newbie
Member-
Items
21 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Persoonlijke Informatie
-
Auto(s):
Z4 2.2 bouwjaar 2004
-
Geslacht
Male
-
Locatie
west brabant
Contact Informatie
newbie's prestaties
1.8 member (1/12)
0
Reputatie
-
Heren en mogelijke dames Ik heb ook gebruik gemaakt van de oplossing van het gaatje boren. Omdat ik nog geen vet nippel hand heb ik ketting spray gebruikt. Het rietje in het gaatje en enkele seconde gespoten . Ik merkte direct het verschil en het gevoel werd minimaal Heb het na 3 maanden weer gedaan. Hierna is het probleem volledig opgelost. Ik rijdt er nu al een zomer mee zonder problemen. De werkzaamheden zijn minimaal . Hoewel ik automonteur ben denk ik dat dit iedereen kan die een schilderij kan op hangen. Zou adviseren om deze oplossing(evt met vetnippel) als eerste uit te voeren. Succes
-
Ik rijdt buiten de plezier ritje veel korte afstanden. En ook bij mij in de ochtend heb ik wat damp uit de uitlaat. En ben er van overtuigd dat er niks aan de hand is. Kijk maar een s'morgens om je heen op een koele ochtend en je zal zien dat je zeker niet de enigste bent. Dus als je geen vloeistof verbruikt hebt zie ik geen probleem. Gr Marcel
-
Het is inderdaad goed om het airco systeem regelmatig of permanent te laten werken. Op de eerste plaats is dit fijn voor het airco systeem zelf. Het gas en olie wat in het systeem zit wordt zo permanent rond gepomp wat weer voor een mooie afdichting zorgt van het airco systeem. Tevens droogt het airco systeem de lucht dus ook in de winter heb je de ruiten snel ontwasemt. Gr Marcel
-
Gezien het feit dat het contact gewoon werkt. Vraag ik me af of het startsignaal op de startmotor aankomt. Als de motor niet wil starten maar je hebt het stuursignaal op de startmotor is het de startmotor zelf of een slechte verbinding met de accu. Meten is weten in dit geval. Gr Marcel
-
Beste Vinn Als je een kleine ruimte niet ventileert zal het altijd vochtiger worden. Ik zou je toch willen adviseren om de ventilator te laten draaien ook al is het met een lage stand. En zoals de voorgangers al melden met de airco aan. Ik verwacht niet dat het interieurfilter nat is want op die locatie kan alleen maar vocht komen door een lekkage. Echter als deze vervuild is zal het zeker de luchtstroom beïnvloeden. Gr Marcel
-
Hey dat is toevallig. De mijne doet het ook soms bij een koude start. Ik heb nog niet gekeken of hij gemakkelijk is gemonteerd maar ik zal hem ook eens er onderuit halen. Mij dunk dat een likje vet de oplossing al is. Gr Marcel,
-
Dit lijkt me meer dat dit iets met banden of uitlijning te maken heeft. Ik zou me voorbanden van links naar rechts en natuurlijk de rechter naar links. Mogelijk is het probleem nu anders om. Dan zit het in je banden. Anders uitlijning [sporing] controleren. Gr Marcel
-
FF een up-date Ben vandaag langs de BMW geweest. Het stuurhuis is in 2009 gewijzigd dus auto.s daarna zijn verlost van het euvel. Van garantie/coulance is geen sprake natuurlijk. Nu vraag ik me af of er meer kanalen zijn behalve de dealer om aan het stuurkolom [bekrachtiging] te komen. En liefst scherper geprijst. Gr Marcel
-
Ik begrijp het niet helemaal Je airbag lampje brand constant dus dan zou je zeggen dat er een storing in de rekeneenheid airbag zou moeten zitten. Echter vermeld je geen storing in zou zitten. Misschien bedoelt de testkast wel massa sluiting,,,een draad die ergens de massa raakt of heeft geraak Dit is dan waarschijnlijk gebeurt tijdens het vernieuwen van het raam mechanisme Want roodkapje al aangeeft de airbag heeft geen aparte massa aansluiting dit is een gesloten circuit. Dus massa via de deur is uitgesloten. Mogelijk zou er een testkast van de dealer of van een goede bmw specialist je toch meer vertellen. Voordat je daar naar toe gaat zou ik inderdaad de deur nogmaals open maken en nog een een frisse blik werpen. Het is daar onstaan dus ligt meestal ook daar de oplossing Groetjes Marcel
-
Ik heb eigelijk geen echte resonatie[ het blijft een cabrio natuurlijk] Als ik geen bijrijder heb is het wel vaak zo dat de gordel rechts tegen de wand rammelt. Deze verleg ik dan even. Gr Marcel
-
