Ga naar inhoud

judith

Member
  • Items

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    z3
  • Geslacht
    Female
  • Locatie
    Beusichem

Recente bezoekers van dit profiel

725 profielweergaven

judith's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Dank jullie wel voor jullie adviezen. Codes lijken uit de vs te komen. Kan dat? Ik ben bekend met de camel kleur waar HBmw3 over schrijft. Dit is niet mijn kleur. Any way, er zal niets anders op zitten dan mijn portomonee open te trekken om van het probleem af te komen. Ga eens rond kijken & informeren. Ben ik wel van die schroefgaten af want daar moet ik wel van huilen ........
  2. Ik rij al twee jaar rond met een deurbekleding die kapot is en weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit kan laten herstellen. Misschien dat iemand een tip heeft hoe ik dit kan oplossen. Wat is er aan de hand? In het verleden is een reparatie niet goed uitgevoerd (bij de vorige eigenaar). De plastic folie die tussen het portier en de binnenbekleding zit is niet goed bevestigd. Hierdoor is het vocht, dat langs je raam je portier in loopt, bij de binnenbekleding terecht gekomen en is deze aan het bollen, het karton zet uit. Voor het oog zie je dit nog niet eens zozeer maar het zorgde er wel voor dat de noppen die de bekleding aan het portier bevestigden loslieten waardoor de binnenbekleding loszat en rammelde. Toe heb ik aan de garage gevraagd dit op te lossen. Vervolgens hebben deze doodleuk drie schroeven in mijn portiergedraaid. Tot mijn grote schrik, verbazing en &*^%&*$ ( we moeten het hier netjes houden maar je begrijpt was en ben er niet blij mee) Maar wat nu. Monteur zegt de schroefgaten te kunnen repareren zodat je het niet meer ziet. Als dat zo is is het probleem nog niet opgelost omdat de binnenbekleding nog steeds los zit en bolt. Een nieuwe binnendeurbekleding is geen optie. Volgens de monteur heb ik een binnendeur waarvan er maar tien gemaakt zijn ? (met airbag) In ieder geval heb ik een lederen kleur die niet standaard is en waarschijnlijk door de vorige eigenaar speciaal is uitgekozen. De kleurcode of nummers op de binnenbekleding zijn onbekende nummers voor de bmw dealer. De monteur geeft als optie twee nieuwe binnendeuren met bv zwart lederen bekleding. Dit terwijl ik notenhouten dashboard heb en oker/camel kleurige lederen stoelen ( deze kleur zit dus ook in de deurportieren verwerkt) Het lijkt mij een vresselijk lelijk gezicht en vind het in iedergeval geen oplossing maar ja wat dan......Iemand ideeen?
  3. We hebben zelf de plastic achterruit van de z3 vervangen (€ 160,00 ex btw) en willen graag de ervaring doorgeven met wat tips en truc. We hebben er 45 minuten overgedaan met twee personen. Hou de kap een beetje open om de spanning van het raam te houden! - Op het oude raam hebben we wat schilderstape geplakt en hier stepen op gezet - De klemmen van de oude raam verwijderen (bij ons onder in het midden) - Het oude raam verwijderen door een stomp voorwerp tussen de rits te zetten - Het oude raam op de nieuw gelegd een ook weer met schilderstape de strepen overgenomen (lukte niet helemaal, startpunt is belangrijk) - Op de kap de oude lijmresten verwijderen - Het losse ritssluiting op de rits van de kap zetten. Bij ons was het begin van de rits (het verharde gedeelte, en niet het schijn aflopende gedeelte) een beetje geraffeld dus was het erg lastig om de rits hier op de schuiven. Daarom hebben we de ritssluiting achterstevoren bij het uiteinde erop gezet en voorzichtig terug geschoven naar het begin. Om te voorkomen dat de rits er weer van af zou schieten hebben we een speld achter de rits gestoken. ( de plastic strips op de lijmlaag lieten snel los maar dit bleek achteraf geen probleem ) - Een persoon in de auto, één er buiten. - Na een hoop zuchten en steunen bleek dat het vanaf de buitenzijde beter zichtbaar was hoe je de ritssluiting op het nieuwe raam kon schuiven. Daarom het raam door de opening op de ruimte achter de stoelen gelegd. De persoon binnen houd onder het raam de ritssluiting vast. De persoon aan de buitenzijde heeft het bedin (verharde gedeelte) in de rits geschoven. - De persoon binnen heeft voorzichting de rits doorgeschoven naar het begin toe. De persoon buiten begeleid het raam. De steeppunten op de tape gaven aan dat het raam er op de juiste plaats in zat. Wij hebben per abuis de rits erop laten zitten, beter is deze er af te schuiven. - Speld verwijderen en voorzichtig de klemmen in het midden onderaan bij het begin en uiteinde op de rits geplaats. Van buiten naar binnen toe. Wel tegendruk geven vanuit binnen. - Het kleine stukje lijmstip onder in het midden plakken. - Nu moet de stoffen rand nog onder het rubber geschoven worden. Voorzichtig een theelepel (of ander stomp voorwerp) aan de buitenzijde voorzichtig onder het rubber geschoven. Hier de platic bijgeleverde spaltel ondergeschoven. Houd deze plat en een beetje scheef. - De spatel langzaam onder de het rubber door schuiven, de stof gaat ervan zelf onder. Wel hebben we weer van binnenuit tegendruk gegeven. Bang dat ander de rits open zou schieten. Nalopen of alles op zijn plek zit, klaar!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.