Ga naar inhoud

muzzy

Member
  • Items

    36
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 coupé 2.8
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    belgie

Recente bezoekers van dit profiel

966 profielweergaven

muzzy's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. muzzy

    Past dit set ?

    Hallo, zou mij eventueel een set BBS CH aanschaffen in de maten: 2 x 8,5x18 ET 35 LK 5x1202 x 10x18 ET 40 LK 5x120 passen die zonder aanpassingen ? PS.: wagen betreft een Z3 Coupé bwj. '98, verlaagd met Eibach veren alvast bedankt !
  2. Kat is inderdaad leeggemaakt (had mij verkeerd uitgedrukt bij het begin van mijn topic....). Hier in Belgie op de keuring (kat is toch al een jaar of 9 verwijderd) nog geen enkel probleem gehad. Meting wordt nooit gedaan, enkel bij de diesels. Geluid in combinatie met de Eisenmann was wel direct een groot verschil, dit in positieve zin welteverstaan Alvast bedankt voor de reacties !
  3. Hallo, gewoon uit nieuwsgierigheid: de katalysator is verwijderd van mijn Coupé 2.8. Hoeveel PK winst zou dit opleveren ? alvast bedankt, Hans
  4. muzzy

    zwarte nieren

    Hallo, ik zou de originele nieren van mijn Coupé willen vervangen door zwarte. Iemand daar ervaring mee op gebied van kwaliteit (montage, loskomen, afpellen, enz...) ? desbetreffende nieren: http://www.ebay.de/itm/BMW-Z3-E36-M-Coupe-Roadster-Cabrio-Nieren-Kuhlergrill-Sport-Front-Grill-Schwarz-/120972531746?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3ABMW%7CModel%3AZ3&hash=item1c2a865822 alvast bedankt !
  5. en hopla .... Z3 Coupé 2.8, bwj. '98 Woonplaats: Zottegem groeten, Hans
  6. Ik ben van Zottegem (half uurke rijden van Lochristi). Heb een Eisenmann onder mijn Coupé en ben er zeer tevreden over :notok: Diepe donkere roffel rond de 2000 toeren, in de hogere regionen / ferme gasstoten: rauw en metaalachtig. Geluid is gepast en zeker niet storend Ivm de keuring, geen enkel probleem, heb mijn attest. Moet nu echt lukken, gisterenavond is hier nog een lid van het forum geweest om de symfonie van de Eisenmann te horen. Die kerel was zodanig enthousiast dat 'm één dezer dagen al gaat bestellen ... ;) Heb je een PM gestuurd
  7. Heb je net een PM gestuurd ivm het beluisteren van de Eisenmann. B) Ivm de kostprijs, heb 'm geloof ik rond de 550 euro betaald. Pasvorm perfect + dat er niet hoefde geslepen te worden uit de achterbumper ( diameter van de eindpijpjes zijn 70 mm. ). Heb even voor je gekeken op de website van Eisenmann en zie dat het nu 2 x 76 mm is ipv 2 x 70 mm. Denk dat er dan wel zou moeten geslepen worden ... Pluspunt is ook dat ik mijn attest heb voor de keuring, dus dit is ook lekker meegenomen :ok: Enig minpuntje is dat de rechterpijp iets of wat bruiner kleurt als de linkse. BBB indertijd die hier vroeger op 't forum veel aktief was had net hetzelfde probleem Heb er nog voor geprocedeerd met de invoerder die dan contact opnam met Eisenmann Duitsland maar het heeft weinig opgeleverd. Blijkt dat de Duitse Eisenmanns (Met TUV attest) en de export uitlaten verschillend zijn. Zeker op geluid maar denk ook op het materiaal. Navigator kan dit bevestigen, bij hem zit er een Duitse Eisenmann op zijn Coupé en hij heeft niet dat probleem. In ieder geval, heb totaal geen spijt van mijn Eisenmann. Wanneer je de muziek hoort die eruit komt ben je dit enige minpuntje rap vergeten ....
  8. Bij mij net hetzelfde. Is eveneens een single vanos 2.8 en enkele maanden geleden begon ik ook dit blikkerig geluid te horen. Deed het enkel bij koude motor, zodra hij iets of wat opgewarmd was hoorde je niets meer. De katalysator ervan tussengehaald (was trouwens compleet stuk), opengeslepen, al die rotzooi eruit en hopla .... gedaan met dit enerverend geluid. Hebben op de keuring niets gezien Ivm de uitlaat Stefaan, ben van je streek en heb er een Eisenmann onder zitten. Ben er zeer tevreden over, metaalachtig geluid bij ferme gasstoten en een diepe roffel rond de 2 a 3000 toeren. Wanneer je intresse hebt om de symfonie eens te horen, je bent welkom -_-
  9. Inderdaad, zééér mooie coupé. BBS'n staan 'm goed ! Heb die wagen eind 2005 - begin 2006 weten te koop staan, stond geloof ik in Boom te koop. Heb dan rond die periode de mijne gekocht. Ben trouwens een gebuur van je Stefaan, woon in de omgeving van Gent. Heb net dezelfde, met uitzondering van de velgen.
  10. Enkel in het week-end. Mijn vrouw en ik gaan beide met de fiets naar 't werk (is amper 2 km.) ;) Komt neer op een 7000 kilometer per jaar
  11. muzzy

    Doorslippen koppeling

    Hallo, het valt mij al enkele weken op dat mijn wagen (Z3 Coupé 2.8) last heeft van het doorslippen (wel miniem) van de koppeling. Het fenomeen doet zich enkel voor bij voluit accelereren en sportief rijden. Wagen heeft net 75.000 km. gelopen. Vind het wel wat vroeg dit mankement. Nog iemand dezelfde ervaring gehad ?
  12. muzzy

    M-veren

    Nummer van de voorste veren: 31 33 1 090 767
  13. muzzy

    M-veren

    Veren zitten er nu een 300 km. onder, zou nu toch al moeten doorgezakt zijn denk ik
  14. muzzy

    M-veren

    Op de nieuwe veren (vooraan) is er een blauwe verfstip, op de achterste (wit-geel). Op de oude, dezelfde kleuren, zowel vooraan als achteraan
  15. muzzy

    M-veren

    Hallo, enkele weken geleden heb ik onder mijn Coupé 2.8 M-veren laten monteren. Bedoeling was om hem een 15 mm te laten zakken maar het resultaat was ontgoochelend, m.a.w., de wagen staat nog even hoog als voordien. Mijn dealer (die het ook bizar vond)heeft BMW Belgie gecontacteerd die op zijn beurt BMW Duitsland gemaild heeft of er geen vergissing gebeurd was en ze per ongeluk niet de originele veren hebben opgestuurd in plaats van de M-veren. Blijkt dat het toch M-veren zijn. Ik heb nu een 10-tal dagen geleden zelf gemaild naar BMW Duitsland met de nummers en de code van de "zogezegde" M-veren (met de vraag of het originele of M-veren zijn) maar heb tot heden nog geen antwoord gekregen. Volgens mij zou de wagen toch platter moeten komen te liggen aangezien mijn kameraad met zijn BMW 320 E46 hetzelfde gedaan heeft en wel het verwachte resultaat heeft. Wagen is zeker niet uitgerust met M-ophanging (heb indertijd de optielijst opgevraagd) + heb mijn chassisnummer moeten doorgeven als de dealer de M-veren bestelde.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.