Ga naar inhoud

Tuncay

Member
  • Items

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 1.8 1998 Montrealblau
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Gorinchem

Tuncay's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Dag Leon, Ik kan deze uitlaat ook heel goed gebruiken Ik ben zelfs bereid om je er een kleine vergoeding voor te geven, want je kunt mij hier echt mee verblijden! (mijn uitlaat dient namelijk compleet vervangen te worden...) Verneem graag van je! EDIT: ik woon in Rotterdam dus afhalen is geen probleem. Gegroet, Tuncay
  2. Beste Freek, Ik dank je voor de heldere uiteenzetting. Als ik dit lees is het een hele klus om de snelheidsmeter (dus de snelheidswijzer) 9% naar beneden te corrigeren, zonder dat dit zijn weerslag heeft op de daadwerkelijk gereden kilometers. Ik wens je heel veel sterkte toe om dit spoedig te bewerkstelligen. Ook ik ben mij er al een tijdje bewust van het verschil. Ik kan beamen dat de hoeveelheid gereden geregistreerde kilometers standaard dicht bij de werkelijkheid ligt. Vanmiddag nog op een stukje van 90 km gereden met snelheden varierend tussen 80 km/pu en140 km/pu en dat komt aardig overheen. Mijn oplossing is niet chique maar is wel praktisch en dat is om op de teller iets 'harder' te rijden dan staat aangegeven. Dus bij 50 km/pu wegen rijd ik standaard op de teller 53-54 (dan rij ik dus de facto 50 km/pu, aangetoond middels die leuke lasergestuurde snelheidsborders langs de weg wat overeenkomst met de gemiddelde snelheid op de boardcomputer) en bij 80km/pu trajectcontrole is de wijzer bij mij standaard tussen de 80 en 90 etc. etc. Dit is een oplossing waar ik mee kan leven, maar dit is voor iedereen natuurlijk verschillend. Maar graag verneem ik van je als je een oplossing voor deze kwestie hebt weten te vinden! Nogmaals, dank voor de uitleg en succes toegewenst met de inspanningen. Gegroet, edit: zinconstructie liep niet goed
  3. De site was een tijdje niet bereikbaar? @pampus: Toegeven deze kop je er makkelijk in. Maar we zijn hier allemaal om wat van elkaar op te steken, tenminste dit geldt voor mij. Dat je daar zo op reageert kan ik dus makkelijk hebben. Bij dezen toch mijn weerwoord. De principes die voor de carburateur (en de choke) gelden, gelden ook voor een injectie motor dus doet niets af aan de rest van het verhaal. En ja, jouw ogenschijnlijk mooie M motor verbruikt ook meer als deze koud is. @bmweetje3: het is 'T'unca'Y' (spreekt als: toen-djai) en geen 'D'unca'N'. ;) Met hartelijke groeten,
  4. Ja, het is nu helemaal duidelijk geworden, .
  5. Een carburateur is een deel van een verbrandingsmotor dat ervoor zorgt dat de brandstof (meestal benzine) wordt verneveld en met lucht vermengd voordat het aldus ontstane mengsel in de cilinders wordt gezogen. Een choke is een klep die de luchttoevoer regelt voor een mengselmotor met een carburateur. Omdat een deel van de benzinedamp kan condenseren op koude delen in het inlaatspruitstuk en de zuigerwand, is er bij een koude motor meer benzine nodig dan bij een warme motor. Door de klep te sluiten wordt het benzine/luchtmengsel rijker aan benzine en start een koude motor makkelijker. Als de motor op temperatuur komt, moet de chokeklep weer een beetje opengezet worden. Is de motor geheel op temperatuur dan moet de choke helemaal open staan, omdat anders de kleppen van de motor kunnen verbranden en er door onvolledige verbranding luchtvervuiling ontstaat. Ik hoop dat jullie vragen hiermee zijn beantwoord. bronnen, wikipedia http://nl.wikipedia....iki/Carburateur http://nl.wikipedia.org/wiki/Choke
  6. Uit je verhaal hierboven maak ik op dat bij een rit van 160 km, de kilometerteller ongeveer 145,6 km (91% van 160 km) weergeeft? Is dit correct? Is die 146 km na correctie van de speedohealer op de Zumo of andersom? Je verondersteld verder dat de marge op snelheidsmeter (van X%) ook tot uiting komt in de kilometerteller (dag- en totaalteller). Is het niet beter om eerst te onderzoeken of de marge van de snelheidsmeter ook wordt doorberekend in de kilometerteller? Corrigeer mij maar als ik het fout heb, maar dit zou betekenen dat wanneer de teller van een auto op een een ton staat, deze eigenlijk 91.000 echte km's heeft gelopen.
