Ga naar inhoud

taaf

Member
  • Items

    38
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

taaf won de laatste dag op 18 december 2011

taaf had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    z3

taaf's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

1

Reputatie

  1. ik heb de steun hersteld met epoxy , ik zoek nu de veerring surclips waar de veer mee vast zit en eventueel de veer ook , waar is dit te verkrijgen? indien herstel niet lukt ga ik daar een bestellen greetz
  2. heeft er nog iemand een buitenspiegel liggen linker kant bestuurder voor een z3 bouwjaar 96? ik heb het voetje willen herstellen maar deze zat muurvast en is aan de support afgebroken . inidien iemand enkel de steun (metaalwerk ) heeft is ook al goed met het voetje Greetz taaf
  3. kreeg je de bout niet los met boloneuze? ik moet deze ook vervangen de keerring van de krukaspolie. deze pist serieus olie op hoeveel newtonmeter heb je deze aangetrokken? de bout van de krukaspoelie is dus normale schroefdraad dus los te draaien linksom ( gewone schroefdraad)? Greetz taaf ps kan je nog een foto plaatsen van de gemaakte sleutel ( foto gewoon van de sleutel dus niet in gemonteerde toestand)
  4. weet er soms iemand vooraan de motor centrale bout krukaspoelie welke schroefdraad dit is (rechtse of linkse schroefdraad?) heeft iemand van jullie deze al gedemonteerd ? ik moet de oliekeerring vervangen . naar het schijnt zijn deze moeilijk los te krijgen (centrale bout poelie) en welk is het juiste aantrek koppel? Greetz taaf ps /zo blijven we bezig :-( eerst koppakking vervangen olielek, dan waterverlies hersteld expantievatje , en nu pist olie er uit olie keerring krukas vooraan!
  5. intussen expantievatje gedemonteerd , deze zit wel serieus vast ik heb er deze met hulp van koevoetje kunnen uittrekken. nu nog stukken bestellen.(2 o ringen) Greetz taaf
  6. voor de ketting kan je gewoon in omgekeerde richting terug alles monteren , je kan de geleider ketting iets omhoog trekken en dan ontspan je de ketting de bout hiervan moet je wel lossen zoals je gezegd hebt. na het demonteren had ik een stroef gaspedaal dit was te wijten aan de gasklep die beetje vastzat ik heb deze ook gereinigd en met licht schuurpapier opgekuist en de stelschroef gasklep klein beetje verder ingedraaid en stroefheid is ok nu. plaats wel klein beetje vloeibaar pakkingsmiddel tussen de 2 dichtingen waar het olieverlies was ( waar de 2 pakkingen bijeen komen) ook bovenop waar de pakkingen bijeen komen klein beetje.
  7. thanks voor de howto ronlittle, ik had zo al iets verwacht dat het een dichting of zoiets zou geweest zijn. Greetz taaf
  8. waterlek aan expantievat radiator bmw z3 (96) 1800 het expantievat is dit apart te verkrijgen? ik zit daar met antigel lek iemand ervaring hiermee ? i onderaan het expantievat aan de rand dit zal wel een dichting zijn denk ik Greetz taaf
  9. het inlaat spruitstuk bovenste gedeelte is gemakkelijk te demonteren, het spruitstuk waar de injectors inzitten hoef je niet te demonteren enkel de bouten lostrekken en inlaatspruitstuk achteruit trekken wel moet je de benzine leidingen lossen deze zitten op injectorrail voor het vliegwiel te blokkeren dit kan je eventueel doen met een boor (als je set boren hebt) dit lukt ook , voor het bovenste gedeelte nokkenas zet je 4de cilinder op tuimelen dan staat nokkenas vooraan gecentreerd dit kan je aan de hand van een streepje zien op nokkenas tandwiel , wel is het gemakkelijk