Ga naar inhoud

crinopet

Member
  • Items

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    z3 2,8
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Frankrijk

Recente bezoekers van dit profiel

428 profielweergaven

crinopet's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Deur panelen Ik heb recentelijk een z3 2,8 gekocht omdat mijn oude door een 12 tons truck werd overreden. Na 20 j trouwe dienst en 250.000 km Zonder noemenswaardige problemen was hij ineens schroot geworden. De “ nieuwe” die uit de zelfde maand kwam als mijn oude is perfect. Op een ding na. Men heeft schijnbaar ooit de behoefte aan veel herrie gehad en dus heeft een nederlandsche firma de bekleding van de deuren gesloopt, de vakken weg, om er rijen van speakers in te zetten. Het klinkt slechter dan mijn oude H en K systeem EN DE OPBERGVAKKEN ZIJN WEG!! gvd. ik zoek dus twee binnen panelen voor de 2,8 uit mei 1999. Zwart of rood. Voor deuren met airbags!! ik kan er wel vinden, in Du, maar krankzinnig duur. Is er iemand die kan helpen. natuurlijk mag je mijn speaker uitvoering hebben. Dat is een dure modificatie door een klub in roosendaal of bergen op zoom! De 4x100w radio krijg je er bij!! email mag naar; petercrino apestaart gmail dot com
  2. forum, mijn Z3, 2.8 van 1999 met Central Lock en alarm in de sleutel,heeft een kortsluiting ergens. De sleutel heeft 3 knoppen , open/dicht = alarm en binnen lichtje aan = nuitteloos. nu blaast steeds zekering F7 op, zelfs bij contact af!! en dus is alles dood, kan wel manueel deuren sluiten en rijden. Heeft er iemand ervaring met F7 en die kortsluiting, want waa zoeken we die, FG7 voedt de regeleeneid afstands bediening (A194y) maar waar zit die (achter handschoenkastje??????) f43 blijft wel heel stekker iut de ontvanger in de spiegel trekken heeft geen effect, F7's blijven doorbranden!! Alle suggesties goed, ik hoop op vele... ter verdere informatie, meting van beide fuse einden naar massa levert OV spanning op! maar over de kapotte zekering, dus open fuse contacten staat wel 12V. ik durf er geen brug in te zetten vanwege de vlotte manier waarop ieder zekering opgloeid!
  3. beste bram, en forum leden: Vrijwel zeker het double vanios systeem dat weigert. er gaan hardnekkige verhalen rond in de US dat dit (mooie ) dubbele systeem na 30 of 40.000km al niet meer werkt. Onzin maar als je perongeluk de verkeerde olie gebruikt, dwz olie die de vanos seals doen zwellen, dan is het mis. Er wordt door bmw namelijk een verkeerd soort rubber in de seals gebruikt. Is helemaal bekend. kijk even op deze site voor alle informatie : http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm ik heb de nieuwe seals en druk ringen gekocht maar liggen op de plank omdat de juiste olie weer heb gebruikt, mazzeltje........
  4. forum de benzine meter is regelmatig een probleem. Ik heb echter een permanente oplossing voor de oorzaak van het probleem. Of de meter nu op vol of leeg staat, meestal is het keramisch plaatje gebroken. alleen het plaatje kopen blijkt niet mogelijk te zijn. Ik heb de fabrikant in de USA gevonden en mee gesproken maar na een aanvankelijke teozegging haakte hij af. Na een montage van een nieuwe pomp/potmeter unit, die na een tank rijden alweer kapot was, heb ik wat gestudeerd en gevonden dat de tankontluching niet werkt op mijn 2,8. De tank is ter plekke van de arm erg small en als je dan een lang stuk rijdt drukt de tank de arm om en breekt het plaatje. 2 de hands tank units zijn inmiddels schaars in NL. Een gaatje in de tankdop boren zou afdoende zijn maar is niet eenvoudig door de dop construktie De oplossing is echter eenvoudig. Snij de rubberslang naar de tank ontlucht klep (op de motor, achter/schuin boven het olie filter) en zet er een t-stukje tussen met de t -poot naar boven. Daar een stukje slang op monteren. Dat komt dan uit naast het luchtfilterhuis en kan met een tie-rap worden vast gezet. Het open einde is nu de tank ontluchting en staat regelrecht met de tank in verbinding, altijd. Ik heb een fancy Alu stopje gemaakt met een gaatje aan de zijkant dat in de slang is gedrukt om te voorkomen dat er misschien iets in valt, maar een zeefje over het open uiteinde doet het ook. Overigens is het (soms) mogelijk om met een fijne soldeerbout de weerstands banen op het plaatje te herstellen , als de breuk clean. De stukken van het potmeter plaatje eerst op een dun plaatje plastic lijmen! Voor de echte knutselaar!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.