Carregatrap
Member-
Items
20 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Persoonlijke Informatie
-
Auto(s):
Porsche 986
Carregatrap's prestaties
1.8 member (1/12)
0
Reputatie
-
Hallo, Mijn vriendin heeft sinds september vorig jaar een Z3 coupé. Daar lagen toen een breedset style 32 in 18" onder, met 225 en 255 banden. In januari heb ik winterbanden gelegd en dit op Breyton 8,5 x 17, terug 225 en 255. Mijn ervaring die 17" rijden beter dan de 18". Origine liggen op een Z3 16", optie is 17". Dat's meer dan genoeg. Bovendien vullen die 17" beter de kas!!!!!! Groeten uit het Brugse
-
Hallo, Heb juist woensdag een nieuw hoogteverstellingsmotortje geplaatst in de bestuurderszetel. Het oude was doorgebrand. De uitbouw heeft me meer tijd gekost, stoel stond op zijn laagst, moeilijk om te werken. De inbouw verliep veel vlotter, éénmaal je dit gedaan hebt is het een fluitje van een cent. Wat ik wel niet heb kunnen doen, is het wegnemen van de speling op de stoel. Ik had een setje nieuwe rubbers, doch ik kreeg de grote torx schroef niet uit de glijders, onmogelijk door de opening boven of voorlangs, niet genoeg speling. Raar.
-
Zoals al eerder gemeld bij mijn kabelboom draadje, was ook de hoogteverstelling van de chauffeurzetel stuk gegaan, tijdens de werkzaamheden aan de kabelboom. De zetel was op zijn laagste stand en zover mogelijk achteruit gezet en bij het opnieuw aan de batterij leggen van de kabels, was er een getik te horen onder de zetel. Bij het starten van de auto verdween dit geluid, doch de zetel was geblokkeerd op de laagste stand. Voor en achter was nog mogelijk. Gister, aan de hand van jullie info en ook die Duitse info, aan de slag gegaan om de zetel eruit te halen. Lijkt moeilijk, maar is in feite makkelijk. :D Moeilijkste lag gelegen in het feit dat de zetel op de laagste stand geblokkeerd was, geen ruimte om te werken. Ik heb er houtblokken ondergeschoven, dat gaf wat meer ruimte om de electriciteit te kunnen ontwarren en ontkoppelen, drie stekkers eruit, is al. Gordel eraf, zat goed vast. Zetel uit de auto gehaald en de zaak even bekeken. Eén, 20 eurocent onder de zetel gevonden. Balpen volledig vastgeklemd in frame (waarschijnlijk oorzaak defect), trekken en duwen om dat eruit te krijgen. 20 pfenning in langse rail, nogal wat moeite gehad om die eruit te krijgen. Een keitje ook, plus gans stuk verharde kauwgum. Twéé, de spindel was helemaal ingedraaid, geen beweging in te krijgen. Motor uitgemeten, spanning opgestoken, niks, andere motor wel OK. Motor losgemaakt, doch kon de motor er niet uitnemen, geen ruimte, was er langs boven ingezet. Dus alustuk (spindel) losgemaakt, wat wringen aan het onderstel en indeed, het frame kwam ietsje naar boven, genoeg om de motor eruit te nemen. Dat wordt dus een andere motor. Drie, zetel manueel via asje naar boven gedraaid, zodat de vriendin weer makkelijk zit :foto: Alles weer ingebouwd, dat ging rap. Conclusie, zetel uitbouwen is doenbaar.
-
:foto: Gister andere ruitewissermotor gestoken. Afbraak uit een E36 compak, 25€ voor motor en wisserarm. Hij wist weer, edoch, de sproeier. Er komt meer water terug gevloeid langs de as dan uit de sproeiers. Is ook niet moeilijk, die straal heeft veel kracht, vliegt recht naar boven, botst tegen bovenkomt en kan moeilijk weg, het is een L verbindingsstukje, met een klein gaatje, ik denk dat slechts 50 % de weg vindt naar de sproeiers, teveel kracht en geen vloeiende overgang. Design fout. Nu, ik ben al blij dat hij weer wist, mijn vriendin werd gevraagd spaarzaam te zijn met sproeien. Afin, kabelboom gerepareerd, wisserarm vervangen.