als je alles gefixeerd hebt en en demonteerd het nokkenaswiel van de ketting je een merkteken plaatst op de ketting en op de tand van het nokkenas tandwieltand , dit is gemakkelijk als je deze achteraf terug monteerd. wel als alles terug geplaatst is krukas 2 omwentelingen ronddraaien en timing nog eens controleren, als je kop terug monteerd draai je best krukas een beetje terug zo de kleppen de zuigers niet raken bij montage ik heb momenteel waterverlies radiator aan het expantievatje , ik denk dat dit ook gekend probleem is ( zo blijven we bezig he') greetz taaf ps wat betreft nokkenasblokkering dit zit vooraan aan de nokkenas en is een vierkante nok ik heb 2 hoek ijzers op maat gezaagd links en rechts gaatje geboord in deze 2 dat je deze kan bevestigen waar het kleppendeksel vast komt te zittenje plaatst deze 2 dan met 2 boutjes en dan plat ijzer boven op de nok geplaatst te samen met het l ijzer links en rechts dit bevestigt met vize grip tangen terug gedemonteerd ( juist de boutjes demonteren , vize gripp tangen laten zitten ) en deze aan elkaar gelast . je kan dit ook zo doe met winkelhaak kijken of de vierkant nok haaks op bovenkant motor (dus waar je kleppendeksel op zet)
  10. beste jack, wat betreft je olieverlies dichting die onder je cilinderkop zit heb je de dichtingen nodig die ik opgegeven had , alsook de dichting , uitlaat , dichting inlaat collector, de rest heb ik kunnen recupereren, vooral de ijzeren dichtingen inlaatspruitstuk. ook heb je nodig dichting thermostaat. culas bouten vervangen (dit zijn rekbouten) ook natuurlijk koppakking voor het demonteren culas heb je nodig as voor vliegwiel te blokkeren, en speciaal gereedschap voor nokkenas te blokkeren ( dit om juiste timing te hebben) deze heb ik zelf gemaakt culas heb ik niet moeten vlakken ik heb deze gecontroleerd met speciaal gereedschap op vlakheid , alsook heb ik de kleppen gecontroleerd of ze perfect afsluiten (dit was ook ok motor heeft 95000 km) onderste distrubutie deksel hoef je niet te demonteren en kel het bovenste. indien je nog iets moet weten laat maar iets weten, greetz taaf
  11. intussen cilinderkop gemonteerd en dichting 16,17,26 vervangen , een ganse klus (olieverlies),is naar het schijnt ziekte van deze motoren zie link http://de.bmwfans.in...ne/timing_case/ greetz taaf
  12. thanks voor de info sledgehammer Greetz taaf
  13. ik heb net cilinderkop gedemonteerd , klopt het dat voor een z3 bouwjaar 96 1800 cc deze de volgende zijn aantrekken 30 newtonm, 90 graden bij trekken en 2de x aantrekken 90 Gr? indien je bij deze wagen als het nodig mocht zijn de rolantie wat moet bij regelen is dit enkel mogelijk met de computer? of is dit alles electronisch geregeld en kan je hier weinig aandoen? Greetz ps , ik heb eens zitten kijken tis online maar vind dit nergens terug technische gegevens zoals aantrekken cilinderkopbouten enz... ook heb ik de aantrekkoppels nodig voor het aantrekken als je de nokkenas terug monteerd van de palliers van de nokkenas ?
  14. taaf

    Velgen Z 3 Bwj 96

    ik denk dat de bandenmaat niet goed zal zijn moet dit normaal gezien 225/50/16
  15. taaf

    Velgen Z 3 Bwj 96

    Vraagje, ik kan velgen kopen van een vriend originele bmw velgen velg 7j 16 h2 is 47 bandenmaat 205/55/16 91v in de velg staat bmw nummer 1 094 505 deze zouden op een e 36 gestaan hebben zou dit een probleem geven onder z3 bouwjaar 96 1 st serie? Greetz
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.