Ga naar inhoud

Plakband

Member
  • Items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4

Plakband's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Dus we kunnen voorzichtig stellen dat er ondertussen genoeg know-how is om de bekende dakrammels op te lossen. Zijn daar nota's van die München doorstuurt naar de dealers of moet je echt geluk hebben dat er een mecanicien is die er kennis van heeft van dat specifiek probleem? Nog even dit: vanaf wanneer zijn bij jullie de rammels begonnen? Vanaf begin aankoop? Na enkele weken/maanden of misschien jaren? Of is het begonnen na een rit op een heel slecht wegdek?
  2. Dag iedereen, in het volgende topic zou ik graag wat ervaringen verzamelen omtrent de e89. Aangezien deze wagen nu toch al enkele jaren rondrijdt, ben ik eens benieuwd naar wat verschillende eigenaren nu van hun wagen vinden (de pro's en contra's). Dan krijg je toch een opsomming van verschillende meningen in 1 bundel, en dat is toch wel altijd handig om te raadplegen. Alvast bedankt voor jullie feedback!
  3. Originele viltjes die niet aanwezig zijn? En waar zouden die dan volgens de dealer naartoe zijn gegaan? In ieder geval ben ik wel heel benieuwd naar de verdere oplossingen. Op vele fora keert toch vaak dat rammelen van het dak terug, maar een echte oplossing ben ik nog nergens tegengekomen... En is het werkelijk dan zo erg, dat rammelen? Ik bedoel: is het echt zenuwslopend of valt het nog mee?Het is een cabrio, dat heeft sowieso toch wat meer 'werkgeluiden' dan eentje met vast dak, niet? Ben benieuwd naar de antwoorden :-)
  4. Bij ons vader zat de aansluiting om de 'gaspomp' aan te sluiten achter het benzineklepje. Zag je helemaal niets van. Heel netjes gedaan zo. Nooit last gehad van roest...
  5. Altijd dat neerbuigende gedoe over LPG. Ja, er zullen inderdaad wel heel wat problemen terug te vinden zijn over het gebruik in de wagen, maar net zoals bij alles ga je dat vinden. Kies een deftige installatie bij een erkende installateur met ervaring die effectief al veelvuldige installaties heeft ingebouwd. En laat je goed informeren over de voor- en nadelen van je type motor. Onbekend is onbemind, en de techniek nu staat veel verder dan jaren en jaren geleden. Mijn vader heeft met zijn 318i van 1996 384000(!) probleemloze kilometers gedaan op LPI. Daarna heeft hij een 320i gekocht van 2004, ook op LPI, en ondertussen staat de klok op 165000 km, ook zonder problemen... En ja, verbruik zal iets hoger liggen, maar daar staat tegenover dat je pakken goedkoper rijdt, dus dat pietluttige meerverbruik gaat je nie veel meer kosten.
  6. Ik ben vandaag nog naar een zilverkleurige Z4 gaan kijken. Wel even off topic, maar na een korte inspectie van een kwartiertje had ik al talloze krassen, blutsjes, losse schroefjes onder de bumper, korrelige lak onder de wielkassen enz... ontdekt. Op het eerste zicht een nette bolide, van 2008, maar wat hadden ze daarmee uitgestoken??? Mijn auto's worden altijd met behoorlijke zorg onderhouden en onvermijdelijk komt er al eens een kras of blutsje, maar deze was gewoon compleet onverzorgd. Al mijn wagens - die een stuk ouder al waren - zagen er steeds veel, veel beter uit dan deze wagen van amper 3 jaar! Ik dacht altijd dat als je zo'n soort van auto koopt, dat je dat met liefde behandelt. Misschien ben ik wat fanatiek op het gebied van wagens, maar dat vond ik er toch over. Hopelijk kom ik de volgende dagen/weken betere exemplaren tegen.