  7. Het brandstofverbruik van een koude motor ligt altijd hoger. Wanneer de motor koud is, gaan de luchtkleppen in de carburateur namelijk niet helemaal open. De motor verbruikt dus vanwege de niet optimale benzine/luchtverhouding meer. Wanneer de visco-koppeling stuk is en het vriest buiten, doet de motor er beduidend langer over om warm te worden; de ventilator blijft immers altijd draaien en zuigt koude lucht aan.
  8. Ik heb inderdaad het standaard 3-spaaks stuur die jij omschrijft. Ik heb de foto's even naast elkaar gezet en ze zijn zeker verschillend.. Niets aan te doen helaas, maar bedankt voor de opheldering! Is het dan lastig om een kleiner stuur met behoud van mijn huidige airbag in mijn z te monteren, zoals bv het facelift stuur hierboven omschreven?
  9. Hallo, Ik heb de berichten gelezen en het is mij niet helemaal duidelijk geworden of ik de airbag uit mij mijn originele z3 1.8 uit 1998 stuur kan transplanteren naar een M/sport stuur. Ik wil dit eventueel doen en ik heb een stuur op het oog: deze M stuur op eBay: http://www.ebay.de/itm/BMW-M3-E36-Z3-M-Sportlenkrad-Leder-schwarz-318i-320i-323i-328i-/170781090520?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3AZ3&hash=item27c358a2d8#ht_7424wt_989 . Alleen verzenden naar Duitsland, verzenden wil ik doen met tussenkomst kennis in Duitsland. Hoor graag.
  10. Ik heb eenzelfde ervaringen gehad met een verhoogde polis na een jaar. Zoals Individual hierboven ook onderschijft, het is nooit verkeerd om even rond te kijken voor een betere deal, zelfs bij de huidige verzekeraar. Ik ben uiteindelijk na een jaar naar een andere verzekeraar gegaan want daar kon ik mij voor voor een lager premie verzekeren ( vanwege 1 schadevrij jaar erbij ). Wel opmerkelijk dat nieuwe klanten van de verzekeraars een betere deal dan bestaande klanten voorgeschoteld krijgen. Het heeft er denk ik allemaal mee te maken met feit dat het gros van de bestaande klanten die paar euro's premie per maand voor lief nemen en het er bij laten zitten. De verzekeraar weet dat maar een klein deel de overstap naar een andere verzekeraar zal maken. Eenzelfde gedrag is ook waarneembaar bij telefoonabonnementen.. Het is dus altijd raadzaam om even te shoppen voor een betere deal!
  11. Een hardtop is inderdaad de beste oplossing, want voorkomen is beter dan genezen. Ook ik heb geen ruimte voor een HT. Ik zie er wel wat in om mijn softtop kap bij koude winternachten onder een sluier te bedekken. Heb even gekeken en er zijn volop hoezen op de markt. Welke te nemen? Vraag is dus, welke hoes gebruiken jullie?
  12. Of de marge -op de snelheidsmeter- ook wordt 'doorberekend' in de daadwerkelijk afgelegde kilometers zou ik niet weten. Iets om uit zoeken dus!
  13. Auto makers bouwen af fabriek altijd een (fout) marge in de snelheid die de meter aangeeft en de daadwerkelijke snelheid. Deze marge verschilt per merk en kan oplopen tot wel 10 procent. Dit doen ze vanwege variaties in bandenmaten en is volkomen normaal. De marge is relatief, deste harder er gereden wordt, deste groter het verschil absoluut zal uitvallen. Een ander reden voor automakers om een marge in te bouwen (altijd naar boven!) is om door de bestuurder niet aansprakelijk gesteld te worden voor mogelijke snelheidsovertredingen. Ook mijn Z3 geeft op de teller meer aan. Ik schat zo'n 7-8 procent. Het gemiddelde snelheid op de boardcomputer daarentegen geeft wel de exacte snelheid aan.
  14. Wat is het voordeel van een CD wisselaar ten opzichte van een autoradio met USB/SD kaart/mp3 aansluitmogelijkheden? Is het tóch de audio kwaliteit waarom je voor de 'ouderwetse' CD's gaat of is er een ander reden? Zelf heb ik een autoradio met usb en ipod aansluiting en dat bevalt goed..
  15. Ik denk dat traction control geen overbodige luxe is, vooral niet met dit weer. Dat het lampje wordt uitgezet om door de APK te komen valt alleen goed te keuren als het om een tijdelijke oplossing gaat, of ben ik hier alleen in!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.