Ga naar inhoud

MichelZ4

Member
  • Items

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 2.5si & Renault Megane Grand Estate & Peugeot 206 & Opel Speedster
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Berkel en Rodenrijs

Recente bezoekers van dit profiel

348 profielweergaven

MichelZ4's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Ook mijn Z is `weer geveld door het hydromotor manco. *Zucht* Gisteren stukje rijden, dus hup kap omlaag. Deze ging al verdacht langzaam naar beneden. En bij thuiskomst probeerde ik het dakje te sluiten maar kwam niet verder dan halverwege. Gelukkig kon ik mij nog herinneren hoe ik de vorige keer het dak handmatig gesloten had. Overigens het vergrendelen lukte nog wel elektrisch. Maar in december 2010 heeft mijn auto al een keer bij de BMW dealer gestaan voor het zelfde probleem er zijn toen de hydromotor, kabelboom en slangen vervangen. En er was mij verzekerd dat er een modificatie uitgevoerd was waardoor dit niet meer voor zou komen. Iets aan de waterafvoer plug verwijderd of zoiets. Mijn vraag aan collega Z4 rijders, hebben jullie dit ook aan de hand gehad dat binnen drie jaar de hydromotor opnieuw vervangen moet worden. Fijne dagen!!! Michel
  2. MichelZ4

    Opkrikken Z4

    Kijk dat zijn handige tips, bedankt ga van de week eens even aan de slag kan ik gelijk checken of ze fatsoenlijk gebalanceerd zijn en hoe het staat.
  3. MichelZ4

    Opkrikken Z4

    Beste z rijders, Mijn vrouw en ik zijn al een jaartje de trotse bezitter van een zwarte Z4 roadster 2.5si uit 2007. Een hele fijne auto die wij gebruiken voor onze dagelijkse ritjes en voor vakanties. Naast de Z4 hebben we ook nog een fun auto namelijk een Opel Speedster uit 2001. Deze hadden we al voor we de Z4 vorig jaar kochten en door deze auto zijn wij verslaafd geraakt aan het cabrio rijden. Dus al snel gingen we opzoek naar een Z4, zeer groot pluspunt van de Z4 is natuurlijk de het gemak en alle comfort die in een Speedster ontbreekt en dan metname het elektrisch openen en sluiten van de kap. Na de strenge winter van vorig jaar maar besloten om toch maar eens een complete winterbanden set aan te schaffen. Het was glibberen en glijden bij ons in de wijk omdat de gemeente geen prioriteit gaf aan het strooien in de wijk. Dus het was elke ochtend weer een feest om op de doorgaande weg te komen. Sinds kort liggen deze rubbers op zolder te wachten op de eerste vlokken. Dan rest mij nog deze te monteren als de tijd daar is. Nu mijn vraag ik heb gezien dat de Z4 langs de zijkanten aan elke kant twee krik punten heeft de zwarte rubberen blokken onder de dorpel. Kan ik gewoon met een garagekrik de auto opkrikken op een van deze punten en dan het wiel verwisselen en dan vervolgens het volgende wiel. (Uit ervaring weet ik dat de Speedster speciale opkrikpunten heeft) Het instructie boekje geeft mij geen duidelijkheid en aangezien het een cabrio betreft weet ik niet exact of hier speciale eisen voor zijn mbt het opkrikken per punt of dat dit per gehele kant moet gebeuren ik heb internet nog afgestruind en zie de meest inventieve constructies om de auto te liften, bijvoorbeeld een krik in het midden te zetten en hierop een balk. Voor ik aan de slag ga met mijn garagekrik en momentsleutel graag jullie advies hierin en weten jullie ook waar ik eventueel de krikpads kan bestellen in nederland, ik heb wel gezien dat deze in de US te verkrijgen zijn. Alvast bedankt, Michel
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.