Ga naar inhoud

Haplo

Member
  • Items

    128
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 Coupe
  • Locatie
    Haarlem

Contact Informatie

Haplo's prestaties

2.0 member

2.0 member (3/12)

0

Reputatie

  1. Grappig Herman dat je ineens tevreden was met het uitgebreidde antwoord van Niblick.. De laatste zin lijkt me duidelijk van toepassing op de Z3 en laat jouw probleem volledig 'in tact'.... De enige mogelijkheid lijkt me om inderdaad om op een muur te schijnen, en met behulp van het beeld op de muur de omhoog gaande bundel af te gaan plakken. Maar dan heb je enige kennis van de vorm van de lichtbundel nodig... Het is al meerdere malen gezegt, maar hoe vaker, hoe krachtiger: Ook ik kom meerdere malen per jaar in Engeland, plak nooit iets af en heb nog nooit problemen gehad... Ik zou je dus de moeite besparen.
  2. Klopt.. Die op ebay ken ik. Ik ben behoorlijk op de hoogte.. Ziet er in 1ste instantie netjes uit, maar als je de meerdere foto's die verderop ook staan bekijkt zie je dat er aan de linkerkant veel verf gebladderd is. Op een hele vreemde manier. Een manier welke mij het gevoel geeft dat ie flink gedeukt is geweest, waarna weer terug-gesprongen... De verkoper blijft er na herhaaldelijk vragen erg onduidelijk en vaag over. Kortom,.. geen goed gevoel bij.. En tuurlijk is een 4-cil bumper niet de bedoeling, maar ik zei ook al: tijdelijk.
  3. Past dat?? Ik weet dus dat het niet hoort. Op een QP en alle 6-cil modellen hoort een voor/bumper/spoiler met uitsparingen voor de stadslichten. Maar de vraag is: Past de bumper van een 4-cil Z3 ook? Ik heb de mogelijkheid (tijdelijk) een 4-cil bumper te monteren. Dat zou ik overwegen om een beetje vaart te houden in het project. Ik hoor het graag...
  4. Haplo

    Per Knudsen

    Niet alleen mooie motor,.. Hij heeft ook de complete achterwiel ophanging, en achtersubframe van 'iets' anders gemonteerd.. En als ik dan zie hoe die subframemontage punten op de carroserie gemaakt zijn... Respect...
  5. Haplo

    uitlijnen

    Hmm.. ik heb begrepen dat deze excentrische bussen niet standaard gemonteerd werden. Alleen als optie voor zij die het nodig hebben, of zij die het wilden, konden dat bij BMW bestellen en laten monteren. Uiteraard is dat nog steeds te doen. De sleufgaten optie heb ik ook al gezien, maar dan in de vorm van een aftermarket kit (of was dat 'camber' afstelling??). De klemmen welke aan het subframe gelast zitten moeten er daarvoor af-geslepen worden, en de nieuwe gekochte afstelbare varianten erop gelast. Belangrijk is dat er ondanks de sleufgaten een borgings optie, en nauwkeurig afstel optie zit. Ik hoef je niet uit te leggen waarom dat belangrijk is denk?? Alleen sleufgaten lijkt me niet slim. Als de boel nooit meer los komt kan het, maar het is zeker niet de bedoeling. Als er iets standaard niet verstelbaar is (vooral bij zo'n high-end auto als de Z3) dan is het ook niet nodig. Als het dan wel nodig blijkt te zijn, dan moet je de conclusie kunnen trekken dat er blijkbaar echt iets mis is. Als je dan gewoon iets gaat zitten verbouwen zonder ook maar even iets na te vragen (excentrische bussen zijn er niet voor niets) dan zou ik dat auto-bedrijf ENORM wantrouwen!!! Uberhaupt denk ik dat als het nodig is om de boel te verstellen het een schade geval betreft.. Standaard zou het goed moeten zijn. Tenzij je om welke reden dan ook van de standaard wil afwijken (race gebruik oid).. Maar dat is denk ik niet de bedoeling?
  6. Haplo

    Garage Handleiding..

    Bedankt allen,.. Met de afkorting 'TIS' (was ik ook vergeten) even gezocht op google en gevonden.. Voor de liefhebbers.. TIS online: tis.spaghetticoder.org
  7. Haplo

    Garage Handleiding..

