Ga naar inhoud

martl20

Member
  • Items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Amstelveen

Contact Informatie

Recente bezoekers van dit profiel

610 profielweergaven

martl20's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in, het is inmiddels alweer een tijdje geleden vandaar dat ik het niet helemaal scherp meer had en dat had ik inderdaad op de door jouw beschreven manier opgelost. excuses voor de verwarring. Ik had eerst het misthoorn probleem opgelost en toen bleef de sticky steering over en dat uiteindelijk opgelost met gaatje boren, olie spuiten en nippeltje plaatsen.
  2. Het is inmiddels alweer een tijdje geleden en heb mijn Z4 ook al weer een paar jaar geleden verkocht en kwam deze post van mij met een zoekactie weer tegen en zie dat ik hier eigenlijk nooit meer op gereageerd heb. Ik kan melden dat de oplossing die hierboven beschreven is door mij ook is uitgevoerd en ik heb er vervolgens geen last meer van gehad. Je moet natuurlijk ff ballen hebben om dat gat erin te boren, maar kan je vertellen dat het niks voorsteld (op eigen risico natuurlijk). Olie erin spuiten, nippeltje erop en klaar. Bij mij is het 2 jaar goed gegaan en heb de auto toen verkocht. Het verschil is duidelijk merkbaar geweest. Ooit op een Engels forum een vergelijking gelezen die direct tot de verbeelding sprak en heel herkenbaar is bij dit sticky steering probleem. Je staat op een warme dag met je dikke Z4 volt trots uit te parkeren en bij het draaien van je stuur klinkt het alsof er een zeeleeuw verkracht wordt.
  3. Ik heb ook last van sticky steering met mijn Z4 2.5i uit 2003 en heb al behoorlijk wat uren besteed aan het vaststellen van het probleem. Er valt goed mee om te gaan door de auto in de schaduw te parkeren, airco aanzetten, en dat soort grappen maar wil dit wel een keer oplossen. Op deze link heeft een monteur uit de USA zijn probleem opgelost http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1896932 door een gaatje te boren in het deel waar de olie in moet en dit zo te maken dat het nogmaals gedaan kan worden. Ik zeg niet dat dit de oplossing is, maar denk dat het voor mijn Z4 zou kunnen werken.
  4. Ten eerste bedankt voor de reactie's. Goed nieuws, het euvel is opgelost. naast het verhoogt toerental bij het intrappen vd rem had ik ook een foutmelding op de luchtmassa meter P0102(Mass or Volume Air Flow'A' Circuit Low). Ik kon mij bijna niet voorstellen dat de luchtmassa meter dit zou veroorzaken en de motor liep ook goed en de prijs van een nieuwe was ook behoorlijk voor iets wat toch goed lijkt te werken. Bij ersatzteile-info heb ik een luftmassenmesser besteld voor een betere prijs en problemen zijn ook nog eens opgelost. Dus remmen + gasgeven is weer mogelijk en toerental blijft hetzelfde bij het intrappen vd rem.
  5. Ruim een jaar later een update, misschien heeft iemand nog een suggestie! De z4 heeft nog steeds het euvel dat stationair hoger gaat lopen wanneer het rem pedaal ingetrapt wordt. in eerste instantie zou het een lek kunnen zijn, maar na het loshalen en afdoppen van de vacuum slang op de rembekrachtiger was dit nog steeds het geval. Toen ging de focus naar de rembekrachtiger, meer zit er niet tussen dacht ik, maar na het vervangen van de rembekrachtiger was het er nog! Ik ben er nu achter dat bij het activeren van de rempedaal schakelaar het toerental van 700 stijgt naar 1100(dit is dus zonder de rem in te trappen). Ik zit nu o.a. te denken aan een bug in de ecu en overweeg een software update. met uitlezen staat er dat er in 2006 de laatste update is uitgevoerd op mijn auto. Ik kan alleen nergens terugvinden welke bugfixes zijn gedaan in nieuwere software, waarschijnlijk wordt dit ook niet vrij gegeven.
  6. haha, dan heeft ie 't wel heel subtiel gebracht
