Ga naar inhoud

freres2907

Member
  • Items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 1.9 roadster '98; 116D
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Melle - België
  • Interesse(s)
    BMW / computers en telecom

Contact Informatie

freres2907's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Hoi, ik heb nog eens zitten rondneuzen hoe ik dit kan herstellen en toen ben ik dit filmpje tegen gekomen: lijkt me nuttig voor anderen met dezelfde problemen ... mvg Steven
  2. Hoi Phantom, uit wat ik hier al op het forum heb gelezen zal roodkapje dat zeker kunnen, alleen ... ik woon in Melle Belgie (dat is tegen Gent) en op dit ogenblik krijg ik de Z3 niet van de oprit af, laat staan een tochtje naar Nederland ... groetjes Steven
  3. Hoi, bedankt alvast voor de reakties. Deze namiddag, terwijl het nog niet donker is, nog eens de computer aan de Z3 gehangen. Het verschil met gisteren, eerst eens gestart (en jawel ... stilgevallen). maar, deze keer bij het uitlezen wel een fout gevonden: probleem met nokkenas positiesensor Hierna nog enkele malen gestart met als resultaat dat hij nu en dan wat langer stabiel draait en soms ook onmiddelijk uitslaat, het lijkt allemaal nogal variabel ... nog feedback op de andere opmerkingen: - brandstoffilter -> is pas begin dit jaar vervagen (feb / maart van 2011). tenzij er een vervuiling in de getankte benzine zou zitten, moet die nog even mee kunnen - stationairregeling -> hier kan je eigenlijk weinig verkeerd aan installeren -> 2 bouten los en vast maken en 1 kabeltje aansluiten. waar ik wel nog mee zit is het volgende: nu en dan krijg ik ook dat zowel het lampje van de tractiecontrole en de ABS aangaan en na een tijdje weer uit gaat, maw ook een sensorprobleem ... Zou het dan bvb ook aan de stuurdoos kunnen liggen die nu en dan kapot gaat? aan pimgmx, is er ergens een beschrijving van hoe ik dit moet herstellen ? Ik heb nu idd een fout kunnen uitlezen. Nogmaals bedankt voor jullie reakties !!! Steven
  4. Hoi, is er iemand die een idee heeft wat dit probleem zou kunnen zijn? Ik heb het volgende voor: - starten van de motor - enkele seconden draait hij stabiel - dan begint het toerental te zakken en probeert de wagen te compenseren - dit gaat enkele keren op en af tot hij uiteindelijk stil valt Je kan dit zien op het volgende filmpje: http://hotfile.com/d...EO0036.mp4.html => is 0,4 Mb groot en je kan dit gratis downloaden Wat ik ervoor al heb gedaan (dus voor dit probleem voor kwam, na deze werken heb ik er wel enkele weken en kilometers mee gereden ) is: - nieuwe bougies - vervangen stationairtoerentalregeling => maakte een verschrikkelijk lawaai en rammelde als je er mee schudde (na demonteren - standaard onderhoud) Ik heb de wagen ook al eens aan de computer gehangen maar de enigste stuurdoos die ik kan vinden is de volgende "12 Motor controle ISO 9141" en die zegt eigenlijk niet veel => toerental, koelvloeistoftemperatuur, ... Het tabblad met fouten is leeg ... Is dit normaal? Zou ik nog andere stuurdozen moeten vinden? Iemand een idee wat ik zou kunnen controleren?
  5. bedankt voor de snelle reaktie.... maar het zou niet aan dit onderdeel mogen liggen dat vervuild is, daar ik dit reeds heb vervangen. => Het rammelde & knarste heel erg, zelfs na veelvuldig kuiswerk. mss even schetsen wat de problemen zijn die ik nu heb: - nu en dan gaan mijn ABS + ASC lichtje aan. Als ik die tijdens de avondles aan een Bosch KTS diagnosecomputer hang, kan ik niet in de ABS module, maw ik kan geen fouten uitlezen. (=> kapotte ECU ?) - als bovenstaande lichtjes branden heb ik het probleem dat bij stationair draaien het toerental niet stabiel is en nu en dan een dip neemt. Ik heb toch de indruk dat dit tesamen voorkomt met de ASC & ABS problemen, kan dit iets met elkaar te maken hebben? bvb een kapotte ECU die ook deze regelklep zou aansturen ??? Alvast bedankt voor inputs ! Steven
  6. Hoi, is het mogelijk om te detailleren wat Ruud heeft schoon gemaakt? Ik heb een gelijkaardig probleem denk ik ... Ik heb de stationair toerental regelaar reeds vervangen (die rammelde / knarste hevig en werd heel warm (die vond blijkbaar zijn juiste stand niet meer ...). Maar na het vervangen is het zo dat bij ontkoppelen het toerental soms serieus doorzakt om dan terug op zijn normale stand te komen. Alvast bedankt Steven
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.