    Ik dacht dat ik 't ergens online gezien had. Weet iemand 'm misschien te vinden??
  8. Nog even wat (goed bedoelde) kritiek: Je begint op een gegeven moment met motornummers te gooien (bij de Vanos ratel). Voor ons allemaal zo logisch dat niemand er problemen mee heeft. Leken in de Z3-motor-nummer-kunde (zoals ikzelf 6 maanden geleden) snappen er geen hout van.. Misschien ook even een lijstje maken met de motornummers gekoppeld aan de inhouden/series... Dat maakt een hoop duidelijk. Het zou vooral mooi zijn, dat bij de bovenste post toe te voegen.. Heb je mooi alles bij elkaar... Ik kan 't niet, want ik ken alleen de motor nummer van die van mezelf.. Verder nog een Correctie: Keuze maken van wat je mooi vind: Roadster of Coupe (QP),.... Hmm.. Mooi?? Gewoon voor een QP kiezen.. Small of Widebody...?? Heb je die keuze ook direct gemaakt..
  9. Kleine correctie: Die voorkant zit erop gelast.. Niet geschroefd. Dat geeft nog een (klein) beetje meer stijfheid.. Maar best is het niet met die stijfheid. Veerpootbrug staat hoog op m'n lijstje.. Maar is die voor een 1,9 zoveel anders dan die voor een 2,8??? Anders heb je een koper.. Wat ik me verder nog afvroeg is: Heeft de 3 serie (E36) (welke exact dezelfde constructie heeft) ook zoveel last van spoorzoeken, en onrust in het stuur??
  10. Het is mij ook wat kort door de bocht om de Z3 nu meteen als slechte auto in de gladheid te bestempelen. Ik lees reacties waarbij mensen problemen hebben met de Z3, waar anderen gewoon doorrijden. Helaas weet je vaak niet of die auto's dan wel winterbanden hebben. Dat scheelt namelijk nogal wat. Verder heb je soms ook gewoon pech. Net stond ik voor een auto welke niet wegkwam. Gewoon vlakke weg, niet eens erg veel sneeuw, of ijs, maar rijden,.. Ho maar.. Bleek dat ie net in een kuiltje sneeuw/ijs stil was gaan staan (niet meer dan 3 cm diep). Maar voor en achter kwam ie gewoon niet tegen de rand omhoog. Slippen slippen slippen... Andere auto's hebben misschien precies 20 cm meer naar links of rechts gestaan, en hadden dus nergens last van. Om dan direct je auto daar de schuld van te geven... Verder is ook mijn ervaring dat ik achterwielaandrijving in de sneeuw prettiger vindt dan voorwiel.. Rij momenteel met een MB E-klasse (W123) uit 1980, welke winterbanden heeft, in maatje 195... Vrij smal dus.. Ik knal 'm werkelijk overal doorheen. Nu is de W123 ook vrij zwaar (1700 kilo) wat ook helpt. Waar ik vooral profijt heb is het omhoog rijden van viaducten enzo. Voorwiel aandrijvers staan vol te spinnen omdat het zwaartepunt (en dus het gewicht) naar achter verschuift als de auto schuin omhoog staat.. Juist een prima situatie voor een achterwielaandrijver dus. En vaak heeft elk voordeel z'n nadeel, maar in dit geval valt het mee,.. Het viaduct naar beneden is namelijk meestal niet zo'n probleem en achteruit rij ik niet erg vaak een viaduct omhoog..
  11. Nee hoor.. Ook ik zou hier niet erg tevreden mee zijn. Daar komt voor mij nog bij dat ik vrij zeker weet dat een fuseekogel hier helemaal geen invloed op mag/kan hebben. Als dat ook maar iets geholpen heeft wordt de situatie er alleen maar vreemder en magischer op.. Ik zou haast zeggen dat het valt onder het kopje 'gevoels reparatie'.. Er is iets gedaan, en nu lijkt het ineens beter.. Net als auto's met bler-pijpen ineens harder 'lijken' te gaan.. Schokdemper vervangen heeft inderdaad helemaal geen invloed. Niet doen. Waar ik aan denk is een spacer bovenin boven op de veerpoot. Tussen veerpoot en carroserie dus.. Geen idee of hier normaal gesproken iets zit.. Misschien wel rubber?? Dan zou dat enigsins versleten kunnen zijn.
  12. Precies.. Ik hoop dat Smidje nog even reageert, want die diodes snap ik ook niet. Volgens mij worden diodes ook niet in ohm's weergegeven. Voor zover ik weet is een diode 1 kant op 0 ohm (of in iedergeval weinig), en de andere kant op oneindig..
  13. Haplo

    Nieuw Race Monster

    Ja.. dat had ik wel gelezen. En vervolgen hadden ze het een paar regels later over het uiterlijk. Dacht ik... hmm.. Blijkbaar is de tekst intussen miraculeus veranderd, want ik nu kan ik het ineens niet meer terug vinden... En ook ik ben nog altijd wel benieuwd naar de rest van het stuk,.. dus bij deze is ie ook nog ff 'gebumpt'...
  14. Haplo

    Nieuw Race Monster

    Nou.. net aan te lezen zo.. Grappig dat ze 't de looks van een 325i noemen terwijl 't inderdaad meer weg heeft van een Z4.. Gaaf project trouwens!!
  15. Hmm.. Nu ben ik een hobby electronicus, dus gedegen kennis ontbreekt. Maar bovenstaand is voor mij toch vrij onbegrijpbaar. Kun je 't misschien verduidelijken Smidje?? 100Ohm Diode aan de blauwe kabel, en een zelfde aan de witte kabel,.. en dan?? Met elkaar doorverbinden? Of beide aan massa leggen?? @Z3 3,0.. Heb jij die 'fop-stekker' die je van ebay hebt nog uit elkaar gehaad om te kijken wat erin zit?? Je wilde in eerste instantie zelf iets maken met een paar weerstanden, dus ik zou me kunnen voorstellen dat je nieuwsgierig genoeg was om 't even te bekijken??
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.