  7. Ik verwacht van wel, maar hoe kom je daar achter! Hij rijdt goed en heeft veel vermogen, maar waarschijnlijk kan het vanos systeem in goede staat meer power leveren. Ik ben wel van plan om dit een keer aan te pakken. Op het z4forum.com staat een DIY uitleg en als je er dan voor zorgt dat je de een ander type seals plaatst ben je van de lekkende seals af. Probleem met het vanos systeem is dat de bmw seals slijten of oplossen en dat de olie er dan uitloopt waardoor het effect minder wordt.
  8. motor 2.5i zo goed als orgineel
  9. Het euvel lijkt toch wel echt in de rembekrachtiger te zitten, ik ga 'm bestellen en vervangen en laat dan weten of dat idd de oplossing is geweest.
  10. Thanks, duidelijk dat het in ieder geval niet zo hoort. Na wat verder gezocht te hebben lijkt het ook wel echt dat er ergens een lek in het systeem zit zoals ik hierboven gepost heb. Ik zal vrijdag proberen te achterhalen wat het is en dan post ik 't.
  11. 2ehands auto's zijn vrijwel nooit 100% in orde, de vraag is alleen wat is er niet goed en hoe erg is het. Het betreft een auto van een particulier voor een goeie prijs. Hoe meer duidelijkheid over de mogelijkheden van reparatie en de kosten van reparatie hoe makkelijker ik de verkoper kan overtuigen dat hij naar beneden moet in prijs. Ik kan wel zeggen zorg maar dat het werkt, maar misschien loop ik dan wel een koopje mis en kan ik weer op zoek naar iets anders. Als het echt een wrak is dan houdt 't natuurlijk op. Zoals je leest heb ik al onderzoek gedaan en betreft dit probleem waarschijnlijk een lek slangetje van de motor naar de rembekrachtiger of een pakking van de rembekrachtiger, ik zal het bij de volgende afspraak nog even beter onderzoeken, misschien is het wel 200rpm verschil. Ik neem aan dat je de remcylinder slang zo los trekt van de motor. Als je de slang dicht maakt zou de motor geen valse lucht uit de rembekrachtiger mogen trekken bij het intrappen van het pedaal.
  12. Hoi David, Ja dat klopt. Het is een serieus probleem, maar omdat het een zeer bekend probleem is en vrijwel elke Z4 die ik kan betalen die tussen 2003-2006 gemaakt is dit probleem heeft en je dit voor niet teveel geld maar wel wat inspanning goed kan oplossen, vind ik het geen probleem. Op onderstaande pagina's staat beter beschreven wat ik bedoel. http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=17204 en zelfs een wikipedia, onder performance wordt het euvel uitgelegd. http://en.wikipedia.org/wiki/VANOS
  13. Hoi, ik ben net nieuw op het forum en verwacht dat ik deze week eigenaar wordt van een bmw Z4 2.5i uit 2003. Dit hangt o.a. nog af van een APK en een eigenaardigheid waar ik het antwoord nog niet op weet. De auto heeft rond de 80.000 kilometer gelopen en rijdt voor mijn gevoel fantastisch, geen sticky steering kunnen ontdekken en zowel in lage als hoge toeren voelde het goed wat betreft vermogen. Ik vermoed dat het vanos systeem wel defect zal zijn maar ondervond hier geen last van. Op het moment dat ik de proefrit maakte was ik van dit vanos bmw probleem ook nog niet op de hoogte(het schrikt mij trouwens ook niet af!). Wat mij wel opviel was dat de auto keurig stationair draait, ik gok zo rond de 700-800RPM en bij het indrukken van het rempedaal dit naar rond de 1200RPM verhoogt. De verklaring van de verkoper was dat dit te maken heeft met de systemen die in de auto zitten zoals rembekrachtiging enz, ik vond het op het moment een aannemelijk verhaal maar na een google opdracht toch geen goede verklaring. Ik kan er weinig over vinden dat Z4 rijders dit opgemerkt hebben wat m.i. duidt op niet standaard Z4 eigenschap. Daarnaast vond ik deze link waar soortgelijk probleem. http://answers.yahoo.com/question/index?qi...26193211AA81USM Ik vroeg mij af of iemand dit verhoogt stationairlopen met de rem ingetrapt bekend klinkt en misschien wel zelf heeft ondervonden en wat er in dat geval aan de hand was of wat het zou kunnen zijn?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.