzaak was. Kan ik het niet zelf resetten, dan moet ik toch nog eens langs de garage. Maar voor €7 kan ik het wel eens proberen. Ik zal wel nog laten weten als het gelukt is.
  6. ok, dankjewel. Ik ga wel eens in de garage langs om te laten resetten.
  7. hmmm, selfdestruct lijkt me geen prettig vooruitzicht Ik heb wel onlangs een K&N luchtfilter geplaatst en het contact heeft eens aangestaan toen de airflow meter niet aangesloten was. Zou het kunnen dat dat toen een alarm heeft gegeven en dat dit blijft aanstaan tot de foutmelding gereset wordt ?
  8. Ik heb een lampje op het dashbord wat blijft branden. In de handleiding kan ik niet direct de betekenis hiervan terugvinden. Weet iemand wat dit wil zeggen ?
  9. Dankjewel. Interessant leesvoer. Hij is besteld. Gevonden voor €92 bij een Nederlandse webshop. Merk is Wiechers
  10. Ik zou op mijn 1.8 facelift een strut brace willen plaatsen. Op ebay.de zijn er verschillende te vinden, maar moet ik op iets speciaals letten ? Zit er verschil in de strutbrace naargelang de motor ? Als ik de advertenties bekijk heb ik de indruk van wel. Pas een strut brace van een 1.9 op een 1.8 ? En hoe heten die dingen in het Nederlands ? Ik kwam volgende benamingen tegen Strutbrace, Domstrebe, Tower bar Deze kost €97 http://www.ebay.de/itm/Wiechers-Stahl-Domstrebe-vorne-oben-fur-BMW-Z3-4-Zylinder-1-8-L-Strebe-Strut-Bar-/130964696142?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3AZ3&hash=item1e7e1aac4e Deze €128 http://www.ebay.de/itm/Sandtler-Domstrebe-BMW-Z3-1-8L-1-9L-/250976209212?pt=DE_Autoteile&hash=item3a6f59093c Er staan er zo veel. Zijn er verdelers in België of Nederland die dit verkopen aan vergelijkbare prijzen ? Of heeft er toevallig iemand een tweedehands liggen voor een 1.8 facelift ?
  11. Nog beter ! Nu is alleen nog de vraag of dit ze ook echt zijn of niet ...
  12. Nog zitten zoeken. Zouden dit dezelfde kunnen zijn als van een E34 518 uit 1990, maar dan ondersteboven gemonteerd ? Zit hier niemand die bij BMW werkt ? Of die de afmetingen hiervan eens kan vergelijken ? Enkel gebaseerd op vorm, het is moeilijk de afmetingen in te schatten aan de hand van foto's op het internet. Deze zijn online te koop voor 30 euro http://www.schmiedmann.com/5_series/E34/Eq...-indicators.htm Maar als afbraak waarschijnlijk nog goedkoper te vinden. Onderdeel nummers Left: 82 19 9 404 275 Right: 82 19 9 404 276
  13. Het handige is dat dit met een zwarte en rode vinyl stickers gedaan is. Kan er zo direct weer af. Zo te zien kan ik dat maar best doen
  14. Ik heb net de achterlichten van mijn zzz aangepast. Zo waren ze Dit is het geworden Wat denken jullie hiervan ? Leuk of niet ? Zelf vindt ik het wel geslaagd, het lijken nu wel de achterlichten van het nieuwste model van de Z4. De ombouw is eigen werk, geen kant en klare kit. Het zijn nog steeds dezelfde originele achterlichten. Hele aanpassing heeft me $30 gekost.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.