-
Uberprut. Ik heb zaterdag de kofferdekselbekleding eraf gehaald. Eerste vaststelling, opgedroogde roest ter hoogte van de wissermotor te zien op de plastiekbekleding. Tweede vaststelling doorgezette roestvorming in de onderste rechterhoek van het kofferdeksel zelf! Stroomtoevoer uitgemeten, blijkbaar geen defect bij achterruitverwarming, maar het duurt blijkbaar lang vooraleer er effectief ontwaseming is. Stroomtoevoer ook OK bij wissermotor, alleen geen beweging. De roestvorming doet het ergste vermoeden, doch van buitenaf lijkt niks te zien. Motor gedemonteerd, nog steeds niks te zien. Motor open gedaan, B) kompleet verroest langs binnen, alles vast, waren ook sporen te zien van vroegere poging tot herstelling. Wou ik toch de oorzaak zien te vinden van dit euvel. Bij nader bekijken van de wisserarm, blijkt het plastiek L stukje dat op de holle (inderdaad, de sproeivloeistof loop via de motor door de aandrijfas naar buiten) aandrijfas de verbinding maakt met het rubberdarmpje in de wisser zelf, gebarsten en vol van roestvorming. Conclusie, dit verbindingsstukje, dat gewoon op die as gedrukt zit, barst om één of andere reden, met als gevolg dat telkens als er gesproeid wordt een deel van het water gewoon langs de aandrijfas terug vloeit naar het binnenwerk van de motor en daar op termijn alles laat toeroesten. Blijkbaar loopt dit water ook uit de motor verder naar beneden en veroorzaakt ook op termijn roest op de carrosserie. Dus één onnozel stukje plastiek is hier schuldig aan. Wat een klungelsysteem voor zo'n wagen. Eén raad beste coupé bezitters, kijk toch maar even of dit verbindingsstukje nog intakt is, kan veel ellende voorkomen. Ik ga dus een nieuwe motor installeren, alleen moet ik nog aan dergelijk verbindingsstukje raken, de wisserarm zelf is nog goed. Of zal ik een kompleet nieuwe wisserarm moeten kopen? Wissermotor is E36, Z3 en compact modellen. De wisserarm blijkt niet inwisselbaar, dus? B)
-
Wat dacht je, die heb ik uiteraard allemaal al bekeken. Interessant en verhelderend, heb ik ook gebruikt om de eerste diagnose en herstelling te doen, doch mijn problemen blijven onopgelost. O.a. het vinden van een duidelijk bedradingsschema. De kleuren van de kabelboom staan inderdaad aangegeven in het document van brandover, doch niet wat ze schakelen. Mijn overige vragen over mogelijke andere kabelboom operaties worden hierin ook niet behandeld, voor zover ik me herinner. Nu, morgen doe ik de kofferdekselbekleding eraf en ga pogen één en ander uit te meten.
-
Hoeveel Belgische leden hebben we op het Z3forum?
Carregatrap reageerde op ERWIN's topic in Vragen staat vrij
Een hele hoop franstalige belgen zitten op het forum BMW Z3 Club France. Ik dacht dat ze daar ook een poll hadden verricht naar Belgische forumleden. -
:cooltext: Nieuw probleem, ondanks het feit dat de kabelboom hersteld is, of dat dacht ik althans, blijkt ook de achterruitverwarming nog altijd niet te werken. Moet iets te maken hebben met die drie doorgetrokken kabels, twee bruine en een zwarte. Gezien ik het het ruitewissermotortje hoor, niet dat hij wist, dit zou teveel van het goede zijn, dahct ik dat de draden correct verbonden waren. Dus niet, tenzij er nog iets anders fout kan zijn bij de achterruitverwarming, contact losgekomen, geoxideerd????? Is er iemand die een schema heeft met de kleurcodes van die kabelboom? Kan ik misschien zien welke bedrading naar de achterruitverwarming loopt. Is er mogelijkheid de kabelboom te vervangen in zijn geheel? Of zou je die ergens onder weg kunnen doorknippen en het laatste stuk vervangen door een nieuw stuk kabelboom en nieuwe aansluitngen in het kofferdeksel, wat het gepruts aan het kofferdeksel zou vermijden? Iemand al gedaan? Wat kost zo'n kabelboom? OEM nummer? Veel vragen, weet ik.
