Ga naar inhoud

johnveek

Member
  • Items

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 1.9i - E46 318d
  • Locatie
    Zuid holland

Contact Informatie

johnveek's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Precies, zo is het! Hiermee is maar weer eens aangetoond dat het denkpatroon van vrouwen volledig anders in elkaar steekt.
  2. Done that. Het is inderdaad de 2 schroefjes eruit (torx) en dan de bak er uit trekken, vervolgens rechts langs het stuur eruit manouvreren. 3x 3W-12V fittingloos lampje. (zit in veel lampsets) Jammer alleen dat de bestuurster (vriendin) niet helemaal begrijpt waar ik me nou zo druk over maakte. (één lampje..geeft toch niets ) Yep..en zo lusten we er nog wel een paar ^_^
  3. Hoi, Kan iemand mij wat tips geven over het vervangen van dashboard verlichting in de tellerbak. Ik heb 2 schroeven gezien aan de bovenzijde, en zag op ETK aan de onderzijde ook nog een schroef. Kan je de bak verwijderen zonder bijv. het stuur eraf te halen? Tip zijn zeer welkom. Groeten, Johan
  4. johnveek

    Welke banden?

    'Kuch'...Fulda...'kuck' :lmao:
  5. johnveek

    Wegligging

    Hoi, Heb zelf ook een bachetta gehad en herken je gevoel.. Welnu: de ultime test. Rijdt met een bootjes 'te hard' een lange klaverblad bocht, doe dit nadat je al eventjes niet meer met een bootjes hebt gereden maar wel met je Z3. Heb dit zelf gedaan en het voelde als een 'bijna-dood' ervaring en ik kon me niet voorstellen dat dit gevoel me niet eerder was bekropen.... :lmao: En dat terwijl ik er toch echt wel hard mee reed. Door de goede wegligging en de minder rumoerige motor is de snelheidsbeleving lager dan in een bootjes, terwijl je toch makkelijk harder gaat.
  6. Paul, Bouwjaar 98, model 99 is een goed voorbeeld van 'handelaren praat' Ik berg dit soort termologie altijd op bij B vam "BMW's met V6 motor..." ofwel de B van Bullshi... De Z3 is in 1995 op de markt gekomen en heeft in 99/2000 een modificatie gekregen aan de achterzijde en het interieur. Dit nieuwe model is te herkennen aan de standaard widebody en de andere achterlichten. Deze zijn te herkennen aan de inspringing aan de bovenzijde. Aan de binnnenzijde is de middenconsole vzv ronde klokken. Het eerste modellen van voor modelwijziging: 1,8i 4cylinder (115 pk) 1.9 4 cylinder (140 pk) 2.8 6 cylinder 3.2 6 cylinder M De 6 cylinders hadden standaard al de widebody. Na de modelzijziging: 1.8i 4 cylinder 2,2 6 cylinder 3.0i 6 cylinder Ik haal dit even uit het blote hoofd, maar er zijn hier vast wel Z3 rijders die eea kunnen bevestignen / aanvullen. Succes! Johan
  7. Ja!!!, lijkt me echt leuk
  8. johnveek

    Geflitst!

    ....en mee dat ik naar hem kijk....
  9. Klopt helemaal, open en dicht kan zonder uit te stappen, al rijdend sluiten wordt wel lasting ivm 'tegenwind' :lmao: Openen tijdens het rijden zou theoretisch gezien heel eenvoudig moeten zijn. Maar zeg nou eerlijk, De kap is toch zeker altijd open enals het regend kun je gewoon blijven rijden, snelheid verhogen en je ruitewissers niet te vaak gebruiken. Groet, Johan
  10. Enne..wat is er nu precies met je elektrische ramen gebeurd :lmao:
  11. Bij veel Z3's zit er een geprintte sticker voor in het onderhoudsboekje met de opties codes weergegeven. Bij een NL auto kan de dealer het zien aan de hand van het chassisnummer. Succes! Johan
  12. Wanneer je voor 16" gaat, zou ik de originele BMW Z-star kiezen. Dit wiel staat goed en geeft de auto een originele en sportieve look Daarnaast kun je dan waarschijnlijk ook nog een keer op vakantie want die wielen komen nog wel eens voor weinig geld voorbij op marktplaats. Groet, Johan
  13. Misschien kan iemand op de TIS cd? zien wat ervoor nodig is. Kap is overigens half-automatisch, je moet 'm zelf met de hand ont- en vergrendelen. Johan
  14. Oeps..had me niet aangemeld
  15. Dennis, Bij een NL auto was het alarm een optie, tenminste in 1997. Klasse II Fl. 1849,- Klasse III Fl. 2049,- Ik zie dat het 2001 wel standaard is. Optie code 302 In een Duitse Z3 zou het vanaf april '98 standaard zijn, optie code 302. Je dealer kan voor dit systeem een certificaat afgeven. Het systeem wordt dan gecontroleerd en er wordt een certificaat op gemaakt. Kortom je dealer kan je zo verder helpen waarschijnlijk. Groet, Johan
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.