Ik ben in het bezit van een Z3 1.8 1895CC 2 kleppen per cilinder dus het face-lift model. Heb deze auto met 81000 KM gekocht om te toeren dus niet om te racen maar vond met open kap het motor geluid blikkerig en heb toen een Remus einddemper laten monteren. Het geluid is aangenaam niet storend maar het motor vermogen is niet toegenomen. Omdat ik toch iets meer wilde op bochtige weggetjes en kleine klimpartijtjes in de Ardennen heb ik hem laten tunen. Resultaat op de testbank voor tuning 180NM en 119 PK na tuning 197NM en 132 PK, gemeten snelheid op eigen teller (onnauwkeurig dus) voor tuning net over de 200 KM/U na tuning 210 KM/U. Ander voordeel bij lage toeren meer koppel, sneller bij het inhalen en benzine verbruik is ietsje gunstiger soms 1:13.4 voorheen kwam ik wel eens op 1:12.7. Bij het optrekken niet echt veel sneller, dus als je het doet om stoplicht sprints te winnen zou ik de 3.0 liter aanschaffen. Nadeel het grapje kost 550 Euro incl. 3 jaar garantie maar voor mij is het dit wel waard. Dus al die open luchtfilters en sportuitlaten vergeet het maar, ze lijken door de herrie die ze maken veel sneller maar het steld weinig voor en de mensen en je oren krijgen een hekel aan je.