Ga naar inhoud

Wouter1981

Member
  • Items

    20
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Wouter1981's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Ah kijk, dat is iets die bij mij ook al vervangen heb, maar de clunck is nog steeds aanwezig. Ik heb de indruk dat het meer van de rechterkant kwam, dus mijn toprubbers vervangen... geen verschil.
  2. Ik zou mijn oude draadje eens willen opvissen i.v.m. de clunck achteraan. Ondertussen zijn er nog wat zaken aan mijn achterophanging veranderd en geupdate (zelfs een nieuw differentieel met bijhorende rubbers) en clunk is onveranderd gebleven maar nu merk ik dat ik dit enkel heb als het nat is! Als het droog is kan ik die clunck gewoon niet uitlokken, hoe heftig ik ook probeer maar als het stevig geregend heeft dan hoor ik het soms iedere keer als ik op en af de gas ga. Het is echt hoe natter, hoe luider. Misschien dat bij iemand nu een lichtje gaat branden? gr W
  3. ^heb je dit ook soms als je aan het manoeuvreren bent om te parkeren of bij startstop verkeer in de file?
  4. ^ Alleen de Z3 en de compact heeft de E30 ophanging. De rest is met de multilink. Ik denk dar Baron de E30 ophanging beter vind omdat deze wat "speelser" is ;-) Voorwielophanging van de E36 en E30 is naar mijn weten bijna identiek. Veel mensen wisselen hun draagarmen met die van een E30 M3 omdat de fuse kogels een pak sterker zijn.
  5. De prijs was inderdaad de hoofdreden. De Z3 moest idd concureren met een MX5 en de e36 compact met de hatchbacks zoals de golf... Een 2de reden is dat de E30 ophanging compacter is en makkelijker in te bouwen was.
  6. Bedoel je met de langsarmrubber de silentblocks voor het subframe? Wel rekening mee houden dat mijn wagen niet de E36 achtertrein heeft, maar die van een E30 (of Z3)
  7. Ja ik heb wel al eens een auto van onderen gezien (subframerubber heb ik bv zelf vervangen ;-) en ik werk ook altijd aan mijn wagen bij mij garagist, dus heb altijd wel iemand met meer ervaring in de buurt ;-) Goed zal hem eens op de brug zetten en eens zoeken. Ik hou je op de hoogte! gr W
  8. ^ Wat precies bedoel je met "gaan voelen met een bandijzer"?
  9. Hey, ik heb al een eindje dat ik bij agressief schakelen een "klop" hoor die van achter komt. Maar dit is nu de laatste dagen een pak erger geworden. Als ik gewoon aan het manouvreren ben, hoor ik het bijna iedere keer bij het indrukken-loslaten van mijn koppelingspedaal, tenzij ik heel voorzichtig ben maar zelfs dan hoor ik het soms. En kennelijk is dit buiten de wagen ook te horen want soms zie ik mensen kijken. Ook als ik op een snelweg in 5de versnelling afwisselend op en van de gaspedaal ga, hoor ik telkens die "klop". Mijn subframe rubbers zijn nog geen 2 jaar geleden vervangen en mij differentieelrubber pas enkele weken geleden. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Oja, ik heb een 323 compact, maar die zijn identiek mechanisch aan een Z3, dus dacht het hier te vraag i.p.v. een algemene E36 forum ;-) gr W
  10. De olie laten zitten is geen optie, ik heb dit eruit gehaald om deze eens deftig te bekijken of er geen stukje in zaten. Je kunt veel zien aan de olie ;-) Ik heb ondertussen de castrol Syntrax besteld. Overal waar ik kijk wordt deze aanbevolen voor de Z3 diffs en zelfs als deze niet nodig is voor een torsen, kan ik me niet voorstellen dat mijn diff erdoor zou kapot draaien. Enkel betaal ik dan wat teveel maar aangezien het de bedrijfswagen is,... ;-) Inderdaad wel "slordig" dat de TIS (dit is nieuw voor mij, heel handig, bedankt!!) enkel over een platensper spreekt. Heb vanalles zitten zoeken van boeken technische gevevens, user manuals,... nergens iets te vinden over een torsen. Het lijkt bijna alsof BMW dit verzwijgt... gr W
  11. Ik vrees dat ik je toch zal moeten tegenspreken. ik heb nog wat extra close ups gemaakt en denk toch wormwielen te zien. en volgens deze link gebruikt BMW een torsen in Z3's behalve een M, wat zou kloppen aangezien deze uit een Z3 2.0 komt. http://www.koalamotorsport.com/performance_final_drives.asp Als dit klopt dan hoef ik die speciale olie niet zeker? Maar ze kan vermoedelijk geen kwaad ook. gr W
  12. als je hier wat naar beneden scrolt http://www.318ti.org/forum/showthread.php?t=35386 zie je 3 foto's. Een open, torsen en platen sper. 'k denk dat de mijne toch de middelste is. Hij ligt momenteel bij mijn garagist. Zal morgen eens trachten langs te gaan.
  13. Ben je zeker dat ik een platen diff heb? Ik dacht dat z3 allemaal Torsen hadden, behalve de Z3M en Mcoupe?
  14. Juist iets leuks voor gehadbij BMW. Ik had nog olie nodig voor mijn diff en wou erom gaan bij een dealer voor het gemak. Eerst konden ze me niet helpen, omdat ik hen moest zeggen welke olie ik wou. Zelfs met het type diff, jaartal konden ze me niet helpen. De olie zelf opgezocht (ik heb zelfs de naam die BMW zelf voorsteld gevonden) konden ze me ook nog niet helpen! Na wat aandringen zijn ze naar de garage gegaan. 20 minuten later komt hij terug met 4 flesjes van 500ml. Dat is dan 193€!!!! 193€ voor 2 liter olie! Heb daar voor mooi bedankt. Heb zelf wat online ziten zoeken en heb deze gevonden: http://www.olietekoo...lie/product/189 voor 40€ komen ze die aan mijn deur brengen. Dat de BMW dealer wat duurder is kan 'k begrijpen, maar 5x? Nu ben ik curieus, wat gebruiken jullie hier voor slipdifferentielen en iemand al ervaring met olietekoop.nl? gr
  15. als 'k me niet vergis is dat de snelheidsmeter. De ABS is het niet want die zit bij de wielen;
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.