Hallo, Een aantal weken geleden is onze Z3 naar de garage geweest omdat deze behoorlijk veel olie gebruikte en nogal pruttelde. Na een grondige beurt liep deze weer als een zonnetje en leek alles in orde te zijn. Gisteren heeft mijn vriendin het oliepeil nagekeken en bleek deze al weer bijna leeg te zijn, de motor had tijdens het peilen nog niet gelopen. Ze heeft er ongeveer een liter tot anderhalve liter bijgedaan en is vervolgens gaan rijden, zo´n 40 kilometer. Tot zo ver niets aan de hand tot ik s´avonds nog even een stukje was gaan rijden. Vrijwel direct na het starten viel de stuurbekrachtiging uit en ging het accu lampje branden. het plan was om de volgende dag naar de garage te gaan om dit na te laten kijken maar na ongeveer anderhalve kilometer rijden begon de temperatuurmeter enorm op te lopen en vervolgens begon het ABS lampje te branden. Ik besloot om de auto op de eerste de beste parkeerplaats stil te zetten om de motor af te laten koelen, gelukkig was er één een paar meter verderop. Het stoplicht ging op groen, de auto´s voor me trokken op en met een bonzend hart probeerde ik naar de parkeerplaats te rijden, echter na een paar meter klonk er een harde plof en enorm veel witte rook kwam er uit de motor. De motor direct uitgezet en de auto uit laten rollen tot bij de parkeerplaats. Gelukkig geen vlammen maar het zag er uit alsof de motor in de fik stond, het roken werd wel iets minder maar heeft nog uren staan roken. We zijn geen experts in motoren maar heeft iemand een idee wat er gebeurd zou kunnen zijn en of dit te repareren/voorkomen is? Natuurlijk hopen we dat het gerepareerd kan worden en het niet al te veel in de papieren gaat lopen, maar vooral dat we met een veilig gevoel de weg weer op kunnen gaan. Groet, Serge