-
Sorry, wou de Z3 rijders niet chokeren, toch even de puntjes op de i, mijn Lancia's, er waren er 2, waren Beta HPE's, een identiek concept van shooting break (voor de Z3 coupé dus). Had vroeger ook nog een MGB GT, ook identiek concept. Dus :lachen: En inderdaad voor een redelijke prijs heb je een wagen die er uitspringt op een aantal vlakken. Reden ook warom we hem gekocht hebben. Dit heeft echter niks te maken met de kwaliteit van materiaal en afwerking, die ik middelmatig vind. Nu, in ieder geval heb ik genoeg gevonden op het forum om aan de slag te gaan m.b.t. de zetel verstelling. Ik hou lullie op de hoogte. Blijf ik op mijn honger voor mijn ruitenwisser, motor slaat aan, doch wist niet? Oorzaak? En ik ga proberen me niet meer op te winden B)
-
Nu wordt het nog beter, de hoogteverstelling van de zetel kant chauffeur werkt niet meer, geen kik, alleen voor en achteruit. Wat is dit zeg? Doet me denken aan m ijn Lancia van in de jaren 80, ook altijd prullen. Ja zeg. Wat kan daar nu aan stuk zijn?????
-
Hallo, Verleden week had mijn vriendin gepoogd haar achterruitwisser te gebruiken. Helaas, niks, niente. Dit WE even gekeken, ruitenwisser blijft staan, geen ruitenwisser motor te horen, wel pomp doch helaas de sproeivloeistof loopt aan de basis van de wisser langs de carrosserie, niks te sproeien. Na effen op het net gecheckt te hebben, blijkt een veel voorkomend euvel de kabelboom te zijn, breuk bij de overgang carrosserie naar kofferdeksel. Nou moe, ik leg die kabelboom bloot, na het nodige gepruts en wat zie ik? Eén, twéé, nee drie draden rats door! Twee bruine en een zwarte. Ah en ook nog één, twéé draden waarvan de isolatie weg is. Een een paar draden die al gerepareerd geweest zijn. KWALITEIT ZEG. Kofferdeksel van mijn Jeep is waarschijnlijk al 1000 x maar geopend en geen miserie. Nu, alles gerepareerd, wat een miserie zeg, gepruts, sukkelen, sakkeren, vloeken, trekken, duwen, Terug geprobeerd en ja hoor, ik hoor nu ook de motor van de wisser, alleen vertikt ie het om te wissen. KAN HIERAAN VERHOLPEN ZONDER HET GANSE ZOOTJE TE MOETEN DEMONTEREN LANGS BINNEN? IEMAND EEN SUGGESTIE :foto:
-
In plaats van spacers, die in België niet door de keuring raken, zou je dit kunnen oplossen door een velg (nog steeds 8x17) te nemen met een ET 30 bv. dan gaat die ook meer naar buiten staan. Probleem is dan misschien dat vooraan de band aanloopt? Dankt u.
-
Hadden we het al over wisselturigheid? Nu heeft mevrouw haar oog laten vallen op AEZ Valencia Dark. Gister waren we in Oostende en zag ik per toeval een bandenboer met blijkbaar nogal wat velgen in de etalage. Eerst wou ze bijna niet dat ik stopte, ik zei even in de flesh zien is toch wat anders. Stonden daar potverdorie toch geen pak Dotz en AEZ, o.a. de Mugello's. Doch ei, ook prachtige AEZ, waar haar oog direct op viel. De Mugello's verbleekten als het ware naast die AEZ. Die moesten het worden. Punt, geen discussie Thuis gekomen, vlug even op de site van AEZ, indeed, het waren Valencia Dark. Ook even naar de Alcar car configurator en indeed ze staan beeldig onder een zwarte coupé. Tonen groter dan de Mugello. 8x17, steek 5x120, ET 30 (is dit nog steeds OK voor de 2.8? banden die erop moeten zijn 225/45 Dunlop wintersport) Ik hoop dat we nu een definitieve beslissing hebben (velgen shoppen = kledij shoppen :oops: ). Ah, geen groter plezier dan anderman gelukkig zien.
-
Helaas, het worden de Dotz Mugello velgen. De man wikt, de vrouw beschikt.
-
Mooi, mooi en zelfs met de gepaste winteromgeving. Toon ik deze avond aan mijn vriendin, zij zal ten ander ook het kuiswerk op zich moeten nemen