Ik ben van beroep automonteur en had nog wat tekst gevonden aangaande je vraag. Dan weet je gelijk alle ins en outs zeg maar. -------------------------------------------------------------------------------------- Koelvloeistof niet mengen! Nu het koude weer nadert is het zaak de vorstbeschermende eigenschappen van het koelsysteem te controleren. Ververs het koelsysteem tijdig. Mag je in een moderne auto ‘zomaar’ elke koelvloeistof gebruiken? Zeker niet! Het mengen van verschillende soorten koelvloeistof en antivries kan schadelijke gevolgen hebben voor de techniek. Het mengen van de verschillende soorten koelvloeistoffen wordt zowel door de autofabrikanten als door de koelvloeistofproducenten afgeraden. Rood, blauw, groen: je komt koelvloeistof in alle mogelijke kleuren tegen. De kleur dient slechts ter herkenning en heeft niets met de kwaliteit van doen. Het mengen van de verschillende soorten koelvloeistoffen wordt zowel door de autofabrikanten als door de koelvloeistofproducenten afgeraden. Er kunnen problemen ontstaan met loskomende oxidatielagen die voor verstopping zorgen, lekkages van de waterpomp en de koppakking(en) zijn niet uitgesloten en kunststoffen en rubber kunnen verzwakken of aangetast worden met koelvloeistofverlies tot gevolg. De genoemde problemen treden niet onmiddellijk op, maar wel op de lange duur. Samenstelling Koelvloeistof bestaat uit een 50/50 mengsel van water, antivries en additieven. Omdat het antivriespakket bestaat uit (ongeveer) 92% glycol, 5% additieven en 3% water, bestaat 100% koelvloeistof uit 51,5% water, 46% glycol en 2,5% additieven. Het water moet aan een aantal eisen voldoen om geschikt te zijn als koelwater. De zuurgraad, de hardheid, en de hoeveelheden sulfaten, chloor en andere ongewenste stoffen moeten binnen bepaalde grenzen vallen. Er worden twee soorten glycol gebruikt, mono ethyleen glycol (MEG of kortweg EG) en mono-propyleen glycol (MPG of kortweg PG). Het is niet mogelijk om het verschil tussen de twee vast te stellen zonder de hulp van een laboratorium. De additievenpakketten zijn ook verschillend omdat de autofabrikanten verschillende eisen stellen. Grofweg zijn er drie typen: Japanse, Europese en Amerikaanse. Omdat niet vast te stellen is welke koelvloeistof in het systeem zit, is het niet wenselijk zomaar additief bij te vullen. Bovendien is het additief niet los verkrijgbaar. Als er moet worden bijgevuld, gebruik dan de voor dat automodel voorgeschreven koelvloeistof. Vergeet niet de oorzaak van het verlies op te sporen en te verhelpen. Ververs de koelvloeistof op de juiste wijze, op de voorgeschreven termijn en met de voorgeschreven vloeistof. Het verschil tussen de twee glycolen is dat ethyleen glycol giftiger is dan de mono-propyleen glycol. Dit type glycol werd in Zwitserland gebruikt vanwege de verkoop van koelvloeistoffen in supermarkten. Er is verschil in viscositeit (stroperigheid), warmteoverdracht en de hoeveelheid die nodig is om een bepaald vriespunt te halen. Moderne koelvloeistoffen bevatten MEG, gebruiken een OAT-additievenpakket en speciaal onthard en gezuiverd water. Tot slot nog een belangrijke opmerking: het bepalen van het vriespunt zegt niets over de toestand van de additieven in de koelvloeistof. Op tijd vervangen blijft het beste. ----------------------------------------------- ps op kroonolie punt nl geven ze het advies sp11 http://www.kroon-oil.com/nl/producten Gr Marcel
-
Beste, Het stekkertje los van de airbag is geen probleem zolang je het contact maar niet aanzet. Want dan ziet de airbag computer dit als storing en zal de boel gereset moeten worden. Mijn ervaring is dat veel airbag computers zich door een harde reset [accu los] niet laten resetten. Gr Marcel
-
Dit is de beste bijdrage van vandaag. Met hoofdletters en al.
-
Zo dat moet een mooie trip zijn geweest
-
Volgens mij is het een Wiesman. Deze duitse fabriekant koop het technische gedeelte bij BMW in. Dit betrefd het blok en aandrijflijn. Daarom staan ze waarschijnlijk bij hun aan de poort. http://www.youtube.com/user/Aftersalesmag#p/u/5/i46zF45gokI. Via de link heb je een leuk filmpje over het automerk. Gr Marcel