  7. Beste GuidoK, Wel, dat is een zeer degelijk antwoord op mijn vraag. dan heb ik twee mogelijkheden: - Zoeken naar een Z4 tussen 2003 - 2007 waarvan de kans bestaat dat het sticky steer eventueel kan opduiken, maar wel kan verholpen worden met een stuurhuis vanaf maart 2007. Aangezien we nu 2011 zijn, kan het niet anders dan dat er nu enkel die vernieuwde versies gemonteerd worden. Dus op die manier kan het effectief opgelost worden... Het blijft wel een wat prijzige klus, maar uiteindelijk kan ik dan wel er zeker van zijn dat daarmee het probleem van de baan is. - Ofwel ga ik op zoek naar een Z4 vanaf 2008, dan ben ik eveneens zeker van een vernieuwd stuurhuis. Bon, dank jullie allemaal voor de nuttige info! Hiermee ben ik al een heel stuk verder geholpen. Het is bijzonder aangenaam om dit soort van hulpmiddelen te raadplegen.
  8. Woehaha, nope! Helemaal niet! Ben wel even het tegenovergestelde type dan hierboven vermeld. Ik heb alleen borsthaar op mijn hoofd staan @ Bridders Tuurlijk zal die Z4 nog andere typische mankementen hebben (vering, ramen etc...), maar goed, dat is allemaal relatief eenvoudig te verhelpen. Maar zo'n stuur dat kuren verkoopt is niet echt bevorderlijk voor de veiligheid, hé!
  9. Hmm, E89? Gaat mijn portefeuille niet zo leuk vinden. Die zijn nog behoorlijk duur, hé. Z4 zal dienen als tweede wagen, die slechts 8000 km per jaar gaat bollen. Dan is hiervoor het nieuwe model te duur - maar wel errug mooi !!! En een M-versie? Dan zal ik me nog een benzinestation erbij moeten laten installeren. Maar goed, als er nu blijkbaar een aangepast stuurhuis te verkrijgen is, dan zal het daar wel mee opgelost zijn, zeker? Dan zal ik mijn z4-idee niet moeten opbergen (ik was al bijna aan het kijken naar een SLK...).
  10. Ha, dat zijn al twee duidelijke reacties! Alvast bedankt hiervoor...
  11. Woehaha, ik vind je differentieelsteun super-goed gevonden!!! Ik ben een enorme fan van improvisatie-techniek-techniek
  12. Hallo iedereen, Mijn naam is Plakband (gelukkig niet mijn echte, ik zou m’n ouders nogal een pandoering verkopen…) en net geregistreerd op het forum. Ik rij ondertussen 3 jaar met een 320d Touring en het is een prachtbolide. Dit is mijn eerste BMW en het zal zeker niet mijn laatste zijn. Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een goede tweedehands Z4, eveneens een tweeliter. Prachtig ontwerp, knipogen naar het verleden… gewoon een sublieme bolide! Maar toen ik op zoek ging naar bekende problemen bij de Z4 , viel me vooral het vaakvoorkomende en dure probleem ‘sticky steering’ op. Dankzij dit forum, maar ook dankzij Duitse en Amerikaanse fora, heb ik hier al zeer veel over gelezen en geleerd. - Probleem dient zich aan bij hoge buitentemperaturen en/of warmgereden motor. - Zeer vervelend en zelfs gevaarlijk. - BMW heeft hier geen terugroepactie voor gevoerd, ondanks het hoge aantal klachten. - Kan enkel verholpen worden door volledige vervanging van het elektrisch aangedreven stuurhuis (en ESP?) - Komt vooral voor bij bij pre-facelift, maar inmiddels kwam ik ook een Z4 tegen van 2006 met soortgelijk probleem. Mijn vraag is nu: Hoe kunnen ze dit probleem permanent verhelpen? Als de dealer een ander stuurhuis steekt, maar dat op dezelfde manier geproduceerd is, dan zal het probleem zich binnen aantal tijd herhalen (zoals ik ook al las bij een andere gebruiker). Is er een nieuw aangepast stuurhuis geproduceerd of niet? Indien ik een Z kan vinden zonder vervanging van het stuurhuis, dan kan ik dit nog laten uitvoeren (ondanks de hoge kost), maar zal het dan ook effectief verholpen zijn??? Alvast dank voor jullie reacties Plakband PS: Indien er bepaalde dingen niet kloppen in mijn overzicht, laat het maar weten, hé...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.