Ga naar inhoud

NaZGuLL

Member
  • Items

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Utrecht - Amersfoort

Recente bezoekers van dit profiel

936 profielweergaven

NaZGuLL's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Ik kende dit filmpje nog niet. Het had bij mij het effect dat ik gelijk mijn bolide in sprong om een stuk te blazen :-)
  2. Zonder compressor heeft al nauwelijks waarde, dus als je er een compressor voor nodig hebt, nog minder
  3. NaZGuLL

    Motorolie ZZZZ

    Olietemperaturen van 400 graden (Celsius), dat komt in mijn Z4 nooit voor en daar zullen deze oliën ook nooit voor zijn ontwikkeld. Dus voor mij is dat toch een bogus test, totaal irrelevant en niets zeggend over de kwaliteit van deze oliën in het normale werkgebied. De slechtste volgens deze russische test kan dan dus weleens de beste blijken te zijn.
  4. The age of chivalry isn't dead... Wie zei dat ook alweer Pim?
  5. De juiste combinatie heb ik, nog niet goed kunnen beluisteren. Om kort te gaan ik wil onaangename verrassingen zoveel mogelijk voorkomen. Door iemand te spreken die zelf deze combinatie heeft en beter nog om deze van dichtbij te kunnen beluisteren kun je een beter oordeel vormen dan bij 1000 Youtube filmpjes.
  6. Filmpje had ik al gezien, maar dat zegt zo weinig.
  7. En hoe bevalt het, snelweg (130 km/h), rustig rijden, bij fel accelereren en bij op- en afschakelen? Zeg Mauritsm is er misschien een kleine demo mogelijk?
  8. Ik had de geluidsgenerator al aangepast, maar dat is enkel voor de geluidsbeleving binnenin. Ook niet onaardig natuurlijk.
  9. Van Eisenmann bestaat ook een race-uitvoering voor mijn Z4 3.0Si (niet TUV goedgekeurd ;)) Heeft iemand daar ervaring mee?
  10. Ik ben er mee bezig, maar tot nu toe geen succes. De Leds die in de standaard houder passen (fitting BA9S) zijn zeer kwetsbaar. Er inzetten lukt wel, maar indien ze moeten worden verwijderd dan blijkt de constructie zo gammel te zijn dat deze in stukken en brokken uit elkaar valt. Tevens is het resultaat niet je van het, gisteren nog iets geprobeeerd. Led lijkt op het oog gewoon wit maar ingebouwd toont deze een blauw schijnsel. Dat is niet wat ik zoek. Ik zit er nu nog aan te denken om de houder te verbouwen zodat ik led's kan gebruiken met meer vermogen of dan toch maar halogeenlampjes met meer vermogen (12volt 23Watt). Dat laatste heeft dan weer als nadeel dat je waarschijnlijk een zekering opblaast (standaard lampjes zijn slechts 10Watt) en dat gelig licht, gelig licht blijft ;)
  11. Als ik het goed begrijp zit er qua buitendiameter praktisch geen verschil tussen: 225/35/18 225/40/17 225/30/19 De bandendiameter neemt voor toe met 2,25 cm tot 65,97cm, achter met 2,55 cm tot 66,12 cm. Dit alles volgens een één of ander bandencalculatortje op het web. Ik dacht misschien wat extra comfort te krijgen en een wat mooiere vulling van de banden in de carrosserie. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het aan gaat lopen en om maar een gok te nemen... hmm beetje prijzig. Rob
  12. Op mijn Z4 3.0 Si heb ik op het ogenblik RFT banden zitten, strak sturend en praktisch als je gewoon wilt doorrijden met een leeglopende band. Ik zit er echter aan te denken om voor het comfort normale banden op de velgen te laten plaatsen. Op het ogenblik zit het volgende erop: Velgen rondom 18" (voor 8j x 18 - achter 8.5j x 18) type Dubbelspaaks styling 135M - code 787 Voorbanden 225/40/R18 RFT Achterbanden 255/35/R18 RFT Ik zou willen weten of het volgende past: Voorbanden 225/45/R18 Achterbanden 255/40/R18 Let wel de diameter is groter, zelfs groter dan van 19" velgen met 225/35/R19 voor en 255/30/R19 achter - het voorbeeld is eigenlijk niet nodig, de techneuten begrijpen het wel. Rob
  13. Met die Mini Cooper S was inderdaad wel iets meer aan de hand, achteraf bleek één van de zuiger/cilinders rot en daardoor de verbranding niet goed verliep. Lekte onverbrande brandstof de uitlaat in. Misschien moet ik één van mijn zes cilinders daaraan opofferen Hoe dan ook wil een einddemper waarvoor ik niet eerst toestemming bij de gemeente moet vragen als ik vroeg op pad ga. Het moet dus geen blèr bak worden. Ik had al iets gevonden op de volgende site http://www.xtreme-tuning.nl/news.read.cfm?articleid=124 Ze spreken over resonated en non-resonated. De laatste zou dan meer moeten ploffen en pruttelen hahaha. Heeft iemand ervaring met dit merk of kan iemand objectief een advies geven? Ben overigens wel gecharmeerd van hoe het orgineel onder de auto zit. De pijpjes komen mooi getrapt vanonder de achterbumper.
  14. Ik had bij mijn vorige auto, een Mini Cooper S, bij opschakelen vanuit de lagere versnellingen altijd een prachtige plof vanuit de uitlaat. Ik zou dit bij mijn Z4 3.0Si ook graag willen. Weet iemand of dit met bepaalde einddempers te verwezenlijken is? En zoja welke? Eventueel andere zinnige tips zijn ook welkom.
  15. Ik weet enkel niet of dit meer licht gaat opleveren dan het standaard halogeen lampje (12v 10W). Is ook beduidend langer, weet niet of daar de ruimte voor is. Ik ga het in iedergeval proberen, bedankt voor de tip!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.