Ga naar inhoud

berline

Member
  • Items

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3

berline's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Kilometers Reusel (bijna België) maakt dus niets uit ga dus voor betere service.
  2. Moest misschien ook maar eens wisselen van de Tilburgse dealer naar de Veldhovense met de hoop dat deze betere service verleent.
  3. Niet wanhopen Malou ik ben ook al 1 jaar bezig om mijn ZZZ op het z3forum te tonen en krijg het ook niet voor elkaar,dus de strijd maar gestaakt. Iedereen is geen computerfanaat.
  4. Vanmiddag dus lekke band en op de volgende manier opgelost. Had geen bagage bij en heb het reservewiel zo diep mogelijk in de kofferbak gelegd de sleephaak gemonteerd en een spanband door het sleuvenprofiel van het kofferdeksel gefromeld en door een open gat in de velg en toen de einden samengeknoopt zodat alles lekker strak vast zat en dan naar de dichts bijzijnde banden reparateur gereden.
  5. We hebben het wel over gaatjes dichten van autobanden en geen scheuren repareren met een spuitbus van takkew..f.
  6. Hoe voorkom je dan dat het wiel niet naar beneden draait en over de weg sleept? Moet je geen tweede bevestigingspunt hebben dan?
  7. Nou prijs valt nog mee als het een 245/40-17 inch is,moest er hier 303 Euro voor betalen. Maar ga dus toch maar een bagagerekje aanschaffen kan haast niet veel duurder zijn en meerdere keren te gebruiken. Hopenlijk zijn er nog in de handel die je om de rand van het kofferdeksel kunt bevestigen,nou dat word dan de diverse markten eens afsnuffelen.
  8. Ik hoorde dat je met een tijdelijk inspuitbaar reparatiemiddel die de band weer dicht je meteen een nieuwe band moet aanschaffen omdat het spul niet meer te verwijderen is. Iemand ervaring hiermee? Of toch maar een kofferrek op je achterklep als je gepakt en gezakt met je partner op vakantie gaat?
  9. Scheutje schoonmaakazijn van de Jumbo in lauw water. Eerst de plek en als deze iets opgedroogd is nog eens heel de zitting.
  10. Had eerst achter 235/40R17 op 7.5 j velgen en had er ook last van. Heb toen spoorververbreders achter gemonteerd 20 mm per kant met dezelfde velgen en bandenmaat en het was verbeterd. Nu heb ik achter gemonteerd 245/40R17 op 8.5 J velgen zonder spoorverbreders en het probleem is zo goed als verholpen. Voor liggen 225/45R17 7.5 J en rondom Michelin Pilot Sport met 2.0 bandenspanning. Volgens mij helpt een veerpootbrug alleen maar in bochtenwerk.
  11. Kan ik mijn Z3 met spoorverbreders aanbieden voor de APK of is het beter deze vooraf te verwijderen? Het betreft hier verbreders van H&R totaal 40 mm.
  12. berline

    chiptuning

    Ik vroeg mij af hoe jij aan de buitenkant kunt zien dat een auto chiptuning heeft ondergaan? Kwam jij uit de kroeg gekropen en zag je visoenen? Grapje maat, maar leg het eens uit!
  13. berline

    chiptuning

    Vind ik niet erg anders had ik wel een 6 cilinder gekocht en dat gaat voor 550 Euro meer niet of ik kom bij de eerste van matige kwaliteit terecht. Maar hij rijdt nu een stuk fijner, minder stroef. Voor mij is het die 550 Euro echt wel waard geweest maar anderen denken daar misschien anders over en dat mag geen probleem mee hoor.
  14. berline

    chiptuning

    Ik ben in het bezit van een Z3 1.8 1895CC 2 kleppen per cilinder dus het face-lift model. Heb deze auto met 81000 KM gekocht om te toeren dus niet om te racen maar vond met open kap het motor geluid blikkerig en heb toen een Remus einddemper laten monteren. Het geluid is aangenaam niet storend maar het motor vermogen is niet toegenomen. Omdat ik toch iets meer wilde op bochtige weggetjes en kleine klimpartijtjes in de Ardennen heb ik hem laten tunen. Resultaat op de testbank voor tuning 180NM en 119 PK na tuning 197NM en 132 PK, gemeten snelheid op eigen teller (onnauwkeurig dus) voor tuning net over de 200 KM/U na tuning 210 KM/U. Ander voordeel bij lage toeren meer koppel, sneller bij het inhalen en benzine verbruik is ietsje gunstiger soms 1:13.4 voorheen kwam ik wel eens op 1:12.7. Bij het optrekken niet echt veel sneller, dus als je het doet om stoplicht sprints te winnen zou ik de 3.0 liter aanschaffen. Nadeel het grapje kost 550 Euro incl. 3 jaar garantie maar voor mij is het dit wel waard. Dus al die open luchtfilters en sportuitlaten vergeet het maar, ze lijken door de herrie die ze maken veel sneller maar het steld weinig voor en de mensen en je oren krijgen een hekel aan je.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.