Ga naar inhoud

barteke

Member
  • Items

    152
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    z3 coupe en fiat panda 100hp (voor in de winter en shopping)
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Leuven, Belgie
  • Interesse(s)
    Auto's en techniek in het algemeen.

Contact Informatie

  • Website URL 1
  • Skype
    bart.keustermans
  • Yahoo
    bart_eke@yahoo.com

Recente bezoekers van dit profiel

859 profielweergaven

barteke's prestaties

2.0 member

2.0 member (3/12)

1

Reputatie

  1. Hallo, ik heb mijn styling 42 velgen uit elkaar gehaald en de velgranden laten poederlakken in cromé look. Ik ben er heel erg tevreden over. Ik zal eens kijken of ik nog boutjes heb liggen. Grz
  2. M7 twaalfkant boutjes .... 21Nm Vooral belangrijk van goed te kruisen bij het aanhalen en goed controleren dat het hart van de velg goed gecentreerd zit in de velg. Best in 2 keer aanhalen. Opgepast niet te hard aantrekken! Alu schroefdraad is heel erg fragiel. Nog een tip: controleer met juiste draadtap de schroefdraad en blaas de gaatjes goed uit! Voorkomt heel wat narigheid. A ja. Boutjes zijn inox.... Pas maar heel erg op met je loctite en alu velgen! Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb!
  3. Alleen de fusee's en motorsteunen besteld daar. Idd veel transportkosten en invoerkosten maar totaalprijs is nog altijd dik OK @ivo ... Al nieuws over de adapterplaat? M'n disa valve en inlaat liggen klaar voor montage.
  4. @guidok .... Die fusee armen staan in promo bij bimmerworld. De volledige kit ook trouwens. De fusee's zijn besteld samen met ander leuks. @ivo ... Da's het overwegen waard.
  5. Knap opzoekingswerk. Schijven zijn dan dia 325mm Std z3 2.8 is maar 286 mm en z3 3.0 nog altijd maar 300 mm (deze heb ik en zijn wel al een hele verbetering tov de schandalig kleine remmen origineel)
  6. Nr 2 de remankerplaat is verschillend.remklauw is echter identiek. :-)
  7. Hmmmm.... Net iets meer als de schijven. Als je de remzadels occasie vind is het de moeite waard anders misschien beter idee om om te vormen naar remmen van e46 330i. Ik denk dat je dat net iets makkelijke kan vinden 2de hands. En ze zijn toch weer een stuk groter.
  8. Hmmmm.... Membraan van de carterventilatie... Ik heb laatst bij een 528i van '98 dat membraan uiteengehaald omdat ik gelezen had dat dat de rede was dat sommige bmw's heel veel olie verbruiken. Alles uiteen gehaald maar alles nog in prima staat maar wel 1 liter olie per 1000 km. Bleek uiteindelijk nog een alu motorblok te zijn met nikasil (ofzoiets) bewerkte cylinderwanden. Dus ik geloof niet zo in dat van die membranen, en al zeker niet omdat je perfect kan controleren (als alles gedemonteerd is) of het membraan al dan niet stuk is. Als je er toch aan moest denken de remmen verder aan te passen. Het is nu het moment, op de site van bimmerworld staat de complete kit om de voorremmen van de z3 m (nieuw) te monteren voor een prikje. Ik heb alvast de voorste wielnaven, iets hardere motorsteunen en versnellingsbaksteunen besteld. Greetzzz
  9. Ja idd. ik weet het. Maar als alles uit elkaar is gaat het wel wat vlotter hoor. Ik heb nu de remmen vooraan van de 3.0 ... echt wel beter (vooral uithouding), stahlflex hier in belgie is niet mogelijk met onze keuring. Wel ga ik alle remleidingen voor de zomer vervangen. De koppelingsleiding ga ik wel in stahlflex monteren samen met het vervangen van het lager van de kardan en het weglaten van de valve op de koppeling (vertrager) Een deze dagen maar eens een lijstje maken van wat ik al gedaan heb en nog wil doen.
  10. Hey Ivo, als je me dat kan doormailen. Dat zou prachtig zijn. De inlaatcollector heb ik al. De disa is nog onderweg. Seals 2, 4 en 6 ga ik ook bestellen. Verder ga ik gewoon de aanzuigbuis (niet collector1 dus) tussen gasklep en luchtmassameter vervangen. Hier zit blijkbaar ook een verschil tussen 3.0 en 2.8 alhoewel die van de 2.8 past (die van 3.0 heeft andere vorm voor betere flow... Dit volgens een Amerikaanse site hè) soit ik denk dat deze buis gezien de ouderdom wel aan vervanging toe is. Bij mijn vroegere 328i was deze onderaan ook gescheurd. (Zoals allemaal na enkele jaartjes) Ik hou je op de hoogte. Ps: ik zie dat je je remmen ook wil upgraden. Is dit ook al gebeurd?
  11. De Disa valve is op de post. Nu nog nieuwe dichtingen, en aanzuigbuis bestellen. @ivo ... kan je die adapterplaat opmeten en fotograferen? dan kan ik deze zelf frezen. Mijn vrouw gaat niet lachen als ik voor zo'n stom plaatje 60€ ga geven ;-)
  12. Hey Ivo, bedankt voor de tip. Weet je ook ergens die adapter plaat te vinden? Die van Turner motorsport (Tms) heeft idd. geen groef voor een O-ring. (Bedenk nu juist dat ik die wel makkelijk zelf kan uitdraaien) Vind je het niet een beetje riskant om die collector bij mij van je auto te halen? Stel dat je ergens een beetje tegenslag mee hebt? Ik rijd de laatste tijd toch bijna niet met m'n Z. Misschien best dat ik eerst rustig mijn auto doe en dan jou kom helpen. Ps: heb je die vanosseals nu al vervangen?
  13. Hmmmm ..... Die inlaat collector ligt hier ook al een tijdje klaar. Wie is die Poolse meneer dan? Interesseert me wel. Ik heb nog juist de disa valve en die adapter nodig. (Vooral de tijd vinden is tegenwoordig het grote probleem!)
  14. Bedankt voor de info. Ik ga me er een van de volgende dagen eens mee bezighouden. Bij mij zit het in het midden dus zal ik maar een nieuwe rubber bestellen. thx
  15. je bent een gast naar mijn hart!!!! ik heb ook een lancia beta gehad (wel 2000 ie coupe) wat een plezier was dat!!! Wel héél slechte zekeringkast en roesten terwijl je ernaar keek. Trouwens ik heb altijd italiaans gereden zonder veel zorgen (als je ze een beetje onderhoud zoals het moet komt er heus niks aan!) Ik ken mensen die met BMW's inderdaad meer problemen hebben gehad. Z3 coupe heeft heus wel enkele zwakheden maar ik neem ze er met liefde bij! Ps: ik wou je echt niet aanvallen hoor ik wou gewoon iets héél duidelijk maken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.