Ga naar inhoud

VlaamsZ4ke

Member
  • Items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 2.5i
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Staden

Recente bezoekers van dit profiel

344 profielweergaven

VlaamsZ4ke's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Ik denk het niet.. Is inderdaad het mooiste met deze Eibach pro veren en voor de prijs moet je het ook niet laten, maar... gisteren toch maar een setje nieuwe standaard veren gekozen, ik wil geen jaarlijks geleuter daar bij die mannekes van de keuring. Als je daar iemand voor handen hebt met een slechte dag kan je het helemaal schudden, loopt nog niet over als je een standaard wagen aanbied, een lampje teveel naar links of naar rechts en je mag eens terugkeren. Ik denk dat het zelfs al moeilijk zal worden met die 19 duimerkes, deze afmetingen banden / velgen staan niet op mijn homologatierapport. Ik steek die veerkes er eerstdaags onder en probeer dan enkele foto's op te laden. Alvast bedankt aan eenieder die reageerde op mijn vraag!!
  2. Beste Z4 ervaringsdeskundigen op dit forum.. Vandaag nieuwe velgen / banden geplaatst op mijn Z4 2.5i bouwjaar 2003, sinds maart 2011 in mijn bezit.. Geplaatste Velgen: 8,5 x 19" zowel voor als achter met Uniroyal banden 225/35/19, braafjes geweest dus en niet gegaan voor de breedset... wil geen problemen met aanlopen of keuringsperikelen.. ( foto's volgen) Na plaatsen zag de ene zijde van de wagen er beter uit dan de andere zijde .. je kunt al raden: gebroken achterveren, waarvan veren aan de passagierszijde nog keurig netjes 'gebroken' op hun plaats zitten, aan de bestuurderszijde kon ik het onderste stukje veer zo uit de kom nemen. Die zijde ziet er fantastisch uit... 2 vingers speling tussen de band en de carrosserie. Dus.. veren moeten asap worden vervangen ... maar... welke veerset kies ik nu het best zonder veel rijcomfort te moeten inboeten (net het verschil gevoeld tussen het setje bridgestone RFT 225/50/16 en Uniroyal 225/35/19... nog nooit voelde dit stuur zo goed en nauwkeurig aan als nu.. RFT = alvast nooit meer op mijn Z4... en de wagen veert toch nog even comfortabel af op het eerste gevoel.. testrit was te kort om daarover te oordelen, en gevoel wetende dat je met gebroken veren aan het rijden bent??..??..) Alhoewel de wegligging van mijn Z4 nog steeds niet kan zijn wat het moet zijn met 2 gebroken veren... dus.. het beste stuurgedrag moet eigenlijk nog komen... ben echt benieuwd... Mijn vraag: welke veerset koop ik het best zonder extreem te verlagen of veel rijcomfort te moeten inboeten??? en zeker geen gekibbel op de jaarlijkse keuring hier in ons belgienland!! en wil nog iedere vluchtheuvel nemen zonder mijn billen te moeten dichtknijpen om niet te haperen... Op voorhand bedankt voor de wijze raad... Patrick
  3. Nog eentje om op het lijstje te plaatsen VLAAMSZ4KE - Staden - BMW Z4 2.5 bouwjaar 2003
  4. VlaamsZ4ke

    Alarm

    Mijn Z4 is een Belgische wagen, bouwjaar 2003. (foto's volgen nog..) Op mijn manual staat geen enkele vermelding hoe het alarm uit te schakelen met gesloten deuren. Alle mogelijke combinaties met de afstandsbediening geprobeerd, bij het vergrendelen van de deuren steeds activatie van het alarm.. Enkel de deur met de sleutel sluiten activeert het alarm niet. (staat zelfs niet vermeld in mijn manual) Misschien heeft dit inderdaad iets te maken met de verzekering?
  5. VlaamsZ4ke

    Alarm

    Beste, Gisteren uitgebreid getest; Deuren sluiten met afstandsbediening activeert het alarm, altijd.. Deuren sluiten met het slot op de deur: deuren sluiten af zonder het alarm te activeren. Wat verschillende combinaties uitgetest met 2 x duwen op afstandsbediening, of lang duwen, of.. maar op geen enkele wijze kun je de deuren sluiten met de afstandsbediening zonder dat je tegelijkertijd het alarm activeert. Bedankt voor de info!
  6. VlaamsZ4ke

    Alarm

    Ok, bedankt voor de tip, probeer ik morgen ook eens uit! Staat dit eigenlijk omschreven in de handleiding of zie ik dit over het hoofd door mijn enthousiasme of door onwetendheid????? Ik vind het alvast niet zo duidelijk omschreven terug.... Bedankt! Patrick
  7. VlaamsZ4ke

    Alarm

    I will try tomorrow.. Thanks!
  8. VlaamsZ4ke

    Alarm

    Ze rijden er inderdaad niet mee weg maar met ongesloten portieren ligt je bagage ook wel voor iedereen te grabbel.. of zie ik iets over het hoofd??? grtz Patrick
  9. VlaamsZ4ke

    Alarm

    Beste Z4 kenners, Ik ben nieuw op dit forum, zojuist trotse eigenaar geworden van een Z4 2.5i bouwjaar 10/2003 met 82.000 km, in zeer goede onderhouden staat... Foto's volgen bij iets mooier weer.. in eerstkomende dagen dus als we ons sabientje (weervrouw van de vrt ) mogen geloven... Direct een groot probleem: binnen enkele weken vertrek ik met mijn ZZZZ richting Schotland, een reisje van 2800 km, deed ik reeds 3 x met mijn motorfiets zaliger, nu aan het plannen en organiseren met mijn nieuwe TOY... moet nog leuker zijn.. met andere woorden: ze mogen nu gieten met 50 liter per vierkante meter per etmaal... (hoop ik toch dat dit dakje volledig dicht is) Mijn eerste probleem: In het verleden reeds enkele malen ferry's moeten nemen en steeds weer: alarmsystemen in wagens die in actie schieten bij de eerste golf... Nu mijn vraag: Hoe schakel je het alarm uit met gesloten deuren?? Vind dit niet onmiddelijk terug in mijn manual en ook niet op dit forum... dus.... HELP
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.