Ga naar inhoud

ikspoornietmeer

Member
  • Items

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    oostenrijk

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

ikspoornietmeer's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Je zaagt drie cirkels,,,,,, (stom van mij) Zoals gewoonlijk, houd ik na elke knutsel-partij wel wat klein spul over. Zo ook nu, de plaatjes, ik zou niet weten wat het is, behalve dat het toch echt uit de Z3 komt. Wie van de aanwezigen hier kan mij verder helpen? Mijn dank zal groot zijn. groet pieter.
  2. Het is gelukt De auto bezat geen extra kabelboom tbv een orginele CC. De keuze om voor een J.Gold GC55 te gaan met elektro servo was dus niet verkeerd. Op de as van de gasklep heb ik naast de bestaande kabelpoelie een extra exemplaar gemonteerd. Je zaagd drie cirkels, twee van 62mm. en een van 57mm. diameter uit plaat materiaal met een dikte van ongeveer 3mm. Deze drie schijfjes worden op elkaar gelijmd met de kleinste in het midden en klaar is de poelie. Deze extra poelie monteer je tegen de bestaande poelie zodat de servokabel over zn eigen schijf kan lopen. De clutch-schakelaar lag via Ibee voor 13 Euro uit Lithouen incluis verzendkosten binnen 72 uur op de deurmat. De bijgeleverde handleiding is duidelijk genoeg vwb de bekabeling en behoeft geen verder betoog. Vanuit de kofferbak loopt een draad (Bruin met Rode streep) naar het instrumenten cluster-snelheidsmeter. Van deze draad, nou ja draad? een miezerig dun draadje, (pittig zoeken in de dikke kabelboom), kan je het speed-signaal aftappen voor de CC. De CC doet wat het doen moet, reageert prima. Al met al was het appeltje/eitje. Het is dus geen heksentoer geworden, dat hier twee verschillende BMW dealers nou zo huiverig voor zijn,,,,, Groet pieter.
  3. Goede morgen gij allen, Nou we zijn een poosje verder, ik heb de diverse topics gelezen en de boekjes van AdKu bestudeerd en de tweedehandse spullen sites bezocht maar dat zie ik niet zitten. Ik denk te gaan voor de John Gold GC-55, electro servo met gaskabel. Volgens mij kan ik alle benodigde signalen voor de CC besturing van de X10170 en/of X60004 aftappen. De CC is in Holland besteld, hier in OO is alleen maar dat spul van waeco met vacuum servo te verkrijgen. Wordt vervolgd. Groet P.
  4. Cruise-control Z3 1.9 Goeiedag Allen; Wij wonen reeds16 jaar hier in het heerlijke cabrio-land Oostenrijk en zijjn dan ook al een dikke 12 jaar de bezitters van een Z3 van maart 2000. Het gaat hier om de 1.9 M43 CM11,( meer weet ik ook niet.) Intussen ben ik op de leeftijd van 75 jaar gekomen en begint me tijdens het rijden, het rechtervoetje stilletjes te muiten. Dus dan denk je aan een cruise-control, zou wel lekker wezen, toch? Dus op naar de officiele dealer in Klagenfurt. Nou, vergeet het maar; ze willen er daar niets van weten en een andere poging bij de dealer in Judenburg, het zlefde laken een pak. De auto is ze te oud, hebben de expertice niet meer, moeten garantie geven, het mislukt enz. Daar sta je dan! met een oude outo van twintig jaar oud met slechts 30.000 km achter de kiezen. Ik heb heel lang geleden een gedegen elekronica opleiding genoten, dus al snel komt dan de gedachte om dan zelf maar de mouwen op te stropen. Eerst maar eens een weekje inlezen geblazen dus,,, De diverse boekjes van Adkuster gedownload en rondgeneust op het net en rond gespit wat of ik moet scoren maar nu komt die bekende ziekte om de hoek: ik zie door de bomen het bos niet meer,,, Op de bekende verkoopsite van E-By worden diverse spulletjes aangeboden maar wat heb je nou nodig? en volgens mij heb ik ook nog die extra kabelboom speciaal voor de tempomaat nodig. Hier heb ik zelfs de officiele nummers van weten te vinden, maar nergens meer te koop. Ik denk dat deze route niet meer te gaan is. Wellicht is het eenvoudiger om het systeem van bv, John Gold, de GC55 te gaan toepassen? Ik zou graag jullie mening hier vernemen Wat is nou de beste oplossing ( en kom nou niet met: stenen smijten door de ruiten van de BMW dealers alhier) Bij voorbaat Dank! grt pieter.
  5. Gedag allemaal, Nou, drukdrukdruk, dat is dan ook de reden dat ik afgelopen week pas tijd gevonden had om hier mee door te gaan. De auto naar de dealer hier gebracht en om een lang verhaal kort te maken; zij monteerden direct een nieuwe accu en Voilla, starten en geen vuiltje aan de lucht! En Ruud zei het destijds al door de telefoon :-),,,,,,, En ik maar braaf elke keer de batterij uitbouwen en aan de druppel-lader hangen. Ter lering en vermaak gegroet gij allen en toch bedankt pieter.
  6. De startmotor is kaduuk! Ik weet dit 99,9% zeker, ik heb de dikke rode pluskabel van de startmotor los geschroefd en toen nogmaals op de normale wijze gestart; het relais komt nu zonder haperen "in" en pompt niet. Een dikke sluiting in de startmotor dus. Wel vreemd. de outo is nog geen 30.000 km oud. Volgend voorjaar ga ik er wel mee aan de slag. Gij hoort nog van mij, tot dan pieter.
  7. @ Sandere39 Bedankt voor je reactie, Ik zit ook aan die mogenlijkheid te denken, immers als het relais inkomt, vindt er een zeer sterke spannignsval plaats. Daardoor valt het relais weer af, de spanningsval is opgeheven en het verhaal herhaalt zich weer zolang je het contactsleutel maar vast houd. Een pompende beweging is het gevolg. Met alle plezier breng ik de auto naar Ruud, probleem is echter, de auto woont net als ik, in oostenrijk en de meest nabije BMW dealer bevind zich in Judenburch, 80km hemels breed. Volgend voorjaar ga ik daar maar werk van maken, ik heb de auto nu maar weer in de winterberging geplaatst. Dan kom ik hier weer op terug, al is het alleen al ter lering en vermaak. Bedankt nog maals en tot dan pieter
  8. Z3 startrelais klappert Gedag allemaal; Mijn weinig gebruikte Z3 M43 heeft het plotseling laten afweten. De auto is van mrt 2000 en heeft pas 28.000.km achter de kiezen. Gister ochtend wilden we weer eens een ritje maken, dus contact aan, de benzpomp hoor je goed draaien, de controle lampjes branden goed fel, accu is redelijk nieuw en vol (staat altijd onder de druppel lader) Contsleutel doordraaien en,,,, de zaak begint letterlijk te klapperen, maar de startmotor draait niet. Het start-relais trekt "op", de verlichting zinkt omlaag, het relais valt "af" en de lampjes branden weer fel en dit proces herhaalt zich voortdurend tot je het contact weer loslaat. Het doet me denken aan een zwakke accu, dus heb ik die tijdelijk vervangen met die van onze "dag auto" maar dat maakt geen verschil. Ik heb dit forum op een gelijksoortig storing door gespit maar niks gevonden Wellicht is er hier iemand die hier iets meer van weet? Ik houd mij zeer aanbevolen, alvast bedankt met vrindelijke groet Pieter S.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.