Ga naar inhoud

Ralph Bertram

Member
  • Items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3.01 van 2001
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Veldhoven

Ralph Bertram's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Ik heb wat typische Z3 klusjes die ik nu eens door een dealer wil laten opknappen; deuren goed hangen die lastig open gaan, rechter raam dat elektrisch zwaar open gaat, elektrische kap die eerste 30cm met handje geholpen moet worden, handremkabel strak zetten, etc.. Voor mijn BMW dealer in Veldhoven waar ik tot nu toe alles volgens de boekjes liet doen, is de Z3 een exoot en toen die laatst € 350 moest hebben omdat de achterremschijven teveel roest hadden en de nagelnieuwe remblokken wilde weggooien, ben ik daar na 12 jr weggegaan. Wie weet een dealer in de buurt van Eindhoven met specifieke kennis van en liefde voor deZ3? Mag klein zijn, als die maar ook APK kan verzorgen. Ik zag v Vuuren in Reeuwijk, maar dat is wel weer erg onhandig ver als er toevallig ook iets in de buurt zit. Ralph Z3 3.0 2001
  2. Rare vraag misschien. Maar ik meen me te herinneren dat als ik mijn portier open doe, dat dan automatisch het raampje een centimeter of 2 zakt en het omgekeerde als je het protier weer sluit. Dit om het raam boven netjes te laten afsluiten tegen de cabriokap. Dit gebeurt nu niet meer. Is er iets kapot of zit ik te zwammen?
  3. Zeg ik weet niet of jullie het door hebben, maar als jullie geintjes maken dat ik het over de dikte van mijn schijfremmen heb in plaats van de remschijven en geintjes maken dat ik zeg een model van na de facelift te hebben in plaats van het faceliftmodel, dan moet je er ook wel tegen kunnen als ik zeg dat Z3-rijders armzalig zijn door de ogen van een Z4-rijder (het model na de facelift). Neem aan dat jullie snappen dat ik zelf een Z3-rijder ben en dus uiteraard niet echt vind dat Z3-rijders armzalig zijn. Dus een tip: maak geen geintjes als je er niet tegen kunt om een geintje terug te krijgen! En ik vind het al helemaal niet tof als jullie dan over de hele site verdeeld over mij gaan liggen afgeven. Niets negatiefs over vrouwen, maar dat vind ik ouwewijvenstreken. Zo nu ga ik vier dagen lekker naar Budapest. Ben benieuwd wat jullie ondertussen weer bij elkaar roddelen. :fez:
  4. Bedankt voor de hulp. Nu heb ik weer een paar aanknopingspunten om de dealer op pad te helpen. Hoop dat hij het vindt, want zou het jammer vinden naar een dealer in een andere stad te moeten switchen. Overigens heb ik in de kerstvakantie weer precies zo'n mooie Topasblauwe Z3 gekocht, maar dan een 3.0i van 2001. Dus de 2.0 van 1999 moet er toch uit, maar ik vind het geen porem om een auto te verkopen die nog niet deugt. Dan kan mijn opvolger weer opnieuw door het hele circus van van alles proberen. En dat lijkt mij niet zo tof onder Z3-rijders. Trouwens ik snap niet zo erg wat er voor stennis aan de hand is over de threads die ik op het forum heb geplaatst. Ik heb 3 probleempjes aan mijn Z3 waar ik al een tijd mee zit en dan ga ik voor het eerst in mijn leven eens het Z3 forum op. Natuurlijk post ik dan die drie vraagjes om te kijken hoe dat gaat. Krijg ik de hele wereld over me heen met hatelijke opmerkingen dat ik niet zo technisch moet doen en vooral veel over mezelf moet gaan vertellen. En dat ik er anders niets te zoeken heb. Gezellige club hier. Heb ik iemand beledigd of zo? Sorry dan hoor.
