De ex-Wilko QP heeft op het kenteken een geremd aanhangergewicht van 1200kg staan. Ongeremd 750kg. Om dit op het kenteken te krijgen heb je een bouwtekening van de leverancier nodig. Vroeger was het voldoende om die tekening als inlegvel bij het kenteken te hebben. Als dit een tekening is met daarop een typegoedkeuring kun er zo mee naar de RDW. Zij passen dan het kenteken aan. Mocht die tekening niet te krijgen zijn, dan is het voordeliger een nieuwe trekhaak te kopen. Er is dan nl. een volledige goekeuringsprocedure nodig met berekeningen of een verklaring van de constructeur dat de constructie sterk genoeg is. Die tekening en verklaring moet dan aan de rdw worden gestuurd waarna een goed af afkeur plaatsvind. Bij goedkeur van de papieren volgt dan nog een daadwerkrlijke keuring van de auto met gemonteerde trekhaak. Bij onze camper was het laatste geval aan de orde. Zo'n keuring kost met tekenwerk etc +/- 1000 euro. Wilko