  5. Bedankt voor de tip. Maar ik heb aan de rechterkant geen sleutelgat. Alles vele keren op en van slot gedaan en met WD40 ingespoten. Het lijkt allemaal OK, maar de hefmagneet krijgt om een of andere reden toch het pinnetje niet omhoog terwijl het best lekker lijkt te lopen. Denk dat ik het toch maar aan de dealer over laat. Hoop dat die het probleem herkent. De deur ligt in ieder geval uit elkaar, dus dan hoeft die niet zoveel te sleutelen. Groetjes Ralph
  6. Mijn Z3 2.0 van '99 loopt perfect als die koud is. Als hij warm is stottert die bij optrekken vanuit lage toeren. Als je tijdens dat stotteren lomp gas blijft geven, dan gaat het motorlampje branden en schakelt het managementsysteem een aantal cilinders uit. Als je het contact vervolgens af zet en weer aan, dan is alles weer OK (op stotteren bij lage toeren na natuurlijk). De dealer verdient er leuk aan: Vond eerst dat er niets aan de hand was (met koude motor proef rijden). Vervolgens een slangetje verwisseld. De keer daarna niets gevonden. De beurt daarna managementsysteem uit proberen te lezen dat plotseling beweerde dat hij een diesel was (volgens de dealer). Nieuwe software inlezen lukte niet. De volgende beurt wel. Toen bleek lambdasonde kapot. Uitgewisseld en geen verschil. Toen was het vast een bobine. Die heb ik nu als test op alle 6 de cilinders gemonteerd gehad, maar maakt niets uit. En zo ben ik nu anderhalf jaar bezig. Gelukkig rijdt mijn vrouw er elke dag 5 km mee naar haar werk en wordt de motor dus nooit warm en stottert dus nooit..... Maar ik wil nu wel eens van het probleem af (voor als ik er in rijd). Wie heeft een idee?
  7. Van de linker en de rechter deur gaan de zilveren pinnetjes netjes omlaag als je de deuren met de afstandsbediening op slot doet. Als je de deuren middels de afstandsbediening open wilt maken, dan gaat het pinnetje van de rechter deur niet omhoog. Dus deur blijft op slot. Gaat wel omhoog als je aan de binnenklink van de rechter deur trekt. Van het slotmechanisme aan de kopse kant van de deur heb ik alles met WD40 ingespoten wat ik raken kon. Verder deurbekleding gedemonteerd, zodat pennetje nergens aanloopt. Je hoort het slotrelais wel klakken als je hem omhoog bekrachtigt, dus is nog wel in leven. Nu zou ik liefst het slotmechanisme uit de deur willen halen om dat te bekijken. Maar dat zit allemaal onzichtbaar achterin de deur verstopt (half achter de achterste raamgeleider) en ik heb geen idee of ik dat dan later weer gemonteerd krijg en er de het stekkertje en het beugeltje van het pinnetje en het beugeltje van de binnenklink nog ingefriemeld krijg. Heeft iemand een tekening of enige ervaring met deze excersitie?
  8. Ik vind het ook best geinig hoor. En ik had de smaak al opgepakt, toen ik wat over het forum rondbladerde. ^_^
  9. Leuk stelletje zijn jullie. De ene helft leest het belachelijk precies en de andere helft weer te slordig! En het ging mij inderdaad om de dikte van de remschijven en niet om de dikte van de schijfremmen of de remblokjes. En mijn Z3tje heeft een facelift. En is niet van het model daarna, want dan zou die Z4 heten en dan praatte ik natuurlijk niet met armzalige Z3-rijders..... Maar allemaal zeer bedankt voor de hulp, want nu weet ik dat mijn voorschijven bij de volgende set remblokken aan de beurt zijn, want de schijven zijn nog maar 19,5mm dik. Groetjes, Ralph
  10. Wie weet wat de minimale dikte is van de voor en achter schijfremmen van een Z3 2.0 van 1999 (na de facelift)? En als ik dan toch al aan het vragen ben: idem voor een Z3 3.0i van 2001. Bedankt, Ralph
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.